2016-06-09, 16:41
Medlem
Hur har vi det med tillträdet för Labben-huset i Huddinge?

Har köparna tillträtt - har tillträdet flyttats fram - någon som bor
granne o kan se om nya köparna flyttat in t ex på fordon som finns
där
Citera
2016-06-10, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Tippen är ett område i Saltsjöbaden.

https://www.google.se/maps/place/Tippen+station/@59.2844695,18.2728498,15.21z/data=!4m5!3m4!1s0x465f7f687dead60f:0x69e88e7763c11 ea5!8m2!3d59.283978!4d18.2772052

Köpcentrumet ligger där.

Men Mona Muslim skulle jag hellre vilja att hon bor på en "Tipp" i Chile så vi slipper se skiten något mera i tv & tidningar.

Hehe, jo jag tyckte det var ett kul uttryck - Tippen i Saltis är väl inte helt fel , fast fel typ av Icke-PK-folk för MS och HLS kan tänka ? Tippen utanför Santiago de Chile i Chile är väl fullbelagd nuförtiden ? De håller väl på där med att återvinna elektronikskrot ungefär som man gör i Afrika skulle jag tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Deski

där

Äh fan det här är väl rena soppan skulle jag tro. Via mäklaren HusmanHagberg har väl köparen av Huddinge-huset erlagt handpenning till HLS. Dessa pengar har HLS antagligen pyntat in på Solsidan. Om HLS envist bor kvar så riskerar HLS nu en stämning ifrån köparen med motkrav om att få handpenningen tillbaka, eller tillträde till Huddinge-huset. Får köparen tillträde är HLS med familj bostadslösa, men visserligen då har mycket pengar antagligen.

Handpenningen på Solsidan så kan det ta ett tag innan HLS får tillbaks denna. Kan hända att den är låst hos mäklaren. Eller redan bortslösad av dödsbodelägarna ?

Detta blir ju en kaskadeffekt av stämningar, råttan på repet, katten på råttan, etc... - Alltså början på den Stora Bostadsbubblans bristande, och HLS blir bostadslös. MS är ju antagligen bostadslös, men har antagligen rätt mycket kontanta medel nu, hon slaggar kanske hemma hos Schyman eller Heinrich Arnstad.?

Detta blir en snigelsnirkelcirklande manöver och alla inblandade slösar bort kosingen på joll- och trams-projekt medans de letar nytt boende. Om de inte köper nytt boende dyrare än det förra så åker de på reavinstskatten. Och alla skyller på alla, pajkastning väntar ?

Bättre att de struntar i allt, hyr en container, lastar in Audin och gungstolen i den, och drar till Chile ?
Plus att HLS får leta nytt jobb antagligen, eller leta bortsprungna hundar och leka hundfångare ala Kalle Anka hos Polisen i Huddinge (= Ankeborg). Polismyndigheten skulle väl inte ge honom ett större förtroende nu, skulle jag ana ?

CB som advokat är ju som en garant för att det här blir en varaktig härdsmälta, som jäser och pyser och pöser upp efterhand ungefär som CBs midjemått, - Det blir kul att följa, härliga tider väntar CBs track record är ju inget direkt lysande tycker jag ?
Citera
2016-06-10, 22:37
Medlem
Senaste nytt på Sahlin-Livvaktsfronten:

Citat:
Mona Sahlins livvakt har gett upp kampen om drömlägenheten som han skulle köpa med det falska löneintyget.

Samtidigt har Mona Sahlin skulder hos kronofogden och har ansökt om riksdagspension efter att ha förlorat sitt jobb och sina uppdrag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sahlins-livvakt-ger-upp-lyxlagenheten/
Citera
2016-06-11, 00:40
Medlem
Stod idag i DN att Mona ansökt om Riksdagspension, prostituerad som alla andra mao.

Jag tycker nog att man kunde göra som i USA eller UK, har man begått ett brott blir man av med ALLA förmåner förutsatt att brottet är tillräckligt uselt och man är dömd.

Skall Mona verkligen får gå iväg från detta med 50k i månade i riksdagspension livet ut?

Bedrägeri är det sannolikt samt att hon gjort ett URUSELT jobb som anti-terrorist samordnare, tipstelefonen som var det enda som infördes har ju lagts ned och hon har ju mest gnällt på svenskar som tröttnat på islamisterna.

Skall ett sådant as verkligen få dia skattepengar tills hon behagar dö?
Citera
2016-06-11, 00:49
Medlem
Alla kan nog skriva under på att Mona Sahlin´s pensionering är det enda rätta och att hennes politiska gärning kan anses som ett avslutat kapitel. Hon är fortf, enl DN skyldig kronofogden 10 tusen kr. En patetisk summa från en patetiska kvinna men ganska målande för att beskriva Mona Sahlin´s koll på pengar och hon borde skämmas för att dra S i smutsen och jag kan inte tro att hon någonsin återkommer till de Socialdemokratiska grytorna.
Citera
2016-06-11, 01:34
Medlem
rough-justices avatar
Vilken familjetragedi utspelar sig hos spöket? Inget hem. En miljon i sjön. Ingen anställning mera hos Polisen?
Citera
2016-06-11, 01:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Karma is a bitch...

