2012-05-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Intressant analys. Det du säger om uppställningen hade stämt med de gamla bollflyktslagarna och om allt annat varit neutralt. Det enda som förstör den delen är egentligen greppet.

Vad gäller kroppen och baksvingen så har du rätt, men tyvärr i en drömvärld. En fastlåsning av höfterna skulle troligen lösa lite skruvproblem pch bollträff men kosta mycket längd.

Ett problem jag haft. Men jag tänker kan Rory låsa höfterna kan fan jag..... vi är ju ändå nästan på samma nivå.... :P.

Vad gällande längd så kan jag inte säga något då jag inte kommer ihåg något annat än driver. Jag carrar driver 200-250 men den stannar precis där den landar... känns fan som det är bite på vissa drivar...(borde väl ha att göra med min höga bollbana? samt "dålig" bollträff?)
Citera
2012-05-05, 13:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Ett problem jag haft. Men jag tänker kan Rory låsa höfterna kan fan jag..... vi är ju ändå nästan på samma nivå.... :P.

Vad gällande längd så kan jag inte säga något då jag inte kommer ihåg något annat än driver. Jag carrar driver 200-250 men den stannar precis där den landar... känns fan som det är bite på vissa drivar...(borde väl ha att göra med min höga bollbana? samt "dålig" bollträff?)

Låter som högt spintal som lyfter och lyfter tills den bara dör ut ja. Troligen slår du väldigt ned på bollen och skapar detta. Svårt att säga utan caddieview på svingen tyvärr.
Citera
2012-05-05, 16:08
Medlem
Wedgies avatar
Första rundan i söndags! Blandade resultat, men kändes ändå rätt okej när rundan var över. Trots 25 poäng. Tog ett par (7) hål innan jag kom igång, så hade en sträcka hål 2-6,7 där jag streckade. Sen hittade jag svingen igen. Eller, jag träffade lite tunt på fullsvingar, men det var ett mindre problem i sammanhanget. Drivern och spoonen började fungera bra, likaså puttern. Hade bara 2-3 treputtar, vilket känns bra som säösongspremiär på relativt svåra greener, samt en 3-4 sänkta 3+ metersputtar. Närspelet i övrigt var katastrofalt dock! Inte bra när man är skraj när man står över en 30 meterschip från fairway. Men det släpper väl med lite träning.
Citera
2012-05-05, 22:32
Medlem
trojts avatar
King-nothing (och alla andra inblandade)

Tackar mycket för vad ni sagt/säger. Jobbar förnärvarande litet på era tips, svårt att ändra gamla vanor dock. Har 7 i hcp skall ned under 4,5 i år är mitt mål.
Jobbar stenhårt med puttning och chippar förnärvarande, men förutsättningarna för det är inget vidare då greenerna på min klubb inte är i topp skick för tillfället.
Citera
2012-05-06, 12:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojt
King-nothing (och alla andra inblandade)

Tackar mycket för vad ni sagt/säger. Jobbar förnärvarande litet på era tips, svårt att ändra gamla vanor dock. Har 7 i hcp skall ned under 4,5 i år är mitt mål.
Jobbar stenhårt med puttning och chippar förnärvarande, men förutsättningarna för det är inget vidare då greenerna på min klubb inte är i topp skick för tillfället.

Fokusera på tekniken på putt och chip nu när du inte riktigt vet vart bollen kommer ta vägen på greenerna. Och byt till spelinriktad träning när greenerna är bra.

Är det någon som vet vart man borde beställa Black Widow grepp i Sverige?
Citera
2012-05-06, 12:49
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Fokusera på tekniken på putt och chip nu när du inte riktigt vet vart bollen kommer ta vägen på greenerna. Och byt till spelinriktad träning när greenerna är bra.

Har för mig att jag sett dom på Easyswing, men det var länge sedan jag var där sist.
Citera
2012-05-06, 15:59
Medlem
Citat:

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php...969&grp=922901

Var på väg en fin runda resultatmässigt igår men sedan spelade vinden oss ett spratt när vi närmade oss havet och jag avslutade med tre bogeys.
Citera
2012-05-06, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt

själv eftersträvar jag alltid toppade forehand spinnar på mina drivrar. Om det är optimalt.

Får bra rull som fan vid studs och bollen har en bra bollbana.
Citera
2012-05-06, 22:05
Medlem
2kgbenfritts avatar
Tjena! Skulle vilja få lite tips angående min Driver, Jag slicar nå sjukt mycket,har typ aldrig hookat eller slagit rakt :/ Nån som vet vad jag gör fel? nå solklara misstag vid slice kanske?
Citera
2012-05-06, 22:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
Tjena! Skulle vilja få lite tips angående min Driver, Jag slicar nå sjukt mycket,har typ aldrig hookat eller slagit rakt :/ Nån som vet vad jag gör fel? nå solklara misstag vid slice kanske?

Folksjukdomen slice har förbryllat vardagsgolfaren sedan tidernas begynnelse

Jag fick ett rätt bra tips av en pro:
Du ska sätta en peg/sten/kvist 8-12 cm framför och nån cm till höger i "siktlinjen" när du står på ranchen...och liksom "svinga klubbhuvudet över peggen" istället för att komma "utifrån och in"
...du ska liksom kasta iväg klubbhuvudet

Dock är enklaste sättet att du själv går och tar en lektion så får du tips och trix som du kan träna på...i din egen takt.
Enligt nån typ av "statistik" ska det ta svensson-golfaren 10 tusen bollar+- några hundra att gå från slice till en "kontrollerad draw"
...men sommaren har ju bara knappt börjat än så
Citera
2012-05-06, 22:39
Medlem
Axells avatar
Citat:
Finns ganska många guider på youtube om vad det kan vara. Kolla och ser om du känner igen något. Om du inte har tillgång till experthjälp från någon kunnig inom golf så är min rekommendation att träna massor på din lokala range. Har personligen själv sliceat massor tidigare men efter en hel del träning på rangen så har jag kommit på själv hur jag ska skjuta när jag skjuter rakt och håller mig till det sättet.

Har sänkt mig från 32,5 - 27 detta år redan så hoppas komma ner under 18 nu i sommar så har jag lägre än farsan.
Citera
2012-05-07, 00:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Går egentligen inte att säga vad du gör fel på rak arm, möjligheterna är oändliga nästintill. Du träffar bollen med ett öppet klubbhuvud i förhållande till svingspåret. Vad det beror på? Vad tror du?

Är det bara drivern detta gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Folksjukdomen slice har förbryllat vardagsgolfaren sedan tidernas begynnelse

Jag fick ett rätt bra tips av en pro:
Du ska sätta en peg/sten/kvist 8-12 cm framför och nån cm till höger i "siktlinjen" när du står på ranchen...och liksom "svinga klubbhuvudet över peggen" istället för att komma "utifrån och in"
...du ska liksom kasta iväg klubbhuvudet

Dock är enklaste sättet att du själv går och tar en lektion så får du tips och trix som du kan träna på...i din egen takt.
Enligt nån typ av "statistik" ska det ta svensson-golfaren 10 tusen bollar+- några hundra att gå från slice till en "kontrollerad draw"
...men sommaren har ju bara knappt börjat än så

En liten bit blytejp på tån på alla klubbor (naturligtvis även puttern) är ju bästa hjälpmedlet för en slice, det hjälper klubban stänga sig. Två bitar på varje klubba och en kontrollerad snap hook uppstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in