Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Du har uppenbarligen aldrig haft ens mediokra sömnproblem. Uttala dig inte.
Jag har gått på Stilnoct i över 5-6 år. Har slutat med alkohol med. Har haft problem med det med. Har legat inne för det -
Allt handlade om sömn. - Ångesten många har för att de inte sover är helt enkelt abstinens. Alkohol knullar upp seratoninhalten i hjärnan och skapar ångest. När jag själv slutar med snabba kolhydrater, koffein och helgsuperi så blir hela jag lugnare, tryggare och man sover lättare. Man blir tryggare i sig själv. Socker är ett gift. För bara 50 år sedan fanns knappt socker. Idag vräker folk i sig socker. Köper snickers och skit och det är socker i allt. Undvik alltså socker, koffein, vitt mjöl (kolhydrater) och börja röra på er. - Det är en bra jävla början. Jag har jobbat med detta halva mitt liv. - Lösningen var enkel. Det var först 5 år sedan jag fattade att mina sömnproblem pch ångest var ABSTINENS.- Man är helt enkelt inne i en ond cirkel. - Mina råd är 10 ggr effektivare än antideppressiva. - Så enkelt är det. Börja med LCHD kost. Ät kött, fisk och bara grönsaker som växer ovan jord. Men absolut inte bröd. Sedan minskar man Zolpidemet automatiskt då det känns onödigt. Men detta tar ett par månader. Tvinga dig till ett gym. Efter ett tag kommer du att må som en kung, du går på ett annat sätt, rakare i ryggen, kvinnor tittar efter dig mm. Köp sockerfri läsk utan koffein. koffeinfritt kaffe och te. Absolut inte coca cola tex. - Vi människor är inte skapta för att äta socker, koffein, snabba kolhydrater och vitt mjöl.(detta skapar ångest) En missbrukare jagar ångest. Inget annat. Ångest skapar sömnlöshet = Zolpidem, mer alkohol osv. - Mina sömnproblem skapades först med alkohol och jag slutade med det. Men det var först när jag slutade med socker och koffein med också som lugnet kom i kropp och själ. Jag har testat antideppressiva med men det är sämre än mina råd. Man blir bara fet av dessa och äter mer socker.
- Prova det jag gjort så behöver du inga droger alls. Det tog mig 20 år att komma fram till detta.