... Men jag vill ju att Mona ska ställas inför rätta, tycker egentligen inte att HLS ska behöva ta stora smällen här. Mona KAN ju bara inte få slingra sig ur det här!! (Inte HLS heller men han är inte lika offentlig person och inte lika svinig)
Citera
2016-06-11, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
där

Nyfiken jag också - det blir nog spännande det här skulle jag tro ?
Frågan om den tilltänkta köpet inte blir av av Huddingehuset, att HLS måste betala (straff)ränta på handpenningen han erhållit ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Senaste nytt på Sahlin-Livvaktsfronten:

Citat:
Mona Sahlins livvakt har gett upp kampen om drömlägenheten som han skulle köpa med det falska löneintyget.

Samtidigt har Mona Sahlin skulder hos kronofogden och har ansökt om riksdagspension efter att ha förlorat sitt jobb och sina uppdrag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sahlins-livvakt-ger-upp-lyxlagenheten/

Det verkar ju vara ett nyktert övervägande till slut att skippa köpet. Och slippa att behöva hudflängas i Hyresnämnden.

Det står ju att åklagaren inväntar material, och gissningsvis kan det röra sig om underlaget för låneansökningarna, och att bankerna varit slöa på att svara på förfrågan ifrån åklagaren.

Det är nog själva kärnan i detta ärendet, att dessa ansökningar i sig är bevismaterial för brott(en).

Samtidigt finns det i en annan artikel att advokaten CB påstår att MS inte förfalskat några intyg - det är ju på sätt och vis kanske riktigt att intygen bevisligen är äkta intyg.

Men då återstår det att uppgifterna i dem är osanna, ljug och båg helt enkelt. Osant intygande helt enkelt. CB kan tycka vad fan han vill, men tycker man att sådant är okej så är det också okej med falska pass, falska leg, falska körkort, falska sedlar, falska läkarlegimitationer, falska utbildningsbevis, falska konstverk, falska antikviteter, you name it...
Citera
2016-06-11, 09:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Stod idag i DN att Mona ansökt om Riksdagspension, prostituerad som alla andra mao.

Jag tycker nog att man kunde göra som i USA eller UK, har man begått ett brott blir man av med ALLA förmåner förutsatt att brottet är tillräckligt uselt och man är dömd.

Skall Mona verkligen får gå iväg från detta med 50k i månade i riksdagspension livet ut?

Bedrägeri är det sannolikt samt att hon gjort ett URUSELT jobb som anti-terrorist samordnare, tipstelefonen som var det enda som infördes har ju lagts ned och hon har ju mest gnällt på svenskar som tröttnat på islamisterna.

Skall ett sådant as verkligen få dia skattepengar tills hon behagar dö?

Jo, men man får i alla fall erkänna att hon försökt försörja sig på annat sätt. Visserligen verkar som inkompetent vad hon än tar sig före, men hon har i alla fall inte suttit på arslet och gjort ingenting som många andra.

Fast vid närmare eftertanke kanske det hade varit bättre för alla om hon hade gjort just det. Kanske har hon vill slut insett att hennes kompetens ligger i att göra just ingenting.

Angående pensionen följer hon bara reglerna. Det är dessa märkliga pensionsregler som ska ses över. Mycket bra betalt för att sitta i riksdagen, och lite i pensionsavgångar. Nu tjänar de sådär. Det kanske skulle få duktigt folk att konkurrera ut sådana som clownen Mona?
Citera
2016-06-11, 13:03
Medlem
I och med att hon nu ansöker om pension är väl Mona Sahlin-epoken i svensk politik förhoppningsvis över. Minnet efter Mona blir inte vackert; en notoriskt fifflande slarvig kvinna som ertappats med fingrarna i syltburken mer än en gång. Måhända att hon besitter nån slags kompetens, men hennes insatser måste nog ändå betraktas som rena fiaskon och då tänker jag främst när hon anställde svenskhataren Kamali. Hon har ställt till stor skada för alla som drabbats av hedersvåld, och varit alltför naiv när det gäller den våldsbejakande islamismen. Nu hoppas vi på att hon blir åtalad och får sitt straff som hon alltför väl förtjänat.
Citera
2016-06-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Vilken familjetragedi utspelar sig hos spöket? Inget hem. En miljon i sjön. Ingen anställning mera hos Polisen?

Är det klart att miljonen han lagt i handpenning har gått förlorad ?
Citera
2016-06-11, 13:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Karma is a bitch...

... Men jag vill ju att Mona ska ställas inför rätta, tycker egentligen inte att HLS ska behöva ta stora smällen här. Mona KAN ju bara inte få slingra sig ur det här!! (Inte HLS heller men han är inte lika offentlig person och inte lika svinig)

Om hon nu kommer göra det så är det ytterligare ett bevis på att lagen ser olika på människor. Hon har också med statliga pengar anställt sig sin käresta (som även fått extra förmåner och ett riktigt glidarjobb), ljugit i intyg. Nej hon måste bara fällas för detta annars varför ska ens en vanlig Svensson föröka göra rätt för sig? Sedan lär det väl bli villkorligt och dagsböter och inte finkan då men även det är ju riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in