2016-05-25, 20:28
Medlem
Hej,

fråga till er, är det säker dos att flumma på 4st 7.5mg Imovane utan tillsats som alkohol, grapefrukt osv. Är det skadligt för levern också som alkohol typ?

Tack på förhand
Citera
2016-05-25, 20:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500ghz
Ja fy i helvete, men efter 1 vecka ungefär så smakar vattnet och mjölken som vanligt igen, även på morgonen.
En vecka...? För mig går det bort efter frukosten morgonen därpå.
Citera
2016-05-25, 23:47
Medlem
Jag tar och frågar igen om mina kramper, någon med något handfast? (kika något inlägg tidigare av mig i tråden)
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Hej,

fråga till er, är det säker dos att flumma på 4st 7.5mg Imovane utan tillsats som alkohol, grapefrukt osv. Är det skadligt för levern också som alkohol typ?

Tack på förhand
Nej? Jag har ingen större kemisk insikt i hur z-analoger metaboliseras i levern dock. Har själv haft svackor då jag klämt 100mg om dagen i en veckas tid, en gång i månaden under en tid. Har tydligen oanmärkningsvärda levervärden.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag har haft "metallsmaken" i flera dygn efter intag, men även helt sluppit det (oftast), jag tror det handlar om kroppvätska eller maginnehållet...
Senast redigerad av lolicon 2016-05-25 kl. 23:51.
Citera
2016-05-26, 13:35
Medlem
Är det ok om läkaren byter från stilnoct till imovane eller tvärtom utan att meddela patienten detta? Har ni råkat ut för det?
Citera
2016-05-26, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Är det ok om läkaren byter från stilnoct till imovane eller tvärtom utan att meddela patienten detta? Har ni råkat ut för det?

absolut inte utan din vetskap , du som patient skall vet vilka mediciner du står på! Dr kan ändra men ,under ett läkarbesök med dig som patient....annars fan livsfarligt
Citera
2016-05-26, 16:11
Medlem
Asinines avatar
Citat:

Det är ju knappast livsfarligt eller ens märkvärdigt som ovanstående person påstår men det är nog absolut ett misstag och resultatet av slarv om du inte begärt det.
Citera
2016-05-26, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asinine
Det är ju knappast livsfarligt eller ens märkvärdigt som ovanstående person påstår men det är nog absolut ett misstag och resultatet av slarv om du inte begärt det.

Menar inte stilnoct vs imovane i det läget jag sa livsfarligt.....det finns mycket mediciner som du måste veta namnet o innehållet på ,Dr kan ej byta utan din vetskap

förstår med att zolpidem vs zoplicone inte är livsfarligt byte!!!
Citera
2016-05-26, 17:00
Medlem
Asinines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterWorld
Menar inte stilnoct vs imovane i det läget jag sa livsfarligt.....det finns mycket mediciner som du måste veta namnet o innehållet på ,Dr kan ej byta utan din vetskap

förstår med att zolpidem vs zoplicone inte är livsfarligt byte!!!

Oj ja isåfall har du helt rätt! En doktor som slarvar på sådant vis skulle definitivt kunna ta livet på en patient. Nu var det tur att det rörde sig om ett "ofarligt" slarv! Men helt klart borde läkaren skämmas rejält.
Citera
2016-05-26, 18:11
Medlem
populopiduss avatar
Intressant. Jag blir alltid låg, närmast deprimerad, dagen efter Imovane. Om jag tar 5htp (serotonin-höjande) morgonen efter inträffar inte detta. Måste innebära att Imovanen orsakar serotonin-dränering, iaf hos mig.
Senast redigerad av populopidus 2016-05-26 kl. 18:15.
Citera
2016-05-26, 19:21
Medlem
500ghzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, fast sen återkommer den nästa natt antar jag?
Det jag menade att för mig, slutade den hemska smaken helt och hållet efter en vecka, oavsett om jag käkar i månader
Men det är säkert olika för alla.
Citera
2016-05-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinine

Läkaren måste ju ha gjort fel tycker jag. Ringde för att påpeka det hela men fick höra i receptionen att det minsann var vanligt att man växlar mellan medicinerna för att hålla toleransen nere och att det säkert var därför läkaren hade bytt medicin. Fick alltså inget nytt recept utan sitter nu med en medicin jag inte gillar i en månad. Ja ja. Jag brukar ha sån tur med läkare och recept.
Citera
2016-05-27, 21:37
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Läkaren måste ju ha gjort fel tycker jag. Ringde för att påpeka det hela men fick höra i receptionen att det minsann var vanligt att man växlar mellan medicinerna för att hålla toleransen nere och att det säkert var därför läkaren hade bytt medicin. Fick alltså inget nytt recept utan sitter nu med en medicin jag inte gillar i en månad. Ja ja. Jag brukar ha sån tur med läkare och recept.
Jag är glad att du har Imove, själv är jag fast i Stilnoct träsket. StillNotWorking liksom. Den fungerar inte på mig. Imovane fungerar klart bättre och lite längre.
Jo man kan få ångest därpå precis som Stilnoct, men vikta är ATT DU SOVER på dom. Det är bäst effekt då. Hoppas det går bra, men du kan få en viss smak i munnen.

För mig så ströp läkarna Imovanen. Jag har också fått kraftiga kramper när jag slutat med den och skaffat andra som är dyrare typ 10 mg 10 :- styck. Följ ordinationen!
Allt väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in