Citat:
Ursprungligen postat av
Inaktiveratkonto
Jag undrar angående det här med att det blir allt vanligare med klubbor där man kan justera loft och träffytans vinkel.
Skulle någon kunna förklara det här mer för mig? Jag har förstått det som om man har tendens att slica, då skall man kunna justera klubban så man skulle kompensera för det. Men blir det inte lite som att man låtsas att det regnar? Man lurar väl sig själv att man slår rakare än man skulle göra?
Du måste skilja på vad som händer och vad du gör. Bollen och scorecardet bryr sig inte om det är du eller din klubba som slår den rakt. Om en person inte kan/vill lära dig att slå bättre så går det att kompensera med en "anti-slice" inställning vilket i sin tur ger rakare slag och därmed (förmodligen) en bättre score och det är ju det som är målet.
Det beror lite på hur man ser på det om det ska gå att säga "jag slår rakt" med en driver som har "anti-slice" inställning, bollen går ju rakt så det skulle gå säga så. Det är lite skit samma i mitt tycke, det är slutresultatet som räknas.
Hur bra en sådan inställning överhuvudtaget funkar kan jag inte svara på, det får någon som faktiskt slagit/slår med en sådan klubba säga.