2015-10-29, 01:08
Medlem
Det är inte riktigt så enkelt som ni tror. Även spåkvinnan eller spåmannen är lurad..det är andra krafter som verkar och styr. Några ljuger medvetet andra tror själva på det dom "ser" och förmedlar det till sin klient.
Citera
2015-10-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Sunt förnuft.

sista avsnittet med Det okända, hade du köpt huset ?

Jag - nej, var för mycket jobb på det.

var det sista avsnittet för säsongen nu ?
Citera
2015-10-30, 13:19
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
sista avsnittet med Det okända, hade du köpt huset ?

Jag - nej, var för mycket jobb på det.

var det sista avsnittet för säsongen nu ?
Det var sista avsnittet. Nästa vecka börjar "En natt på slottet" på samma tid på Sjuan.
Citera
2015-10-30, 13:32
Medlem
Varför kan ingen casha in 1000000kr från Randi? Ingen kan, man måste vara bra efterbliven för att tro på något som ingen kan bevisa. !
Citera
2015-11-02, 11:58
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Återigen: när belägg för dessa extraordinära påståenden presenteras, så kommer jag självklart att tro på dem.
Tills dess, finner jag det högst rimligt att förhålla sig till det övernaturliga som att det inte existerar, just eftersom alla former av belägg saknas, alla med "förmågor" som testats har visat sig vara bluff och allt vi vet om hur naturen opererar talar starkt emot att andar och annat trams existerar.

Jag kan inte tala för alla andra skeptiker, men för egen del tycker jag det är viktigt att kasta så mycket skit som möjligt på bedragare. Det är inte okej att folk utnyttjar sörjande och svaga människor genom att hitta på att de kan tala med deras döda barn.
Jag kan garantera dig att samtliga medium sitter och skrattar när de tänker på hur lättlurade folk är. Det är sådana som du som vägrar släppa dina ogrundade fantasier, som är med och bidrar till att bedrägeriet får fortgå.

Det som är synd är att så pass många har valt att kasta sitt kritiska tänkande på soptippen, för att man inte vill släppa sina barnsliga fantasier.

Exakt vad för synsätt är det vi ska ändra på? Tycker du att det verkar rimligt att vi också slutar tänka rationellt och börjar ha ogrundade föreställningar om verklighetens beskaffenhet?

Sällan jag är här nuförtiden - kom in och såg detta från @Sir och var bara tvungen att "applådera" vettigheterna :-]
Citera
2015-11-04, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Sällan jag är här nuförtiden - kom in och såg detta från @Sir och var bara tvungen att "applådera" vettigheterna :-]

Det du ska applådera är väl att det okända hjälper folk som fått sina liv så pass förstörda att man känner sig tvungna att kontakta tvprogrammet och sedan får problemet avhjälpt??
Citera
2015-11-04, 12:10
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det du ska applådera är väl att det okända hjälper folk som fått sina liv så pass förstörda att man känner sig tvungna att kontakta tvprogrammet och sedan får problemet avhjälpt??

Jag garanterar att om alla bojkottar kanal 7 så försvinner alla problem av sig själva!
Citera
2015-11-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag garanterar att om alla bojkottar kanal 7 så försvinner alla problem av sig själva!

Citera
2015-11-04, 14:46
Medlem
Citat:

Ja för det verkar ju jättetroligt att en familj som får sina liv förstörda av ett spöke/demon/tomtenisse, inte väljer att flytta därifrån, utan i stället tar kontakt med Det Okända.
Citera
2015-11-04, 16:15
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Om ens liv är förstört (och flytt inget alternativ) söker man väl hjälp? Har någon spökantastad deltagare i Det okända nånsin sagt att "vi har haft flera medium hemma, exorcister, präster som läst välsignelsen etc etc? Besökt astrologer, tarottolkare och numerologer. Ingen kan hjälpa oss, vårt liv är förstört, ni är vårt sista hopp?

Jag finner det en smula märkligt att man anser sig ha så mycket andlig aktivitet hemma att "livet är förstört" men ändå kan man inte komma på annat än vända sig till en TV-show - att delta i Det okända måste rimligen ha andra syften?
Citera
2015-11-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor

