2016-02-20, 10:14
Medlem
Vipsen18s avatar
Tjena Flashback!

Jag har under förra säsongen övervägt att köpa en golfklocka. (Var 0,2 slag från att vinna en garmin ) Hursomhelst har jag kollat runt lite nu under slaskhalvåret och upptäckt att köpet kanske är onödigt då jag har en Apple Watch.

Någon som har erfarenhet av hur bra denna klocka fyller funktionen som GPS-klocka på golfbanan?

Ifall ni tycker att den fungerar bra, vilken app använder ni er av?

Tacksam för svar!
Citera
2016-02-20, 10:53
Medlem
Någon som har något tips på hur man kan träna på något vettigt i en golfhall ?

Personligen känns det som att hallen är så kort så man inte riktigt vet hur man slår.
Eller nöter man bara på för att få in rätt bollträff och sedan justera utomhus när säsongen startar.
Citera
2016-02-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipsen18
Tjena Flashback!

Jag har under förra säsongen övervägt att köpa en golfklocka. (Var 0,2 slag från att vinna en garmin ) Hursomhelst har jag kollat runt lite nu under slaskhalvåret och upptäckt att köpet kanske är onödigt då jag har en Apple Watch.

Någon som har erfarenhet av hur bra denna klocka fyller funktionen som GPS-klocka på golfbanan?

Ifall ni tycker att den fungerar bra, vilken app använder ni er av?

Tacksam för svar!

Den fungerar helt OK, osäker på vilken GPS-mätning t.ex. Golfshot använder. Annars är det väl Garmin som har bäst kvalité på uppmätningarna av banorna av jag läst mig till. Om jag var du skulle jag kollat på en kikare istället och komplettera med, det är för liten skillnad mellan Apple watch och en vanlig klocka för att det ska vara värt priset.
Citera
2016-02-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
Någon som har något tips på hur man kan träna på något vettigt i en golfhall ?

Personligen känns det som att hallen är så kort så man inte riktigt vet hur man slår.
Eller nöter man bara på för att få in rätt bollträff och sedan justera utomhus när säsongen startar.

Använd siktpinnar och träna bollstart. Om du kan starta bollen på target line så har du en bra utgångspunkt till våren.
Citera
2016-02-21, 13:57
Medlem
Jeppelepsis avatar
Jag har en speciell fråga. Finns det någon som har en hushållsvåg samt en Pinnacle Gold hemma? Jag är nämligen intresserad av hur mycket en Pinnacle Gold väger.
Citera
2016-02-21, 16:17
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppelepsi
Jag har en speciell fråga. Finns det någon som har en hushållsvåg samt en Pinnacle Gold hemma? Jag är nämligen intresserad av hur mycket en Pinnacle Gold väger.

46g säger min våg att en Gold väger. Prövade 4 olika bollar så det borde stämma.
Citera
2016-02-21, 17:02
Medlem
Jeppelepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
46g säger min våg att en Gold väger. Prövade 4 olika bollar så det borde stämma.

Stort tack!
Citera
2016-02-23, 15:45
Medlem
Vipsen18s avatar
Jag vet inte om detta har frågats tidigare, men jag är nyfiken på att veta vilken som är favoritbollen?
Motivera gärna varför (har extrem golfabstinens och vill bara diskutera med någon hehe)
Citera
2016-02-24, 07:46
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Jag vet inte om detta har frågats tidigare, men jag är nyfiken på att veta vilken som är favoritbollen?
Motivera gärna varför (har extrem golfabstinens och vill bara diskutera med någon hehe)

ProV1 utan konkurrens!
Och det är verkligen utan konkurrens också.

Nu ska det väl tilläggas att jag inte alls testat alla bollar som finns, men den passar mig och mitt spel.
Varför?
Det är just känslan jag får för bollen, och det är klicket som gör mig trygg, ljudet som kommer då bollen träffar bladet

Nu har jag investerat i en hel del:
Ett besök på Dormy i Sundsvall blev....dyrt, men förhoppningsvis värt det.

Testade 4 st J7 i simulatorn:
Taylor Made RSi
Titleist AP1
Callaway XrPro
Srixon Z**

Jag hade som budget 8000:- att lägga på nya klubbor, och efter en timme som blev det Callaway XrPro med nya snygga blå/svarta grepp
Det var verkligen helt jävla sjukt vilket klipp jag fick i slagen!
Nästan 10-15 meter längre än deras konkurrenter?!
Den här känslan hade jag också...exakt så här:
https://www.youtube.com/watch?v=RY7NKg9BqbI

Nike skor 1499:-
Kikare 3000:-
Pikè 800:-

Det är verkligen inga problem att bränna pengar när man väl kommer dit
Citera
2016-02-24, 17:31
Medlem
Någon som köpt?.

4,8 av 5 i betyg av 847 personer.

http://www.aliexpress.com/item/1-Pie...368691567.html
Citera
2016-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Någon som köpt?.

4,8 av 5 i betyg av 847 personer.

http://www.aliexpress.com/item/1-Pie...368691567.html
Jag köpte förra säsongen. Fungerar skitbra! Fick tulla ~300 kronor (schablonbelopp efter vägning). Bli inte lurad och tro att det är äkta vara, för det är det inte. Men jag som 14-handikappare kan inte påstå att jag känner någon skillnad överhuvudtaget och de ser väldigt äkta ut. Har kanske spelat 50 rundor och är inte onormalt mycket slitage. En vän slog av ilska sin wedge i marken och då gick den av. Har svårt att tro att en äkta skulle gå samma öde tillmötes.
Överlag ett bra köp.
För en femtedel av priset för äkta vara - ett mycket bra köp!
Citera
2016-02-24, 18:00
Medlem
Citat:
Pro V1 är väl som Dr_Dollar skriver den bästa bollen, varför de allra flesta tourspelare använder den. Jag som amatör och 14 i handikapp håller mig gärna från bollar med för mycket spin. Det jag förlorar är backspin på inspel och det jag vinner är minskad risk för slice vid längre slag. Här är en bild som visar ett test Golf WRX gjorde 2014: http://i.imgur.com/r5I1KJ9.png.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in