Citat:
Ursprungligen postat av
hataflashbackigen
Nej jag missuppfattade tydligen inte filmen, det ringdes många mobilsamtal från omkring den höjden.
Då får du redovisa var i filmen de påstår det, och vilken typ av telefoner det verkligen användes.
Vad jag vet så fanns det ”In plane Phones” på dessa flyg vilka kan användas för samtal, och dessa funkar inte som vanliga mobiltelefoner. Vissa samtal ringdes från sådana till marken.
Sen ringdes om jag minns rätt några samtal med vanliga mobiltelefoner men det bör ha skett när planen var närmare marken.
Det är inte totalt omöjligt att få kontakt med vanlig mobiltelefon på hög höjd, men normalt är det svårt. Jag flyger massor i jobbet och har ibland haft signal på min mobil på hög höjd.
En sak ska du ha kilart för dig, och det är att om du kikar på konspirationsfilmer så påstås det ofta en jäkla massa som helt enkelt inte är sant, utan de förvränger väldigt ofta fakta eller helt enkelt ljuger för att det ska passa deras agenda och verka spännande och lurar godtrogna. Så ett tips är att verkligen kolla upp fakta.
Är du förresten säker på att det var just 10 000 meter? Eller var det 10 000 feet? Det blir en viss skillnad det..... Från 10 000 feet är det ofta fullt möjligt att ringa med en vanlig mobiltelefon om man är i civilicerade trakter med gott om mobilmaster.