2016-01-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Nu vill jag absolut inte dö, men rent teoretisk hur månbga imovae @ 7,5 mg skulle man behöva äta för att sova den iviga sömnen?
Förmodligen fler än du klarar av att peta i dig på en kväll. Det är inte särskilt toxiskt eller så. Däremot kan det ju gärna bli så att man faktiskt vill dö när man vaknar upp en vecka senare och får återberättat vad fan man sysslat med de senaste dagarna...

Som någon nämnde över mig så ska man ju vara försiktig om man har en historia av andnöd under sömn (sömnapné) men det är nog den enda faran. Blandar man flera kartor med några flaskor sprit kanske man trillar av pinn för att levern ger upp, har för mig Z-ämnen går rätt hårt på levern vid högre doser.
Citera
2016-01-11, 23:16
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Samma för mig just för att Stesolid sitter kvar så länge, har jag tagit Xanor på morgonen kan jag iaf känna något på kvällen. Men har man tagit Stesolid känns det som sockerpiller. Kan ta flera veckor om jag vräkt i mig Stesolid(vilket jag får göra eftersom de är så klena) Vet dock inte hur det är att blanda de samtidigt. Det har jag faktiskt inte testat med någon benzo.

Håller med om att det känns som sockerpiller. Dock minskar denna "blockeringseffekt" för mig redan kvällen efter, även om effekten blir ännu bättre kvällen efter det. Detta torde ju innebära att min kropp bryter ner Diazepam fort (halveringstiden skiftar mellan 24-200h). I ditt fall däremot verkar det ju sitta kvar betydligt längre, i den andra änden av spannet. Kan tillägga att när jag tar Stesolid är det runt 20-30mg så det är inga mikrodoser vi talar om (även om det inte för den delen rör sig om monsterdoser).

Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Är ganska säker på att det diskuterats korstolerans mellan just Stesolid och Z-ämnen här innan. Har aldrig testat själv dock men verkar rimligt.

För min del upplever jag ingen direkt korstolerans i den bemärkelsen att jag får minskad effekt av någon utav substanserna för att jag tar den andra, annat än just tillfälligt. Stesolid orsakar således en tillfällig blockering som det verkar av Stilnoct (och Imovane med för den delen), i alla fall hos mig.
Citera
2016-01-12, 02:00
Medlem
Zolpimans avatar
20mh zolp hoyyilz jag sv'var på mplnen
Citera
2016-01-12, 07:35
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolpiman
20mh zolp hoyyilz jag sv'var på mplnen

Det kan jag tänka mig att du gör när du proppat i dig 20mg
Citera
2016-01-12, 13:36
Medlem
varför funkar imovane på mig efter 2 timmar får jag effekt av dom, tog 3 nu idag har väntat en och en halv timme, dom kommer nog börja fuka snart konstig.. är det någon annan som har upplev så lång att vänta innan dom börjar funkar? mvh stashunter
Citera
2016-01-12, 16:11
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
varför funkar imovane på mig efter 2 timmar får jag effekt av dom, tog 3 nu idag har väntat en och en halv timme, dom kommer nog börja fuka snart konstig.. är det någon annan som har upplev så lång att vänta innan dom börjar funkar? mvh stashunter

Högst 15-30 minuter brukar dom ju ge effekt om inte redan mycket tidigare än så. Aldrig hört någon säga att det skulle ta så länge som du säger :/ Mycket konstigt.. Låter trist med andra ord.
Citera
2016-01-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Högst 15-30 minuter brukar dom ju ge effekt om inte redan mycket tidigare än så. Aldrig hört någon säga att det skulle ta så länge som du säger :/ Mycket konstigt.. Låter trist med andra ord.

okej aa vad konstigt, igår så tog det 2 timmar innan imovanen började funka en tablett. idag så tog jag 3 st imovane vid 13:00 nu är klockan 18:00 känner ingen effekt än konstigt.
Citera
2016-01-12, 18:23
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
okej aa vad konstigt, igår så tog det 2 timmar innan imovanen började funka en tablett. idag så tog jag 3 st imovane vid 13:00 nu är klockan 18:00 känner ingen effekt än konstigt.

Är det apoteksvaror? Om det inte är; kanske det är kopior som ej innehåller Zopiklon.
Citera
2016-01-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Är det apoteksvaror? Om det inte är; kanske det är kopior som ej innehåller Zopiklon.
aa det är imovane från apoteket , får hoppas på att dom börjar funka idag ändå.
Citera
2016-01-12, 19:17
Bannlyst
Någon mer än mig som har fått ökat dosen kraftigt, ja pratar om zopiklon.. Jag har bara ätit i ca 2w o igår stoppa jag i mig 18st och somnade inte iaf?

Är det normalt?
Citera
2016-01-12, 19:20
Bannlyst
Glömde skriva att det inte är apotekets varor, men dem fungerade bra i början så verkar inte vara något skit.
Citera
2016-01-12, 20:16
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vampiz
Någon mer än mig som har fått ökat dosen kraftigt, ja pratar om zopiklon.. Jag har bara ätit i ca 2w o igår stoppa jag i mig 18st och somnade inte iaf?

Är det normalt?

Nej det är inte normalt och dessutom fullständigt meningslöst att stoppa i sig så många. Face it, Imovane är inte för dig. Prata med läkaren och be om annan behandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in