2014-10-05, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Vilka banor skulle vara med på er topp 3 lista ?
St. Andrews, Augusta National och Pebble Beach.
Citera
2014-10-05, 11:18
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Vilka banor skulle vara med på er topp 3 lista ?

Jävlar vilken svår fråga. Jag tror att Augusta, Cypress Point och Pine Valley hade nog lyckats komma med på listan.
Citera
2014-10-05, 11:20
Medlem
InTheBacks avatar
Om man skulle klonka en mini-tour tävling som amatör, får man något för det ?
Jag vet att man egentligen inte får ta emot pengar, men får man ett presentkort eller liknande?
Pengarna brukar ju fördelas bara på dom bäst placerade proffsen.

Någon som har koll?
Citera
2014-10-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Jävlar vilken svår fråga. Jag tror att Augusta, Cypress Point och Pine Valley hade nog lyckats komma med på listan.
Cypress Point var ju skitläcker.
Citera
2014-10-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Om man skulle klonka en mini-tour tävling som amatör, får man något för det ?
Jag vet att man egentligen inte får ta emot pengar, men får man ett presentkort eller liknande?
Pengarna brukar ju fördelas bara på dom bäst placerade proffsen.

Någon som har koll?

Ibland får du ett presentkort på ett någorlunda motsvarande värde. Har en kompis som fick plocka ut grejer för 3000kr i shoppen i Sundsvall efter Norrporten. Däremot har jag en polare som kom tvåa i Hagge och fick ett dussin V1or

Så det beror helt enkelt på vart du spelar.
Citera
2014-10-05, 21:33
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Kan man ta av ett grepp på en klubba och sätta på en annan klubba utan att greppet går sönder?

Dum fråga.
Men vill ha svar.

Hittade en video som visar hur man gör utan specialverktyg. Har sett en man som injicerade greppningsvätska med en nål... Det här verkar enklare.

https://www.youtube.com/watch?v=TQ_Hnz93EyM
Citera
2014-10-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Hittade en video som visar hur man gör utan specialverktyg. Har sett en man som injicerade greppningsvätska med en nål... Det här verkar enklare.

https://www.youtube.com/watch?v=TQ_Hnz93EyM

Har provat att göra det där några gånger med liknande verktyg. Jag tycker det är alldeles för omständigt för ett grepp värt ~100kr. Samtidigt som det är svårt att göra det utan att skada greppet, det blir ofta lite utstretchat och tycker att den fina känslan försvinner då. Om man ser till hur ofta man byter grepp kan jag anse att 1000kr för ett set är en ganska obefintlig summa.

Tycker man att det är dyrt att byta grepp, beställ greppen från ebay eller liknande för 20kr/st och ta med dem till den lokala shoppen så monterar de dem oftast för 10-25kr/st beroende på personalen.

Edit: Kan tillägga att den tekniken fungerar utmärkt på Superstrokegrepp som har en hårdare stomme i sig vilket gör att man inte vrider/sträcker ut greppet på samma sätt. Ett Superstroke kostar även det tredubbla vilket gör att det känns mer värt mödan kan jag tycka.
Citera
2014-10-06, 00:30
Medlem
Vad fan gäller här egentligen?
Var ute och gick 18 hål med en vän idag, var rätt lugnt på banan. Vi gick bakom 2 långsamma 3 bollar första 9.
Man måste gå förbi klubbhuset och sedan gå en bit för att komma till 10an. Där va tomt och utslaget är skymt så vi väntar typ 1 minut för att vara säkra på att de e lugnt att slå. När jag står uppeggad och klar så kommer den första 3 bollen (3 killar i 30 års åldern), som varit och handlat kaffe och korv, bakom buskarna och typ skriker Vänta, jag väntar på att dom kommer och en av dom typ säger, "ni vet om att ni va bakom oss innan" och jag svarar "ja, nu var här ledigt så vi tänkte att vi fortsätter gå" och då blir den ena sur "Kan ni inte reglerna eller, ni måste fråga oss om de e ok att ni går före och de e de inte för nu ska vi slå ut" (han sa det inte exakt så men typ).

