2015-12-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Kan man ta zolpidem tillsammans med lorazepam?

Alla klockorna ringer. Kombinationen talar för att du är en missbrukare. Jag skulle ge dig rådet att ändra på din livsstil, och inte vara så fixerad vid narkotiska preparat, och vilken effekt det ger. Det enda du verkar ha i skallen är att få dig ett rus.

Mitt råd till dig är att gå till systembolaget och köpa en flaska vin.
Citera
2015-12-30, 13:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Imovane ger inget rus. Imovane är ett piller för att underlätta insomningen.

Gör det visst det. Var får du det ifrån att man inte får ett rus?
Citera
2015-12-30, 13:55
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Jag får rus av imovane. Har själv ätit det bra länge. Så fort min tolerans är nere på noll så får jag ut rus ett tag av dessa så visst får man det Annrs får jag ett fint välmående istället om jag har lite tolerans.
Citera
2015-12-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja, men räkna med att du kan bli jävligt väck. Betydligt mer borta än om du tar de för sig. Ta det försiktigt, risk för att bli för påverkad är mycket stor.

Tack för varningen men den kom nog lite sent..Blev riktigt klockad, minns inte mycket kan jag säga.. måste käkat dom som godis för jag har inte många kvar.

Glasögonen låg i kylskåpet när jag vaknade iaf
Senast redigerad av zanderman 2015-12-30 kl. 15:27.
Citera
2015-12-30, 16:39
Bannlyst
Citat:
Imovane ger inget rus. Imovane är ett piller för att underlätta insomningen.
Kan du några fler trolleritrick?

Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Tack för varningen men den kom nog lite sent..Blev riktigt klockad, minns inte mycket kan jag säga.. måste käkat dom som godis för jag har inte många kvar.

Glasögonen låg i kylskåpet när jag vaknade iaf
Okej men det gick bra annars då? För det kan gå riktigt illa om man har otur. Hehe, att lägga bort grejer och att alla piller försvinner är vanligt. Zolpidem är riktigt lurigt.
Citera
2015-12-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Jag har käkat imovane till och från i minst 10 år, och jag har under den tiden aldrig upplevt något rus, utan bara somnat in efter att ha tagit ett piller.
Jag tror att du har för höga förväntningar på imovane, som klassas som en mild insomningstablett. Tyvärr är imovane narkotikaklassat på grund av att idioter blandar imovane med alkohol, och därmed upplever ett rus. Men det ruset beror på alkoholen och inte på imovane.
Citera
2015-12-30, 17:13
Medlem
Citat:
Jag har käkat imovane till och från i minst 10 år, och jag har under den tiden aldrig upplevt något rus, utan bara somnat in efter att ha tagit ett piller.
Jag tror att du har för höga förväntningar på imovane, som klassas som en mild insomningstablett. Tyvärr är imovane narkotikaklassat på grund av att idioter blandar imovane med alkohol, och därmed upplever ett rus. Men det ruset beror på alkoholen och inte på imovane.
Du vet inte vad du pratar om. Man får visst ett rus på enbart Imovane. Tror du alla som sitter här inne upplever placebo, eller? Om du inte får det så är du ett undantagsfall.
Citera
2015-12-30, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Du vet inte vad du pratar om. Man får visst ett rus på enbart Imovane. Tror du alla som sitter här inne upplever placebo, eller? Om du inte får det så är du ett undantagsfall.
Helt rätt. Man behöver knappt stanna uppe (missa insomningen) för att få ett rus av Zopiklon och detsamma gäller Zolpidem och alla andra hypnotiska preparat. Detta skulle vilken läkare som helst erkänna.
Citera
2015-12-30, 17:44
Medlem
Citat:

Om du bara är ute efter att få ett rus så kan jag rekommendera dig att ta två till tre glas vin i stället, ger ett betydligt bättre rus. Bättre för hälsan också.

Imovane skall inte förskrivas till personer som upplever ett så kallat rus. Säger du det till din läkare när du vill ha ett förnyat recept så lär du bli ifrågasatt.
Nu vet jag inte hur du får tag på imovane. Själv går jag till läkare och får ett recept på 30 piller, och de skall räcka i 4 veckor. En tablett för insomning vid behov står det på receptet.
Citera
2015-12-30, 17:49
Medlem
Citat:
Om du bara är ute efter att få ett rus så kan jag rekommendera dig att ta två till tre glas vin i stället, ger ett betydligt bättre rus. Bättre för hälsan också.

Imovane skall inte förskrivas till personer som upplever ett så kallat rus. Säger du det till din läkare när du vill ha ett förnyat recept så lär du bli ifrågasatt.
Nu vet jag inte hur du får tag på imovane. Själv går jag till läkare och får ett recept på 30 piller, och de skall räcka i 4 veckor. En tablett för insomning vid behov står det på receptet.
Varför antar du att jag är ute efter ett rus? Jag har tabletter på recept för mina sömnbesvär och använder dem för det. Men eftersom du far med osanning måste jag rätta till dig.

Nej, du vet inte särskilt mycket och bör därför inte uttala dig. Jag har en god relation med min läkare, tack ändå. Huruvida Imovane ska eller inte ska förskrivas till mig är upp till honom och inte dig.
Citera
2015-12-30, 17:55
Bannlyst
Citat:

Ja, alkohol är ju verkligen bra för hälsan. Speciellt om man dricker helt i syfte att bli full.

Bättre rus är subjektivt, precis som allt annat.

Varför man nu skulle nämna för sin läkare att man tar det i russyfte...
Citera
2015-12-30, 17:57
Medlem
Citat:
Varför antar du att jag är ute efter ett rus? Jag har tabletter på recept för mina sömnbesvär och använder dem för det. Men eftersom du far med osanning måste jag rätta till dig.

Nej, du vet inte särskilt mycket och bör därför inte uttala dig. Jag har en god relation med min läkare, tack ändå. Huruvida Imovane ska eller inte ska förskrivas till mig är upp till honom och inte dig.

Du skriver ju själv att du får ett så kallat rus av imovane. Bara peroner som är disponerade för missbruk upplever ett rus.
Nästa gång du går till läkaren så föreslå då att hen skriver ut propavan i stället, som inte ger någon ruseffekt.
Men det pillret är väl inte lika kul kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in