2016-04-06, 15:59
Medlem
Socialkonservativs avatar
Vad utmärker Janne Andersson som tränare egentligen? Vad har han för stil, vad spelar han för spelstil, hur ser han på unga talanger?

Hade mycket hellre sett någon med någon form av internationell erfarenhet, som åtminstone haft ett tränarjobb utanför svensk fotboll...
Citera
2016-04-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Håller ju tyvärr med. Säga vad man vill om Hamrén men han var väl ändå hyfsat lyckad i Norge iaf.
alltså det kan ju knappast bli sämre än med Mr Shining. Men Andersson är inte känd som någon defensiv tränare. Han kan säkert vara en bra lagbyggare och få ihop lagsammanhållningen bättre men totalt sett är jag tveksam.
Citera
2016-04-06, 16:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inget ont om honom men vad har han presterat förutom guldet ifjol? Känns som en klockren Hamren deluxe.

Halmstad slutade 2:a 2004 och tog sig därefter till Uefacupens gruppspel under Anderssons ledning. Detta är nog det största han åstadkommit om vi bortser från fjolårets guld.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-04-06 kl. 16:04.
Citera
2016-04-06, 16:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
alltså det kan ju knappast bli sämre än med Mr Shining. Men Andersson är inte känd som någon defensiv tränare. Han kan säkert vara en bra lagbyggare och få ihop lagsammanhållningen bättre men totalt sett är jag tveksam.

Skolad av Tom Prahl. Han är verkligen inte kass på försvarsspel.
Citera
2016-04-06, 16:02
Medlem
Rätt lustigt egentligen att ni som bävade för att Lennartsson skulle ta över landslaget nu klagar över valet av förbundskapten även nu när det inte blev Lennartsson. Vem hade ni velat ha istället då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vad utmärker Janne Andersson som tränare egentligen? Vad har han för stil, vad spelar han för spelstil, hur ser han på unga talanger?

Hade mycket hellre sett någon med någon form av internationell erfarenhet, som åtminstone haft ett tränarjobb utanför svensk fotboll...

Om du har följt IFK Norrköping så vet du att han kör en offensiv kontringsfotboll blandat med bollinnehav. Peking spelade ut de flesta lag ifjol. Han ger talanger chansen. Linus Wahlqvist blev ordinarie som högerback när han var 17-18. Det är väl bara Peking som har nästan lika många egna produkter/talanger i truppen som MFF och de får speltid.

Grejen med Janne är att han är bäst när han får bygga långsiktigt. Känns inte som att landslaget ger honom det utrymmet då det är väldigt resultatsbaserat.
Citera
Medlem
Märkligt hur en doldis på Fotbollskanalen kommer med ett sådant tungt avslöjande. Personligen är jag överraskad om det stämmer, trodde att det stod mellan Lennartsson eller Håkan Ericsson.

Osäker på om det är ett bra val eller inte. Han har uppenbarligen gjort ett bra jobb i Norrköping och verkar trevlig i allmänhet, men kanske inte någon som man tänker kommer göra något spännande med landslaget post-Zlatan.
Citera
2016-04-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Halmstad slutade 2:a 2004 och tog sig därefter till Uefacupens gruppspel under Anderssons ledning. Detta är nog det största han åstadkommit om vi bortser från fjolårets guld.
Just tefan! Det är ju faktiskt helt sant. Men jag undrar på vilka grunder han fick jobbet? Jag menar han har ju inte vunnit några titlar överhuvudtaget förutom guldet ifjol. Nej, ass i Halmstad räknas inte.
Citera
2016-04-06, 16:08
Medlem
Tränaren kan spela hur han vill,vilka han vill. Bara han tar Sverige till mästerskapen och sedan gör okej resultat där.
Förhoppningsvis kommer han inte gulla med journalister som Hamren och inte lyssna på någon pöbel som säger vilka som ska spela.
Citera
2016-04-06, 16:12
Medlem
Inte jättechockad att Janne, då Lund i sin podcast intervju med Janne Andersson tog upp detta senario. Jag har 2 saker jag känner är bra med Janne: 1) han vågar ge nya spelare CHANSEN, dvs inte låter de spela 3 matcher sedan får de sluta. 2) Han verkar förstå kontinuitet, vilket hamren missat helt i backlinjen. Vi får ett ganska klassiskt 442 system, inte helt olikt det sverige spelar idag, en targetanfallare, en djupgående. Lite diamantformation, men en yttermittfältare utåtgående och en innåtgående. Just det, gillar bolltrygga backar.

Just det, Janne är rapp i käften... roligare än de flesta...

Negativa åsikter: Oerfaren med vinstkrav på sig.
Citera
2016-04-06, 16:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Håller ju tyvärr med. Säga vad man vill om Hamrén men han var väl ändå hyfsat lyckad i Norge iaf.
Ja..men framför allt i Danmark dessförinnan som gjorde att Rosenborg ville ha honom..Ligaguld med Ålborg mm...

Framgångsrik i Sverige med topplaceringar med ÖIS.
Citera
2016-04-06, 16:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Just tefan! Det är ju faktiskt helt sant. Men jag undrar på vilka grunder han fick jobbet? Jag menar han har ju inte vunnit några titlar överhuvudtaget förutom guldet ifjol. Nej, ass i Halmstad räknas inte.
Han var inte ass. i Halmstad då..Han var huvudtränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in