2016-02-02, 20:28
Medlem
kBergs avatar
Dubai denna vecka, Omega Dubai Desert Classic.
Kommer bli väldigt intressant att följa Stenson, McIlroy och Oosthuizen. Extra roligt är att alla tre spelar i samma boll första och andra rundan. Henrik har själv sagt att det känns bra att komma tillbaka till en bana som han har spelat många gånger.
''Det känns som att jag kan den här banan utantill. Dessutom vann jag här 2007 och har några till bra resultat här. Så, det här är en rolig vecka för mig''

Ser ut att bli ett otroligt skönt golfväder för spelarna, mellan 24 till 26 grader varje dag. Om Henriks knä känns stabilt så tror jag själv att han har en hög chans till seger i veckan. En vecka som är upplagd för Henrik, fint väder på en av hans favorit banor. Bet365 har hyfsat fina odds på en svensk seger denna vecka, 11 gånger pengarna.

Andra svenskar som spelar är:
Johan Carlsson: Johan gjorde en riktigt fin tävling senast i Qatar. Delad 13:de plats trots en sämre avslutande runda på +1.
Kristoffer Broberg: ''Kotte'' har spelat stabilt nästan hela 2015, hoppas han kan hålla i det 2016. 20:de plats förra veckan: Skiner vid stora tävlingar, märkte vi under BMW Masters.
Rikard Karlberg: Har spelat stabilt länge han med, dock vid kvalgränsen oftast.
Niclas Fasth: Fått en bra start på året, klarat kvalgränsen 3 utav 3 gånger denna säsong.
Alex Norén: Väldigt hög högsta nivå, kan dock slarva på vissa hål som förstör rundan.
Magnus A Carlsson: Väldigt stabil, klarade de flesta kvalgränser förra året.
Pelle Edberg: Spelade bra förra veckan, tappade dock tre slag sista rundan samt 14 placeringar.
Peter Hanson: Var och nosade ett tag i toppen för två veckor sedan i Abu Dhabi. Ser stark ut i år.
Robert Karlsson: Klarade kvalgränsen förra veckan, dock inget som glänste.
Joakim Lagergren: Otroligt duktig puttare, kan han spela mer stabilt så är han en riktig toppspelare. Joakim gör MÅNGA birdies.

Rory är förhandsfavorit, världstvåan spelar otroligt bra och förtjänar att vara förhandsfavorit. En utav mina favoritspelare Thongchai Jaidee har haft det tufft på senaste men tror det kommer släppa snart, håll ett öga på honom. Sedan tror jag Martin Kaymer kan prestera bra denna vecka.

Hade varit roligt att höra vad ni tycker och tänker!
Citera
2016-02-04, 22:52
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nytt år och nya möjligheter

Vad har ni för målsättning under 2016?

Själv ligger jag runt 5.5 i HcP, och planen för 2016 är att nu jävlar ska jag skjuta under Par.
Förra säsongen kändes det som jag var och nosade, men nerver och dåliga beslut gjorde att jag inte riktigt nådde ända fram.
Vinna en enda jävla klubbtävling ska inte vara en omöjlighet då det mest är medelgolfare i klubben jag är medlem i...men det är tufft när man har så lågt HcP.

En ny wedge ska införskaffas...en 54 graders med mycket bounce som går att trixa med runt greenerna.
Vinterträningen då?
Nja...att stå inomhus och mata in i ett nät känns lite...så där om jag ska vara ärlig, men att hålla på så i 3-4 månader gör att jag kanske har 70-80 timmar i kroppen när säsongen drar igång.

Inte varit medlem på en klubb på två år men ska väl försöka få ihop 10 rundor och helst någon runda under par.
Citera
2016-02-05, 08:26
Medlem
EDIT: Kan tas bort.
Citera
2016-02-05, 10:06
Medlem
Blev en ny driver till säsongen. Fick bli en Ping G30, funkade bra i tracman med en carry på 220 i snitt. Måste dock lära mig slå upp på bollen istället för en attackvinkel på -5 grader så man kan få lite mindre spin på bollen och slå lite längre. Någon som har någon bra övning eller tips på hur man kan åstakomma detta?
Citera
2016-02-08, 12:33
Medlem
Köpte ett järnset i höstas. Han inte gå många ronder innan bladet på ena klubban gick av, precis i foten där bladet börjar.
Går det att laga och hur mycket kan det tänkas kosta på ett ungefär?
Citera
2016-02-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Köpte ett järnset i höstas. Han inte gå många ronder innan bladet på ena klubban gick av, precis i foten där bladet börjar.

Om du inte gjorde något konstigt så borde det bara vara att gå tillbaka till affären och få en ny.
Citera
2016-02-16, 14:35
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nytt år och nya möjligheter

Vad har ni för målsättning under 2016?

Att ta mig ner till singel. Det långa spelet sitter redan men närspelet behöver en rejäl skjuts. Så fort vädret tillåter är det nöta, nöta, nöta som gäller.
Citera
2016-02-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90

Solklart reklamationsärende om du inte slagit i en sten eller något sådant. Men för att svara på din fråga så är det en ny klubba du köper annars och en styckklubba från ett standardmärke kostar mellan 1000-1500kr beroende på skaft etc.
Citera
2016-02-16, 23:36
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Blev en ny driver till säsongen. Fick bli en Ping G30, funkade bra i tracman med en carry på 220 i snitt. Måste dock lära mig slå upp på bollen istället för en attackvinkel på -5 grader så man kan få lite mindre spin på bollen och slå lite längre. Någon som har någon bra övning eller tips på hur man kan åstakomma detta?

Håll inte överkroppen rak. Tilta den lite åt höger (eller vänster om du är vänsterspelare). Dock bara överkroppen. Då tvingar du dig själv att slå mer upp på bollen.
Citera
2016-02-19, 00:53
Medlem
Någon som köpt fejk golf pride grepp?.

Läst mig till att de ser väldigt bra ut för att vara fejk men hittar inget om det är något att ha?.
Citera
2016-02-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Någon som köpt fejk golf pride grepp?.

Läst mig till att de ser väldigt bra ut för att vara fejk men hittar inget om det är något att ha?.

Har en polare som köpte "riktiga" golfpride på tradera. Dessa är betydligt hårdare i gummit och inte alls samma känsla. De som han fick tag på var även lite lättare vilket gjorde att svingvikten på klubborna förändrades en aning. Inget jag skulle rekommendera. I slutändan handlar det om typ 20-30kr per klubba. Bättre att göra det ordentligt istället för att behöva göra det två gånger.
Citera
2016-02-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Har en polare som köpte "riktiga" golfpride på tradera. Dessa är betydligt hårdare i gummit och inte alls samma känsla. De som han fick tag på var även lite lättare vilket gjorde att svingvikten på klubborna förändrades en aning. Inget jag skulle rekommendera. I slutändan handlar det om typ 20-30kr per klubba. Bättre att göra det ordentligt istället för att behöva göra det två gånger.

Handlar det enbart om 20-30kr styck så håller jag absolut med dig. Går ju även att få tag på dessa grepp som är betydligt lägre än orginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in