2015-11-04, 22:15
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Logik är inte din starka sida va??

Humor är svårt att greppa för vissa,ägna dig åt tomtar och spöken du istället!
Citera
2015-11-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jaså, det säger du. Värst vad mycket kunskap du besitter om spöken. Vore ju trevligt om ett belägg för dessa verklighetsfrämmande påståendena presenterades någon gång. Men det är såklart för mycket begärt.

Är det inte lite märkligt att dessa personer som enligt dig alltså får sina liv förstörda av övernaturlig aktivitet, aldrig filmar det de utsätts för?
Jag vet inte hur andra resonerar kring detta, men själv skulle jag omedelbart montera upp kameror i hela huset om stolar och annat började flyga omkring.

Ja man har lärt sig en hel del om spöken på Det Okända... Sedan återkommer ju dessa termer hos olika typer av medium så det är nog rätt så etablerat i den alternativa världen.

Det har filmats olika saker med övernaturlig karaktär och som visats i möte med Det Okända. Sedan vet jag inte om det skulle spela någon roll för er skeptiker om man gjorde det, då det ändå går att fejka sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Humor är svårt att greppa för vissa,ägna dig åt tomtar och spöken du istället!

Det är ju det jag gör
Citera
2015-11-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ja man har lärt sig en hel del om spöken på Det Okända... Sedan återkommer ju dessa termer hos olika typer av medium så det är nog rätt så etablerat i den alternativa världen.

Det har filmats olika saker med övernaturlig karaktär och som visats i möte med Det Okända. Sedan vet jag inte om det skulle spela någon roll för er skeptiker om man gjorde det, då det ändå går att fejka sådant.

Nej, det har det inte. Tyvärr räknas inte smuts på kameralinsen eller manipulerade foton som något övernaturligt.
Och jo, om en äkta film som tydligt visar något övernaturligt skulle visas, så skulle det spela roll.
Men du kan väl ändå inte förvänta dig att personer som är friska i huvudet ska se ett otydligt klipp på typ lite ljusfenomen och dra slutsatsen att det är en död människa som gått igen?

Men för all del, hänvisa mig till de filmer på spöken och annat övernaturligt, som du påstår existerar.
Citera
2015-11-05, 16:45
Medlem
Citat:
Nej, det har det inte. Tyvärr räknas inte smuts på kameralinsen eller manipulerade foton som något övernaturligt.
Och jo, om en äkta film som tydligt visar något övernaturligt skulle visas, så skulle det spela roll.
Men du kan väl ändå inte förvänta dig att personer som är friska i huvudet ska se ett otydligt klipp på typ lite ljusfenomen och dra slutsatsen att det är en död människa som gått igen?

Men för all del, hänvisa mig till de filmer på spöken och annat övernaturligt, som du påstår existerar.

Det är bara att fortsätta att kolla på Det okända så finns det i olika avsnitt
Citera
2015-11-05, 19:23
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
I några av programmen så framkommer det ju att deltagarna har försökt få bort spökena på andra sätt men att det misslyckats. Ibland har ju medierna från Det Okända också fått komma tillbaka och göra mer utrensningar då man missat något. Sedan förekommer ju vanliga människor i alla möjliga typer av program nuförtiden så varför inte i ett spökprogram??

I några av programmen sa du? Och hur många hundra avsnitt har spelats in? Det vore ändå väldigt underligt om man har fått sitt liv "förstört" och inte på alla sätt försökt bli av med problemet innan man kontaktar tv? De som deltar i Det okända gör det för att de vill vara med i tv
Citera
2015-11-05, 21:21
Medlem
Citat:
Det är bara att fortsätta att kolla på Det okända så finns det i olika avsnitt

Vilka avsnitt då? Personligen har jag hittills inte sett någonting annat än ett antal samvetslösa bedragare som står och ljuger för lättlurade och sörjande människor.
Citera
2015-11-05, 22:48
Medlem
Citat:
Vilka avsnitt då? Personligen har jag hittills inte sett någonting annat än ett antal samvetslösa bedragare som står och ljuger för lättlurade och sörjande människor.

Jaha då har vi nog inte sett samma tvprogram då, för det där stämmer ju inte alls
Citera
2015-11-06, 06:51
Medlem
Citat:
Jaha då har vi nog inte sett samma tvprogram då, för det där stämmer ju inte alls

Då får du som sagt hänvisa till de avsnitt där paranormal aktivitet filmats.
Citera
2015-12-11, 01:52
Medlem
Ambelains avatar
Det är synd att de inte gör programmet lite mer "inbjudande spännande".
Dvs inkluderar tittaren lite mer.

För som det är nu så finns i princip inga spänningsökande effekter med Alls.
Allt filmas på dagtid, och det är bara prat det handlar om.
Sen kommer ett medium - som pratar. Och det slutar med att helt oförklarligt mediumet säger att "nu har andarna åkt iväg.". Typ.

