Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-23, 01:57
  #5461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Spöket och dödsboet har samma intressen, medan bröderna i Brf-föreningen gjorde allt för att förhindra att spöket skulle få köpa, här blir frågan om Bröderna Jensen och familjen Labbé har haft tidigare kontakt och ev någon konflikt, Brf-upplägget med dubbla hyran är helt skruvad, rivningen av "gäststugan" och betongbadkaren kan inte vara orsaken till den dubbla hyran och sänkningen av värdet i sig, något mer har hänt inom denna förening som Labbé verkar känna till och som ev kan ha satt bröderna Jensen på pottan.

Kan det rent av röra sig om tvätt av utländska pengar, att de avsett att ta in jättebelopp från utlandet via något bulvanförfarande? Och som sedan skulle det bli ett kapitaltillskott i BRF, och det var därför som varken Mona & Labbe inte var rädda att ta ett så pass stort lån, för att de visste att de kunde lösa ut det lånet ganska snart.
Finns faktiskt sådana exempel men inga jag kan komma på på rak arm, så.
Sedan så säljs BRF tillbaks till BRF och Mona & Labbe har antagligen
fått en rejäl slant för besväret, typ?
Eller kan det vara så att Mona har spelpengar utomlands, som hon inte kan ta in utan att få fan för det med Skatteverket och KFM.

Nåja tiden får väl utvisa vad som händer...
Men jag håller med alla andra att det här är så skumt så det stinker utav bara helvete...

Att BRF var satt på exekutiv auktion för något år sedan tyder ju på att alla de ursprungliga planerna gått i baklås, ingen här är nöjd i den här soppan.

Finns det någon här som är fena på att ta fram hur hela skuldsättningen ser ut på hela BRF Glädjen, och om det nu är till och belånat över skorstensplåtens gnistgaller ?
Vilket jag faktiskt tror att det är.
De vill nog gentemot borgenärerna låtsas att allt är lugnt, är min magkänsla...

Läste någonstans ett rykte att fastigheten har otillräcklig uppvärmning för sådana stora ytor bland annat. Energikalkylen är felaktig alltså. Plus att det måste finnas någon slags annorlunda avloppssystem som kanske måste pumpa upp avloppet till vägen. Detta framgår inte....
Ett stopp där och nedervåningens golv blir ju täckt av avloppsvatten ?
Inte trevligt nej...
Eller har jag fattat fel ?
__________________
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-02-23 kl. 02:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback