2016-02-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Jag köpte förra säsongen. Fungerar skitbra! Fick tulla ~300 kronor (schablonbelopp efter vägning). Bli inte lurad och tro att det är äkta vara, för det är det inte. Men jag som 14-handikappare kan inte påstå att jag känner någon skillnad överhuvudtaget och de ser väldigt äkta ut. Har kanske spelat 50 rundor och är inte onormalt mycket slitage. En vän slog av ilska sin wedge i marken och då gick den av. Har svårt att tro att en äkta skulle gå samma öde tillmötes.
Överlag ett bra köp.
För en femtedel av priset för äkta vara - ett mycket bra köp!

Var det exakt samma wedge/säljare?. Jag har läst att skaftet ska vara väldigt mjukt vad säger du om det?.
Citera
2016-02-25, 01:20
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Någon som köpt?.

4,8 av 5 i betyg av 847 personer.

http://www.aliexpress.com/item/1-Pie...368691567.html

Ja. Hemsk känsla. Skaftet är uselt, degigt mjukt. Materialet i klubbhuvudet märks också att det inte direkt osar kvalité vid bollträff.

Ärligt talat, lägg pengarna på en begagnad wedge istället som är äkta.
Citera
2016-02-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Var det exakt samma wedge/säljare?. Jag har läst att skaftet ska vara väldigt mjukt vad säger du om det?.
Det vet jag inte om det var. Men har flera kompisar som köpt och vi svar fått samma grejjer fast från olika säljare.

Har inte märkt av att skaftet är för mjukt. Mitt järnset är stiff men har ändå inte märkt att wedgarna är mer flexibla.
Citera
2016-02-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Pro V1 är väl som Dr_Dollar skriver den bästa bollen, varför de allra flesta tourspelare använder den. Jag som amatör och 14 i handikapp håller mig gärna från bollar med för mycket spin. Det jag förlorar är backspin på inspel och det jag vinner är minskad risk för slice vid längre slag. Här är en bild som visar ett test Golf WRX gjorde 2014: http://i.imgur.com/r5I1KJ9.png.

Har du testat prov1x? Hade lite samma problem som dig när jag först började lira med prov1, spred bollarna lite väl mycket från tee med min driver, gick då över till nxt tour som jag inte tyckte jag hade kontroll på runt greenerna och fick då rådet att börja lira med prov1x. Den har lägre spinn med långa klubbor men nästan samma kontroll som den vanliga prov1:an med de wedgarna. Pröva den om du inte redan gjort det.
Senast redigerad av Sandmanz 2016-02-26 kl. 14:12.
Citera
2016-02-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
Någon som har något tips på hur man kan träna på något vettigt i en golfhall ?

Personligen känns det som att hallen är så kort så man inte riktigt vet hur man slår.
Eller nöter man bara på för att få in rätt bollträff och sedan justera utomhus när säsongen startar.

Jag använder Zepp inomhus nu när man väntar på våren. Fungerar bra och avslöjar bland annat over the top-sving och ojämnt svingtempo.

Vill man inte investera så är det ett ypperligt tillfälle att nöta korta inspel då hallarna ofta har chipnät att sikta på.
Citera
2016-03-01, 15:58
Medlem
Vipsen18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacharan
Favoritboll är svårt. Inte så att det saknas alternativ i form av märken modeller med olika egenskaper, utan för att det är extremt individuellt. Det bästa är att helt enkelt prova sig fram. Ofta är den bästa bollen en sammanvägning av vilka egenskaper man har/önskar (svinghastighet, känsla/längd) samt egenskaper för själva bollen (skal, hårdhet osv).

Bara några uppslag.

