Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Samma för mig just för att Stesolid sitter kvar så länge, har jag tagit Xanor på morgonen kan jag iaf känna något på kvällen. Men har man tagit Stesolid känns det som sockerpiller. Kan ta flera veckor om jag vräkt i mig Stesolid(vilket jag får göra eftersom de är så klena) Vet dock inte hur det är att blanda de samtidigt. Det har jag faktiskt inte testat med någon benzo.
Håller med om att det känns som sockerpiller. Dock minskar denna "blockeringseffekt" för mig redan kvällen efter, även om effekten blir ännu bättre kvällen efter det. Detta torde ju innebära att min kropp bryter ner Diazepam fort (halveringstiden skiftar mellan 24-200h). I ditt fall däremot verkar det ju sitta kvar betydligt längre, i den andra änden av spannet. Kan tillägga att när jag tar Stesolid är det runt 20-30mg så det är inga mikrodoser vi talar om (även om det inte för den delen rör sig om monsterdoser).
Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Är ganska säker på att det diskuterats korstolerans mellan just Stesolid och Z-ämnen här innan. Har aldrig testat själv dock men verkar rimligt.
För min del upplever jag ingen direkt korstolerans i den bemärkelsen att jag får minskad effekt av någon utav substanserna för att jag tar den andra, annat än just tillfälligt. Stesolid orsakar således en tillfällig blockering som det verkar av Stilnoct (och Imovane med för den delen), i alla fall hos mig.