2015-10-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Propavan skall du veta är inte vanebildande. En harmlös drog om man bortser restless legs.

Men att dem skickar på dig benso är väl kanske inte helt rätt..
Någon kommer väl snart och viftar med pekfingret "Imovane är inte benso det är en z-analog".

Ett 20paket är ju väl helt ok. det är ändå 20 nätter.

Olazapin, Theralen och Seroquel kan du kanske prova de gör en trött men man blir väldigt seg dagen efter. samt ångestdämpande. Det är inte benso.

Tror jag isåfall behöver äta 2 propavan för gjorde det under flera år förut.
Kanske man kan ta 1 propavan och en halv imovane några nätter och sedan 2 propavan. Har ett till recept på propavan med 20st så kan ju hämta mer.
Har ätit/druckigt theralen var droppar under något år, blev väldigt seg dagen efter men tror jag sov bra på det. Hört att det finns i tablett form? Vet att min bror har dropparna hemma och han dricker det inte längre, kanske ska testa. Är läkarna villiga att skriva ut theralen?.

Kommer ihåg när jag börja med theralen fattade aldrig att man skulle blanda det med vatten så tog det bara sådär. blev bedövad i hela munnen "asg" .

Är olazapin och seroquel liknande theralen eller?.
Citera
2015-10-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Har ätit/druckigt theralen var droppar under något år, blev väldigt seg dagen efter men tror jag sov bra på det. Hört att det finns i tablett form? Vet att min bror har dropparna hemma och han dricker det inte längre, kanske ska testa. Är läkarna villiga att skriva ut theralen?
Kommer ihåg när jag börja med theralen fattade aldrig att man skulle blanda det med vatten så tog det bara sådär. blev bedövad i hela munnen "asg" .
Det är theralen-droppar du ska ha, de ger snabbare effekt. Läkarna är villiga att skriva ut theralen eftersom det inte ger något rus och inte är beroendeframkallande.
Theralen är bra att sova på, men man blir "bakfull" dagen efter.
Citera
2015-10-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Det är theralen-droppar du ska ha, de ger snabbare effekt. Läkarna är villiga att skriva ut theralen eftersom det inte ger något rus och inte är beroendeframkallande.
Theralen är bra att sova på, men man blir "bakfull" dagen efter.

Kanske testar det imorgon, ska kollla med bror.
verkar inte få kontakt med ssk på psyk idag.

Hur många droppar borde man ta? min bror som har de är bara 9 år så jag behöver nog fler droppar en han.
Citera
2015-10-16, 15:18
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Tror jag isåfall behöver äta 2 propavan för gjorde det under flera år förut.
Kanske man kan ta 1 propavan och en halv imovane några nätter och sedan 2 propavan. Har ett till recept på propavan med 20st så kan ju hämta mer.
Har ätit/druckigt theralen var droppar under något år, blev väldigt seg dagen efter men tror jag sov bra på det. Hört att det finns i tablett form? Vet att min bror har dropparna hemma och han dricker det inte längre, kanske ska testa. Är läkarna villiga att skriva ut theralen?.

Är olazapin och seroquel liknande theralen eller?.
Ja Theralen finns i tablett form. Jag blandar ej med vatten. sprutar in det undet tungan.
Ja och nej på att det är liknande. trött och seg blir man dagen efter.
Olanzapin Schizofreni, mani. Seroquel "Quetiapin" är antipsykotiska / Schizofren, Bipolär och mani. Mediciner.

Theralen för oro och sömnstörningar.

Bli inte skrämd av vad dem egentligen är menade för. Prata med din läkare. Jag har käkat alla men är ej bipolär eller lider av schizofreni. Men dem funkar bra att sova på och gjorde mig väldigt trött.
Citera
2015-10-16, 15:20
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Kanske testar det imorgon, ska kollla med bror.
verkar inte få kontakt med ssk på psyk idag.

Hur många droppar borde man ta? min bror som har de är bara 9 år så jag behöver nog fler droppar en han.
Börja med 1mg / ml eller vad det nu står på röret. Hitta din dos. Denna medicin är inte farlig.
Citera
2015-10-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ja Theralen finns i tablett form. Jag blandar ej med vatten. sprutar in det undet tungan.
Ja och nej på att det är liknande. trött och seg blir man dagen efter.
Olanzapin Schizofreni, mani. Seroquel "Quetiapin" är antipsykotiska / Schizofren, Bipolär och mani. Mediciner.

Theralen för oro och sömnstörningar.

Bli inte skrämd av vad dem egentligen är menade för. Prata med din läkare. Jag har käkat alla men är ej bipolär eller lider av schizofreni. Men dem funkar bra att sova på och gjorde mig väldigt trött.

Jag får kolla på det då =)
Citera
2015-10-16, 15:27
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Jag får kolla på det då =)
Var försiktigt med alla dessa läkemedel. Hamna inte i läkemedelsträsket det är svårt att ta sig ur..

Är du missnöjd med din läkare så byt läkare.

Även om alla läkemedel inte är vanebildande så kan man ändå lätt hamna där. Ta hand om dig.
Hitta en bra läkare som du trivs med.

Det börjar med en ipren och slutar med xanor..
Citera
2015-10-16, 15:57
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Tänk på att toleransen kommer som ett brev på posten om man flummar på dessa för ofta.
Har själv haft Imovane/Stilnoct 15/20 mg varje kväll utskrivet i ca 4-5 år.

Dom fungerar bra så länge man håller sig till sin ordinerade dos och går och lägger sig. Sitter man uppe så ökar toleransen fortare känns det som.

Kan i dagsläget lätt trycka i mig en karta Imovane utan att bli allt för knepig, somnar inte ens.

Ett litet råd är att inte ta dom varje dag om du vill flumma. Då blir du bara besviken när det inte går längre!
Abstinensen är inte heller rolig efter ett tag kan jag säga.

Nu ska jag inte moralpredika längre!

Bra att veta kompis! Jag har också på recept så jag ska ta det lite lugnare nu. Vet om toleransen och det är tråkigt. Har käkat detta i några år nu. Lite pauser då och då.
Men tack för info broder!
Citera
2015-10-16, 20:50
Bannlyst
Sweeet att få i sig lite zolpidem igen. De va ett tag sen. Nu har jag även lagt till lite sub så nu är det chiiill.
Citera
2015-10-16, 22:41
Medlem
Är nu inne på fjärde timmen med att kobinera 10mg Stilnoct + några droppar sprit.
Är van stilnocktare men vill få ut mera av stilisarna denna gången.

Är en tjej på 33år väger ca 70kg. och har inte tagit varken benzo eller opioider på några veckor nu.

Än så länge har jag fått i mig 50mg stilnoct o ca en grogg. är detta farligt?

Ska festa imorgon kväll (endast med alkohol då)

Funkar det?????

Mvh
Citera
2015-10-16, 22:51
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyrockare
Är nu inne på fjärde timmen med att kobinera 10mg Stilnoct + några droppar sprit.
Är van stilnocktare men vill få ut mera av stilisarna denna gången.

Är en tjej på 33år väger ca 70kg. och har inte tagit varken benzo eller opioider på några veckor nu.

Än så länge har jag fått i mig 50mg stilnoct o ca en grogg. är detta farligt?

Ska festa imorgon kväll (endast med alkohol då)

Funkar det?????

Mvh

Vissa säger att det är farligt, andra inte. Skulle säga att i moderata doser alkohol är det inte särskilt farligt men vet inte, det är säkert individuellt. Själv har jag bara erfarenhet av att blanda mycket alkohol med lite (eller ja, 20mg som max) Stilnoct utan att något hände. Gjorde det i princip hela semestern så det var ingen engångsföreteelse. Men, som sagt individuellt och jag vill inte råda någon att göra det.

Dock skulle jag inte ta mer Stilnoct om jag var du om du ska festa imorgon. Min erfarenhet är att det är supersegt att få igång GABA-receptorerna dagen efter ett Stilnoct-race och att det därmed inte är särskilt kul eller givande att festa. Brukar alltid skippa z-analoger dagen innan jag festar till det av den anledningen.
Citera
2015-10-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Vissa säger att det är farligt, andra inte. Skulle säga att i moderata doser alkohol är det inte särskilt farligt men vet inte, det är säkert individuellt. Själv har jag bara erfarenhet av att blanda mycket alkohol med lite (eller ja, 20mg som max) Stilnoct utan att något hände. Gjorde det i princip hela semestern så det var ingen engångsföreteelse. Men, som sagt individuellt och jag vill inte råda någon att göra det.

Dock skulle jag inte ta mer Stilnoct om jag var du om du ska festa imorgon. Min erfarenhet är att det är supersegt att få igång GABA-receptorerna dagen efter ett Stilnoct-race och att det därmed inte är särskilt kul eller givande att festa. Brukar alltid skippa z-analoger dagen innan jag festar till det av den anledningen.

Tack för tippset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in