Jag vet att det är individuellt, just därför jag frågade! Det var inte en fråga om vilken boll jag borde spela, utan snarare vilka ni spelar och varför. Syftet var att få igång en diskussion för att tagga till inför golfsäsongen. Själv gillar jag Taylormade Rocketballz för att de har relativt bra skruv och samtidigt är förlåtande för en höghandicapare som jag
Citera
2016-03-01, 17:53
Medlem
exceptionals avatar
Hejsan.
För två år sen börja jag spela golf. Jag slog då ungefär 120m med järn7an. Förra året då jag fick ont i ryggen(diskbråck under vintern) när jag börja slog jag kort inte mer än 100 meter med 7an.
Idag var jag på Dormy och handla lite. Handlade lite kläder och en klubba. När jag kom hem såg jag att det var en damklubba. Passar det mig som inte kan slå så hårt? elller kan någon kunnig förklara skillnaden mellan dam och herr.
Citera
2016-03-02, 14:46
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipsen18
Jag vet att det är individuellt, just därför jag frågade! Det var inte en fråga om vilken boll jag borde spela, utan snarare vilka ni spelar och varför. Syftet var att få igång en diskussion för att tagga till inför golfsäsongen. Själv gillar jag Taylormade Rocketballz för att de har relativt bra skruv och samtidigt är förlåtande för en höghandicapare som jag

Har testat med olika bollar fram och tillbaka, men gillar skarpt Srixon Z-star. Så har handlat några dussin nu inför säsongen.

Upplever att man blir så sjukt straffad i det långa spelet av PRO-V1or, om du inte har sinnesjuk jävla koll på vad du gör. Z-star är mer förlåtande där tycker jag, men erbjuder ändå de egenskaper jag vill ha vid inspel/runt green.
Citera
2016-03-02, 14:53
Medlem
a-lagarens avatar
Fick hem min nya wedge idag. 56 gradig callaway mack daddy 2.
En wedge/loft jag saknat i min bag.
Så nu är man bra sugen på att spela.

Någon som lirat med mack daddy wedgear?

Att man sen får ett mejl att klubben sänkt ens hcp till 20,6 gör det ännu roligare.
Nä försvinn nu din jävla kyla.
Citera
2016-03-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Hejsan.
För två år sen börja jag spela golf. Jag slog då ungefär 120m med järn7an. Förra året då jag fick ont i ryggen(diskbråck under vintern) när jag börja slog jag kort inte mer än 100 meter med 7an.
Idag var jag på Dormy och handla lite. Handlade lite kläder och en klubba. När jag kom hem såg jag att det var en damklubba. Passar det mig som inte kan slå så hårt? elller kan någon kunnig förklara skillnaden mellan dam och herr.

En damklubba är både kortare och mjukare. Låter inte helt vettigt, du bör gå tillbaka och byta till en herrklubba med en SR (senior regular), Light eller möjligtvis regularskaft. Dormys "expertpersonal" kan säkert hjälpa dig att mäta vilken styvhet du ska ha. Det är mest troligt längden som kommer vara det största problemet med damklubban oavsett.
Citera
2016-03-02, 22:21
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Har testat med olika bollar fram och tillbaka, men gillar skarpt Srixon Z-star. Så har handlat några dussin nu inför säsongen.

Upplever att man blir så sjukt straffad i det långa spelet av PRO-V1or, om du inte har sinnesjuk jävla koll på vad du gör. Z-star är mer förlåtande där tycker jag, men erbjuder ändå de egenskaper jag vill ha vid inspel/runt green.

Jag upplever precis samma sak och har även jag fattat tycke för Z-star. Jag brukar dock bara spela desssa i goda förhållanden/när man är i form. Min "snålboll" är Taylor made rocketballs. Går spikrakt :-)
Citera
2016-03-03, 15:22
Medlem
Vipsen18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Jag upplever precis samma sak och har även jag fattat tycke för Z-star. Jag brukar dock bara spela desssa i goda förhållanden/när man är i form. Min "snålboll" är Taylor made rocketballs. Går spikrakt :-)

Har inte testat den bollen från Srixon, vad kostar ett dussin? Anledningen till att jag håller mig till rocketballz är just p.g.a. det överkomliga priset per dussin. Livet som fattig student!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in