Ingen dramtik alls.

Jag har förvisso bara sett något enstaka program så jag kanske har fel?
Men jag såg iaf ett avsnitt idag. En gammal herrgård och en personalstyrka med spännande berättelser om ett ganska så konstant spökande.

Men varför sov TV-teamet inte över?

De borde ju sovit ensamma på sådana ställen, på vinden och i källaren, och i de mest hemsökta rummen.
Låtit kamerorna bara stå på under nätterna.

Det hade varit spännande att se på då.
Särskilt om man hade fått se programledarens reaktioner =)

De där mediumen har ju inget att bidra med.
Bortsett naturligtvis för den avlägsna möjligheten att de faktiskt kan det de säger sig kunna.
Men det ger ju inget till tittarna.

Eller har de sovit över i andra avsnitt?
Ensamma på nätterna i källare etc?
Citera
2015-12-11, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det är synd att de inte gör programmet lite mer "inbjudande spännande".
Dvs inkluderar tittaren lite mer.

För som det är nu så finns i princip inga spänningsökande effekter med Alls.
Allt filmas på dagtid, och det är bara prat det handlar om.
Sen kommer ett medium - som pratar. Och det slutar med att helt oförklarligt mediumet säger att "nu har andarna åkt iväg.". Typ.

Ingen dramtik alls.

Men jag såg iaf ett avsnitt idag. En gammal herrgård och en personalstyrka med spännande berättelser om ett ganska så konstant spökande.

Men varför sov TV-teamet inte över?

De borde ju sovit ensamma på sådana ställen, på vinden och i källaren, och i de mest hemsökta rummen.
Låtit kamerorna bara stå på under nätterna.

Det hade varit spännande att se på då.
Särskilt om man hade fått se programledarens reaktioner =)

Bortsett naturligtvis för den avlägsna möjligheten att de faktiskt kan det de säger sig kunna.

Citat:
Näe, du har rätt. Tråkigare program får man leta efter. Personligen skulle jag dock hellre se att dessa knäppgökar presenterade lite bevis för sina absurda påståenden, före de fick göra TV överhuvudtaget. Men det är uppenbarligen inget som krävs av tillräckligt många. Inga bevis och ingen spänning.

Jag vet inte varför folk vill se på det här skitprogrammet. För att få bekräftelse på att deras ogrundade föreställningar är på riktigt, kanske? Måste ju dock vara svårt att bli mer övertygad när man ser pajaserna Terry och Lena gå omkring och tramsa och aldrig bidra med någonting av värde.
Citera
2015-12-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

Jag vet att redaktionen sov över på ett hotell det spökade på för länge sedan och utan ett medium och inget hände. Sedan vet jag inte hur pigga folk är på att ha ett tvteam som sover över eller gör en grundlig vetenskaplig undersökning, man ställer nog mest upp för att man vill ha hjälp. TV teamet och mediumen är ju inte direkt purunga heller.

Citat:
Näe, du har rätt. Tråkigare program får man leta efter. Personligen skulle jag dock hellre se att dessa knäppgökar presenterade lite bevis för sina absurda påståenden, före de fick göra TV överhuvudtaget. Men det är uppenbarligen inget som krävs av tillräckligt många. Inga bevis och ingen spänning.

Jag vet inte varför folk vill se på det här skitprogrammet. För att få bekräftelse på att deras ogrundade föreställningar är på riktigt, kanske? Måste ju dock vara svårt att bli mer övertygad när man ser pajaserna Terry och Lena gå omkring och tramsa och aldrig bidra med någonting av värde.

Fast det där stämmer ju inte då väldigt många av deltagarna verkar vara väldigt nöjda och har fått hjälp med sina problem. Sedan brukar mediumen också ge lite personlig tolkning till deltagarna som kan vara rätt så intressant. Rätt så imponerande också att programmet gått så länge och fortsätter att leverera.
Citera
2015-12-11, 06:59
Medlem
Citat:
Fast det där stämmer ju inte då väldigt många av deltagarna verkar vara väldigt nöjda och har fått hjälp med sina problem. Sedan brukar mediumen också ge lite personlig tolkning till deltagarna som kan vara rätt så intressant. Rätt så imponerande också att programmet gått så länge och fortsätter att leverera.

Vad som är av "värde" är såklart subjektivt. Är bara min personliga åsikt att inget värdefullt/imponerande sägs av Terry och resterande stollar.. Det sägs i alla fall inget sådant som man bör kunna förvänta sig av någon som säger sig kunna tala med ens döda släktingar.

(Btw, svarar dig i astrologi-tråden senare idag. Är för slö i huvudet just nu för att orka läsa statistik och grejer. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in