Orkade inte bråka så lät dom slå ut och tänkte för mig själv vilka jävla fittor det var. När vi ska slå ut andra gången kommer nästa långsamma 3 boll och "ska" slå ut före oss, för att dom startade före oss. Orkade inte bråka och hade inte speciellt bråttom så lät dom slå.

Där står en skylt att man får ta paus, inte att man måste, i 8 minuter. Dom valde att göra det, inte vi, ska vi behöva lida för det?

Både jag och min vän är rätt nya inom golfen och dom som gick före oss var det inte, så vi orkade/ville inte bråka men vad fan, har dom "rätt" enligt golfens regler att göra så bara för att dom gick ut före oss?
Citera
2014-10-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung

Rätt och rätt... Om ni störts av att få vänta kunde ni ha snabbt gått in i restaurangen och frågat "är det okej om vi kör på, vi kände inte för att pausa idag". Har aldrig varit med om att någon svarat nej på den frågan. Blir väl mer någon typ av protest i det här fallet där de känner sig trängda. Tycker fortfarande att det är dåligt av dem att inte bara låta er gå eftersom ni uppenbarligen hade ett snabbare tempo än dem.

Men till nästa gång, fråga ifall ni får igenom så tror jag absolut att det kommer gå bra. Att hålla på trycka på vem som har rätt eller fel skapar bara onödig dålig stämning på klubben. Bättre att ha en öppen dialog och vara överens.
Citera
2014-10-06, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Var ute och gick 18 hål med en vän idag, var rätt lugnt på banan. Vi gick bakom 2 långsamma 3 bollar första 9.
Man måste gå förbi klubbhuset och sedan gå en bit för att komma till 10an. Där va tomt och utslaget är skymt så vi väntar typ 1 minut för att vara säkra på att de e lugnt att slå. När jag står uppeggad och klar så kommer den första 3 bollen (3 killar i 30 års åldern), som varit och handlat kaffe och korv, bakom buskarna och typ skriker Vänta, jag väntar på att dom kommer och en av dom typ säger, "ni vet om att ni va bakom oss innan" och jag svarar "ja, nu var här ledigt så vi tänkte att vi fortsätter gå" och då blir den ena sur "Kan ni inte reglerna eller, ni måste fråga oss om de e ok att ni går före och de e de inte för nu ska vi slå ut" (han sa det inte exakt så men typ).

Orkade inte bråka så lät dom slå ut och tänkte för mig själv vilka jävla fittor det var. När vi ska slå ut andra gången kommer nästa långsamma 3 boll och "ska" slå ut före oss, för att dom startade före oss. Orkade inte bråka och hade inte speciellt bråttom så lät dom slå.

Där står en skylt att man får ta paus, inte att man måste, i 8 minuter. Dom valde att göra det, inte vi, ska vi behöva lida för det?

Både jag och min vän är rätt nya inom golfen och dom som gick före oss var det inte, så vi orkade/ville inte bråka men vad fan, har dom "rätt" enligt golfens regler att göra så bara för att dom gick ut före oss?
Jag är på din sida. Vilka nollor.
Citera
2014-10-06, 21:59
Medlem
Men dra mig baklänges! Nike kommer släppa extremt många fina skomodeller till nästa säsong. Bara göra plats i skoförrådet för några nya par.

Här är katalogen:

https://www.nike.net/portal_refs/Gol..._USA.xml#10-11

Har redan fått provåka dom nya Impact i grå/röd/vit och den serien är oerhört skön. Blir nog att komplettera med ett till par där utöver mina blåa. Ser mest fram emot TW 15 som jag har hört ska bygga på Flyknit-skon. Lunar Control 3 serien ser även väldigt bra ut. Tycker att årets serie var relativt tråkiga i utseénde men nu har de verkligen steppat upp den. En sak som är säker är att det kommer inte vara svårt att kränga dessa skor till personer mellan 15-35.
Citera
2014-10-07, 18:05
Medlem
Jag tog grönt kort för flera år sedan, kanske 4-6 år sedan. Nu vill jag börja spela golf igen.
Är det bara gå ut och spela på en bana eller? Gäller mitt gröna kort eller vad ska jag göra?
Måste man vara medlem på en bana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in