2016-01-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Vad har svensk invandringspolitik med Bryssel och EU att göra?

Ett eventuellt utträde ur EU skulle ge Storbritannien större (framtida) kontroll över sin egen migrationspolitik. Att då lyfta fram europeiska skräckexempel är väl det enklaste sättet att använda det som verktyg för att bygga nej-opinion.
Citera
2016-01-29, 22:46
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Måste dock tillägga att The Telegraph och flera av dess reportrar är STARKT emot EU och allt som på något sätt kan härledas till Bryssel och tvekar aldrig att överdriva för att påverka opinionen hemma i GB.

Att dom överdriver situationen i Göteborg GROVT och i princip jämför den med Raqqah är bara löjligt.

Daily Mail har också skrivit om saken. Och det starkt vänsterorineterade BBC har rapporterat.

Det är förståss bra att detta lyfts fram.
Här i Norge är det nästan dagligen artiklar om asyl-knaset i Sverige, senast idag där snutens mörkande av mångkultur tas upp. Det höll ju ända tills man fick ännu ett mord på halsen, och nu är det ute.

Det kan nog komma mer av sådant här internationellt. Det är ju intressant att skriva om eftersom Sverige slagit sig för bröstet om hur jävla bra allt är och vilken mycket bättre moral man har. Dessutom finns det väldigt mycket material att ta av för internationell press. Man behöver liksom inte lägga tid och ork att leta efter saker att skriva om. Snarast är problemet i vilken ände man skall börja... Morden? Bränderna? Våldtäkterna? Korruptionen? Myglet? Medias roll?
Citera
2016-01-29, 23:22
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Då ärat ditt namn flög över jorden.

Dessa ord tror jag kommer att lyftas även i MSM framöver och fungera både som en del av den svenska diagnosen och ordinationen. Det där ovanligt uttalade draget av den falska ödmjukhetens narcissism som präglar den svenska nationalkaraktären och blivit dess förbannelse. Självbespeglingen, selfien under volontärarbetet som läggs upp på Instagram med rätt filter.

Kan protodissidenterna bara rätt analysera detta komplex av ångestladdad hybris så öppnar sig den mest effektiva och samtidigt säkra formen av systemkritik: Att passivaggressivt notera att Sverigebilden förändras.

Istället för att den trevande krönikören själv tar på sig den jobbiga rollen av kritiker, så behöver bara Sveriges internationella devalvering som progressivt föredöme beskrivas.

För - Sveriges roll som exempel och slagträ i andra länders debatt är som sagt säkrad för en generation framöver. Vårt namn kommer förvisso inte vara ärat, men flyga över jorden kommer det att göra.

Precis!

Mediekriget är i full gång utomlands. Sverige används som slagträ, androm till varnagel. Det finns ju inget bättre skräckexempel på kombinationen av besinningslös invandring och oinformerad befolkning. Svenska MSM befinner sig mangrant på den mörkande, förnekande, relativiserande, ljugande och mångkulturbesjungande sidan. De ledarskribenter som uttrycker avvikande mening i Sverige har ingen påverkan på nyhetsrapporteringen. Det är nyheter, inte ledare, som påverkar folks uppfattning. För att få icke-värdegrundsfiltrerade verklighetsbeskrivningar spridda krävs delning och av engelsk-, dansk-, norsk- och finlandssvenskspråkiga artiklar via sociala medier.

Det är verkligen sjukt.

Låt oss hoppas att nyhetsrapporteringen blir sannare under 2016.
Citera
2016-01-30, 00:23
Medlem
Det händer konstiga saker borta i England. Daily Mail hindrar svenska IP-adresser från att läsa en (flera?) artiklar angående mordet på den 22-åriga kvinnan i Göteborg.

Runt om på internet, på vissa platser där medelintelligensen inte är jättehög, tas detta som ett bevis för att den svenska staten aktivt censurerar "känsliga" nyheter i utländsk press. Detta är naturligtvis helt befängt.
Daily Mail själva skriver att de blockerar svenskar från att läsa artikeln efter inrådan av advokater. På detta sätt skall de tydligen på något vis slippa undan juridiskt trassel ifall den misstänkte gärningsmannen döms vara oskyldig.

Min teori är ju snarare att DM blockerat svenskar för att därmed skapa en viral sensation bland alternativa medier. Där är det nu redan absolut sanning att den svenska staten censurerar brittiska tidningar. DM har naturligtvis inte själva sagt något sådant om Sverige men det är ett intryck många får. Helt medvetet kan jag tänka mig.

Blir detta stort? Når det våra etablerade svenska medier? Vad kommer Ivar Arpi och Daniel Swedin säga? Detta har ju en enorm påverkan på Sverigebilden. Hur kommer Daily Mail att slingra sig ifall de ställs mot väggen?
Citera
2016-01-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
För den på handlingskraft, klarspråk och viljeyttring svältfödde svensken, så kan Ygemans tentativa fabulation te sig förlösande. Ministrar sitter inte så länge. Talk is cheap. Trendbrottet i ett bart uttalande är en sak, men att leverera är något helt annat. Walk the talk? Medan Ygeman spekulerar om flerårig repatriering så hinner det samtidigt immigrera mångfalt fler.

Så vad har vi emot oss, även i det gynnsamma förhoppningsscenario som Ygeman fabulerar, suggererar och populariserar? Jo: realia och nutidshistoriskt facit. Mankraften att kasta ut varenda kotte som inte har i Sverige att göra. Sätta stopp för fortsatt inflöde. "hantera" volymen, Jätteproppen Omar som könsöverviktigt gangbangar Svea. Men svensken är säkert flexibel nog att härbärgera detta.

Minns att historiens normaltillstånd är krig eller det omedelbara hotet om krig. Vår tid är undantaget. För den "progressivt" funtade, eller "evolutionärt" (humanistiskt evolutionärt) funtade, så är det väl bara att hålla tummarna, lita på "formeln" (som den icke räknekunnige totat ihop) eller slutligen vädja till de utagerande minoriteterna så att de är snälla tillbaka en dag (Orbacks doktrin). Skäms ej för att ta till våld, tvärtom.
Citera
2016-01-30, 00:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Det händer konstiga saker borta i England. Daily Mail hindrar svenska IP-adresser från att läsa en (flera?) artiklar angående mordet på den 22-åriga kvinnan i Göteborg.

Runt om på internet, på vissa platser där medelintelligensen inte är jättehög, tas detta som ett bevis för att den svenska staten aktivt censurerar "känsliga" nyheter i utländsk press. Detta är naturligtvis helt befängt.
Daily Mail själva skriver att de blockerar svenskar från att läsa artikeln efter inrådan av advokater.
(min fetstil) På detta sätt skall de tydligen på något vis slippa undan juridiskt trassel ifall den misstänkte gärningsmannen döms vara oskyldig.

Min teori är ju snarare att DM blockerat svenskar för att därmed skapa en viral sensation bland alternativa medier. Där är det nu redan absolut sanning att den svenska staten censurerar brittiska tidningar. DM har naturligtvis inte själva sagt något sådant om Sverige men det är ett intryck många får. Helt medvetet kan jag tänka mig.

Blir detta stort? Når det våra etablerade svenska medier? Vad kommer Ivar Arpi och Daniel Swedin säga? Detta har ju en enorm påverkan på Sverigebilden. Hur kommer Daily Mail att slingra sig ifall de ställs mot väggen?

Det verkar konstigt... men det är väl inte uteslutet. Engelska tidningar är förbjudna skriva om s.k. "aktiva" rättsfall, innan dom har avkunnats (länk).

Men, denna lagstiftning är (såvitt jag förstått) en följd av att man har *jury-rättegång*. Juryn ska inte påverkas av någon diskussion av fallet utanför rättssalen.

Det verkar märkligt, om brittiska jurister inte skulle känna till, att Sverige inte har jury-rättegångar... men, det är väl inte uteslutet, antar jag. Daily Mails jurister kanske vill ta det säkra för det osäkra?
Citera
2016-01-30, 01:17
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Daily Mail själva skriver att de blockerar svenskar från att läsa artikeln efter inrådan av advokater. På detta sätt skall de tydligen på något vis slippa undan juridiskt trassel ifall den misstänkte gärningsmannen döms vara oskyldig.

Jag kanske missförstår ditt sista stycke men jag begriper inte varför det skulle bli stort i Sverige att Daily Mail av helt interna anledningar blockerar svenska användares åtkomst till vissa artiklar. Jag har förresten inte haft problem att läsa dem från Sverige.
Citera
2016-01-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Fadakar på Aftonbladet publicerar i dag en förskräckligt långrandig och tokrolig krönika:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22165196.ab

Det hela är lite för långt för att citera, så här följer en executive summary:

Fadakar har lackat över att Sakine Madon ifrågasatt journalisters professionalism.
Fadakar skriver därför en superlång attacktext i syfte att ifrågasätta Madons journalistiska professionalism.

Det är humor. Det är ironi som gränsar till idioti. Det är, framförallt, mediakrig på riktigt.

Om det är krig på riktigt så bör någon tipsa Sakine om att det faktiskt finns ett utmärkt sätt att platta till Ehsans Aftonbladet. En smoking gun som i fällande bevisvärde faktiskt är vida överlägsen den indiciekedja mot DN som Chang Frick förtjänstfullt byggde.

Särskilt som Fredrik Virtanen nu fyller på i angreppen mot henne i en ledartext om det demokratihotande journalisthatet som frodas i samhällets mörka hjärta:

Citat:
Samtidigt blir attackerna mot journalister och journalistik allt extremare, det har växt via den organiserade nätrasismen och nu nått ytan. Rekordnotering nåddes i drevet mot Hanne *Kjöller och Dagens Nyheter som följdes upp på självaste Expressens ledarsida.

”Artiklar anpassas för att inte gynna SD”, hävdade krönikören Sakine Madon. Och inte nog med det: ”Det är som att hela medie-Sverige vet vad som pågår”.

Hela jävla medie-Sverige! 14 000 journalister i gigantisk konspiration! Detta är ju alldeles oerhört. Det borde göras film av det. Men vem ska göra den filmen när murvel-illuminati styr allting?

SJÄLVKLART skulle svenska medier som DN aldrig mörka sexövergrepp, om dessa bara kunde beläggas - det vore ju att göra våld på sina insitikter:

Citat:
Såhär: Jag har varit journalist i cirka 25 år, allt från kriminalreporter till tv-tönt, men har aldrig ens hört *talas om mörkläggning. Och det här måste *sägas: Jag kan inte *föreställa mig att *Expressen mörklagt heller. Alla med minsta kunskap om en reporter vet att hen aldrig skulle *avstå ett scoop. Om DN lyckats bekräfta tipset om massiva sexbrott på en popfestival skulle det ha publicerats, det ligger i murvelns dna.

Om tesen som nu ansatta och misstänkliggjorda Sakine ska ledas i bevis är: Svensk medias nyhetsvärdering är inte alls objektiv och konsekvent, utan förändras över tid och politisk konjunktur. Det som varje redaktion idag bedyrar SJÄLVKLART rapporteras har inte alltid rapporterats.

Då finns en perfekt komparativ studie att göra för framtidens akademiker och dagens sanningssökare: Eriksdalsbadets 14 anmälda sexövergrepp under hela 2015 och Husbybadets 14 anmälda sexövergrepp "under några månader" 2011.

Omfattningen var stor i båda fallen, offren samma kvinnor och barn vars okränkbarhet nu högljutt värnas på ledarsidorna - och inslaget av unga ensamkommande asylsökare som förövare går igen. Kulturkrocken var densamma som i Köln och Kungsträdgården och alla svenska badhus i år.

Frågorna är enkla, men svårbesvarade: Varför var det ingen nyhet att svenska 11-åriga flickor blev påtafsade av asylsökare i grupp 2011 i Husbybadet?

Hade det inte varit ett klickgenererande imperativ att kasta sig över, ett "scoop" för Virtanens garvade murvlar? Var kanske Virtanen personligen en av de reportrar som kollat upp övergreppen på Husbybadet 2011?

Hur var det möjligt för Jan Helin att hävda att dessa sexuella ofredanden var "för vanliga att skriva om" - mitt framför ansiktet på en tigande Anna Hedenmo?

Hade det inte varit av samhällsintresse och bra för svenska föräldrar att veta om dessa (åtminstone lokalt) mycket vanliga brotten?

Är fem förlorade år inte en graverande anklagelse för nye SVT-bossen Helin och fortsatt tunga Hedenmo att bemöta?

Källan är ingen obskyr hatsajt, utan SVT:s Agenda: https://www.youtube.com/watch?v=ykuLnxe9QZM

Att svenska medier svikit sin roll är uppenbart: Antingen var det fel att förtiga redan omfattande övergrepp 2011 eller så är det fel att lyfta fram dem och deras etniska förtecken idag.

Tyvärr är mediakriget för det mesta ett kuddkrig och kårandan starkare än uppdraget mot folket. Helins makt kanske för stor att utmana - möjligen tills efter att någon utländsk tidning skriver om att han 2011 i svenskt statstelevision var mer upprörd över ägg kastade på förövarnas förläggning (lägg ut! lägg ut!!) än svenska flickors rätt till sin egen kropp (för vanligt att skriva om).
Citera
2016-01-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag kanske missförstår ditt sista stycke men jag begriper inte varför det skulle bli stort i Sverige att Daily Mail av helt interna anledningar blockerar svenska användares åtkomst till vissa artiklar. Jag har förresten inte haft problem att läsa dem från Sverige.

Inte detta i sig. Men det nu spridda påståendet att den svenska staten blockerar Daily Mail.
Citera
2016-01-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Först beatnikbohemerna, sedan grungenik som är granne med dagens cratenik som jobbar på sin grav. Det är ändå en lyx att ironisera kring detta. Historian upprepar sig (aldrig). Däremot finns det visdomar att tillägna sig från historiken. Kanske man kan modifiera upplevelsen av en invasion och ockupation med en uppdaterad app, ja rent av påverka händelseförloppet genom självuppfyllande profetior eller annat.

Brännande drama om afrikanska migranter

Citat:
Så ock i verkligheten: italienska Rosarno skakades 2010 av rasistiska upplopp där två afrikanska män sköts till döds. Det är också en verklighet att arbetsmigranter är tämligen rättslösa i Europa. Minns de kamerunska skogsarbetarna i Sverige, som hamnade i ekonomiskt limbo när de inte alls fick så mycket arbete som de utlovats.

Det finns över 100 miljoner migrantarbetare i världen, som alla bidrar till samhällena de lever i och kommer ifrån. ”Mediterranea” berättar om några av dem, med känsla och konstnärlig styrka.

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/k...ska-migranter/

Smärtsam och komisk resa från Malmö till Sarajevo

Citat:
Jag kan inte tänka mig en bättre Zlatan än Milan Dragišić. Det faktum att även han har en bakgrund som flykting från Balkan bidrar till filmens höga trovärdighetsgrad och spelet med de mer professionella skådespelarna Julia Ragnarsson och inte minst bosniskan Sadžida Šetić är lyhört. Var bland proffsen skulle Kapetanović ha kunnat hitta någon med sådana livserfarenheter som Dragišićs inmejslade i ansikte och kropp?

”Min faster i Sarajevo” berättar en av de nygamla svenskarnas historia. Runt hörnet finns många med likartade men samtidigt alldeles unika upplevelser. Det gör ”Min faster i Sarajevo” allmängiltig och aktuell.

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/k...till-sarajevo/

Välfärdsstatens medborgare/invånare/"EU-migrant"/"papperslöse" kan alltid välja/kalkylera/spekulera i "sin" värld och få bekräftelse på sina preferenser eller impulser. Återstår för folket/Statsmakten/stasmakterna/någondera att bry sig om vem som försörjer dem eller garanterar deras välfärd och I-landsproblem. Svennebanan skulle ganska lätt anpassa sig till stenåldern, låt vara med en passivaggressiv grämelse intakt. Snart glömt, långsintheten till trots.
Citera
2016-01-30, 05:00
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Det är nog inte advokater som "tipsade" Daily Mail att blockera svenskar från att läsa följande artiklar. Det var nog bara vanliga svenska "nätaktivister", det vill säga politiker och journalister som spammade hot. Varför är du så aktiv och nedlåtande om människors intelligens angående detta? Är det du som har hotat Daily Mail? Är det detta du kallar mediekrig att hota utländska tidningar till att censurera pågående våldsbrott i Sverige och sedan förekomma anklagelserna genom att kalla dem för konspirationsteorier?

EXCLUSIVE -The city destroyed by migration: Inside the Swedish town where armed gangs patrol the streets, crime has exploded and a beautiful social worker's murder has shocked Europe

The asylum seeker studio flat costing taxpayers £5,600 a MONTH: How greedy landlords exploit Sweden migrant crisis to hike rent for refugees by 1,450 PER CENT

CONFIRMED: Daily Mail Article BLOCKED In Sweden Due To Migrant Murder Court Case
Citera
2016-01-30, 10:13
Avstängd
sherms avatar
Nu har SvD uppdaterat sin TT-artikel "Uppgifter: nazister och huliganer till attack under natten" med ny rubrik, "Polisen: maskerade män skulle angripa flyktingbarn" (ja herregud, de är faktiskt baaarn). Förvisso en rubrik som inte implicit förklarar SMR skyldiga.

http://www.svd.se/valdsamma-attacker...olm/om/sverige

Det här är förstås ytterligare en historia som faller väl in i omvärldskriget och den nya landsbild som etableras av Sverige av ett land i förfall. Jag tror faktiskt inte det är en dag för tidigt att börja tala om Sverige i termer av en failed state, åtminstone inte med den svenska välfärdsstatens mått mätt. Till saken hör förstås att vi bara sett början, och att ingen som helst ljusning står att finna. Samtidigt kan vi nu räkna med att paniken börjar infinna sig hos de som bär ansvar för den situation landet försatts i. I det ansvarslösa system som Sverige sedan länge är kan kravet på utkrävandet av ansvar växa fritt hela vägen fram till galgbacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in