Citat:
Ursprungligen postat av
Azimut68
Tippen är ett område i Saltsjöbaden.
https://www.google.se/maps/place/Tippen+station/@59.2844695,18.2728498,15.21z/data=!4m5!3m4!1s0x465f7f687dead60f:0x69e88e7763c11 ea5!8m2!3d59.283978!4d18.2772052
Köpcentrumet ligger där.
Men Mona Muslim skulle jag hellre vilja att hon bor på en "Tipp" i Chile så vi slipper se skiten något mera i tv & tidningar.
Hehe, jo jag tyckte det var ett kul uttryck - Tippen i Saltis är väl inte helt fel , fast fel typ av Icke-PK-folk för MS och HLS kan tänka ? Tippen utanför Santiago de Chile i Chile är väl fullbelagd nuförtiden ? De håller väl på där med att återvinna elektronikskrot ungefär som man gör i Afrika skulle jag tro ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
Hur har vi det med tillträdet för Labben-huset i Huddinge?
Har köparna tillträtt - har tillträdet flyttats fram - någon som bor
granne o kan se om nya köparna flyttat in t ex på fordon som finns
där
Äh fan det här är väl rena soppan skulle jag tro. Via mäklaren HusmanHagberg har väl köparen av Huddinge-huset erlagt handpenning till HLS. Dessa pengar har HLS antagligen pyntat in på Solsidan. Om HLS envist bor kvar så riskerar HLS nu en stämning ifrån köparen med motkrav om att få handpenningen tillbaka, eller tillträde till Huddinge-huset. Får köparen tillträde är HLS med familj bostadslösa, men visserligen då har mycket pengar antagligen.
Handpenningen på Solsidan så kan det ta ett tag innan HLS får tillbaks denna. Kan hända att den är låst hos mäklaren. Eller redan bortslösad av dödsbodelägarna ?
Detta blir ju en kaskadeffekt av stämningar, råttan på repet, katten på råttan, etc... - Alltså början på den Stora Bostadsbubblans bristande, och HLS blir bostadslös. MS är ju antagligen bostadslös, men har antagligen rätt mycket kontanta medel nu, hon slaggar kanske hemma hos Schyman eller Heinrich Arnstad.?
Detta blir en snigelsnirkelcirklande manöver och alla inblandade slösar bort kosingen på joll- och trams-projekt medans de letar nytt boende. Om de inte köper nytt boende dyrare än det förra så åker de på reavinstskatten. Och alla skyller på alla, pajkastning väntar ?
Bättre att de struntar i allt, hyr en container, lastar in Audin och gungstolen i den, och drar till Chile ?
Plus att HLS får leta nytt jobb antagligen, eller leta bortsprungna hundar och leka hundfångare ala Kalle Anka hos Polisen i Huddinge (= Ankeborg). Polismyndigheten skulle väl inte ge honom ett större förtroende nu, skulle jag ana ?
CB som advokat är ju som en garant för att det här blir en varaktig härdsmälta, som jäser och pyser och pöser upp efterhand ungefär som CBs midjemått, - Det blir kul att följa, härliga tider väntar
CBs track record är ju inget direkt lysande tycker jag ?