Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-04, 07:07
  #1
Medlem
ace_secs avatar
http://www.expressen.se/nyheter/sahl...t-sin-livvakt/

Här intygar regeringens nationella samordnare Mona Sahlin, på myndighetens brevpapper, att hennes medarbetare och tidigare livvakt tjänar 120 000 kronor per månad. Men enligt regeringskansliet tjänar den före detta livvakten i verkligheten endast 43 000 kronor i månaden. Det felaktiga intyget använde han när han köpte en lyxbostad för tio miljoner kronor på Solsidan i Saltsjöbaden.

– Jag skrev fel på hans lön från regeringskansliet, säger Mona Sahlin.


Intressant är:
Citat:
"Men du betalar alltså dessutom honom 60 000 kronor per månad plus sociala avgifter via ditt bolag?
– Sedan en kort tid tillbaka gör jag det ja.
Sedan hur länge?
– Det spelar väl ingen roll? Han har den lönen i dag och jag betalar den avgiften och förstås så betalar jag sociala avgifter.
– Jag har anställt honom. Jag betalar sociala avgifter. Punkt."

Hoppas de gräver vidare i det där! Jag tror ICKE att hon har betalat honom 60 papp i månaden + soc avgifter!!! Isåfall från det datum hon konfronterades!

Kanske ett nytt drev på G? =) Expressen sitter säkert på fler saker om henne som de släpper de närmsta dagarna.

Edit: Den aktuella livvakten är Da*niel Nor*lander:
https://se.linkedin.com/in/da*niel*-norla*nder-11274982

---------------------------------------------
Moderatormeddelande:
I tråden har omsider information kommit fram som pekar ut en annan person, Hernando Labbé Solinas som livvakten.
Sammanfattning finns i inlägg (FB) Sahlin skrev falskt intyg, avgår som nationell samordnare 2016-05-04 //Mod.
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2016-05-05 kl. 10:42.
Citera
2016-05-04, 07:14
  #2
Medlem
Uppdraget som nationell samordnare löper ut i sommar, och mycket talar för att direktiven kommer att förändras avsevärt och att det blir en annan samordnare. Mona Sahlin är född 1957, så det är för tidigt för henne att gå i pension.
Citera
2016-05-04, 07:29
  #3
Medlem
Hogdals avatar
Uppenbarligen något som är lurt. Att Sahlin skulle kunna betala ca 100k/månad ur egen fick för sin säkerhet är orimligt.

Vad är det för bolag hon har? Vilken verksamhet?
Citera
2016-05-04, 07:36
  #4
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Uppenbarligen något som är lurt. Att Sahlin skulle kunna betala ca 100k/månad ur egen fick för sin säkerhet är orimligt.

Vad är det för bolag hon har? Vilken verksamhet?

Finns ingen Da*niel Nor*lan*der i bolagsregistret, så något företag av någon form har han icke.
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2016-05-05 kl. 10:08.
Citera
2016-05-04, 07:37
  #5
Medlem
Niggerss avatar
Yes! Mona Shalin sluta aldrig att fiffla.
Citera
2016-05-04, 07:39
  #6
Medlem
SpecialEditions avatar
Mona Muslim är van att göra som hon vill. Hon ser sig själv som en supermänniska som inte behöver följa de regler som gäller för vanligt folk. Klart hon har ljugit och myglat igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Uppdraget som nationell samordnare löper ut i sommar, och mycket talar för att direktiven kommer att förändras avsevärt och att det blir en annan samordnare. Mona Sahlin är född 1957, så det är för tidigt för henne att gå i pension.
Hon kan inte gå i pension fort nog. Denna olycka till människa har bara inneburit problem för svensken.
Citera
2016-05-04, 07:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.expressen.se/nyheter/sahl...t-sin-livvakt/

Här intygar regeringens nationella samordnare Mona Sahlin, på myndighetens brevpapper, att hennes medarbetare och tidigare livvakt tjänar 120 000 kronor per månad. Men enligt regeringskansliet tjänar den före detta livvakten i verkligheten endast 43 000 kronor i månaden. Det felaktiga intyget använde han när han köpte en lyxbostad för tio miljoner kronor på Solsidan i Saltsjöbaden.

– Jag skrev fel på hans lön från regeringskansliet, säger Mona Sahlin.


Intressant är:


Hoppas de gräver vidare i det där! Jag tror ICKE att hon har betalat honom 60 papp i månaden + soc avgifter!!! Isåfall från det datum hon konfronterades!

Kanske ett nytt drev på G? =) Expressen sitter säkert på fler saker om henne som de släpper de närmsta dagarna.

Edit: Den aktuella livvakten är Dan*iel Nor*lander:
https://se.linkedin.com/in/daniel-norlander-11274982

jag tror inte man skriver fel och att det skiljer med så mycket såvida man inte är en korrupt tjuv och analfabet men det har Mona "muslimen" Sahlin bevisat att hon är gång efter gång med bland annat Toblerone och bensin, privatkonsumtion som skulle betalas av skattebetalarna. Om någon har kuk att begära ut hennes reseräkningar och kopior på kreditkorsköpen så kommer man sannolikt att hitta många fler lik.
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2016-05-05 kl. 10:05.
Citera
2016-05-04, 07:41
  #8
Medlem
Nomen Nescios avatar
Det här texten från iotakt.se sammanfattar väl de flestas tankar ganska väl:
Citat:
Mona Sahlin har ställt upp och ställer upp jättemycket för sin livvakt. Med lite snuskig fantasi lägger man ihop 3+3 och ser summan och vad som kan komma efter dagens nyhet om tjänster och gentjänster, om Mona Sahlins förhållningssätt till ekonomi och pengar. Det handlar om att Mona Sahlin trissat upp livvaktens lön på låtsas, har hjälpt honom att hitta en fin bostad och följt med på visningar – efter det att Mona Sahlin och maken Bosse sålde sin bostad i Nacka. Insinuationer? Javisst, eller en teaser. En svensk version av Bodyguard? Den som följer drevet får se.
Citera
2016-05-04, 07:42
  #9
Medlem
Fredrik Antonsson med bloggen "I otakt" (tidigare namn på bloggen: "Sjätte Mannen") skriver om nya Sahlinaffären. Jo, det kommer mera om Sahlin. http://iotakt.se/blogg/tjanster-och-gentjanster/
Citera
2016-05-04, 07:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Uppenbarligen något som är lurt. Att Sahlin skulle kunna betala ca 100k/månad ur egen fick för sin säkerhet är orimligt.

Vad är det för bolag hon har? Vilken verksamhet?

Ja,
och följdfrågan är:
Vem fakturerar Mona dessa pengar i sin tur om hon nu har ett bolag.
Citera
2016-05-04, 07:47
  #11
Medlem
ace_secs avatar
Detta borde grävas vidare!

Om det är som Mona säger så har hon sedan mitten av februari köpt in hans tjänster för 60 000/mån + soc avgifter. Har han deklarerat för detta? Eftersom han inte har något företag!!
Citera
2016-05-04, 07:49
  #12
Medlem
ace_secs avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6301561

Lite komiskt är det också; killen tjänar alltså 43 000/mån. Och tycker att han har råd med en lägenhet på Solsidan för 10 miljoner, med en månadsavgift på nästan 20 000 därtill!? Killen har fått storhetsvansinne. Har är en simpel poliskonstapel med en fil kand!

Skönt för honom att sitta med 9 miljoner i lån, och räntan går upp ett par procent.
Med sin lön på knappt 50 lax.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback