Citat:
Utmärkt text (som vanligt från dig) men speciellt detta tänker jag på.
Nyheten var stor i nästan alla europeiska tidningar, själv hörde jag talas om den på de danska TV-nyheterna, men i Sverige har det varit knäpptyst om det. Knappt ett endaste ord. Hittade endast Fria tider som skrev om det i en mindre notis.
Vi vet alla varför svensk media tystar ned, men det är skrämmande att man inte ens idag - i skenet av Paris-terrorn - inte diskuterar hur nära det vara att även vi i Norden kunde ha drabbats av en liknande händelse. Istället är man orolig för att "händelsen" kan komma att gynna "de mörka krafter" vi dras med i Sverige(Demokraterna).
Det är hissnande....
Citat:
I förrgår, dagen innan terrorattacken i Paris, greps ett 15-tal terrorister i Italien, Storbritannien, Norge, Finland och Schweiz efter en samordnad europeisk polisiär aktion. Bl a greps 3 terrorister i Norge med den fruktade Mulla Krekar i spetsen, och 1 i Finland. MSM, myndigheter och politikers mörkande av islamistisk extremism har berövat svenska folket möjligheten att göra egna riskbedömningar och politiska val för att skydda sig. (min fetstil) Det måste upphöra nu men sannolikt lär det fortgå till priset av det egna folkets säkerhet.
Nyheten var stor i nästan alla europeiska tidningar, själv hörde jag talas om den på de danska TV-nyheterna, men i Sverige har det varit knäpptyst om det. Knappt ett endaste ord. Hittade endast Fria tider som skrev om det i en mindre notis.
Vi vet alla varför svensk media tystar ned, men det är skrämmande att man inte ens idag - i skenet av Paris-terrorn - inte diskuterar hur nära det vara att även vi i Norden kunde ha drabbats av en liknande händelse. Istället är man orolig för att "händelsen" kan komma att gynna "de mörka krafter" vi dras med i Sverige(Demokraterna).
Det är hissnande....
Från en annan tråd:
Citat:
Svenska s.k. journalister är BILD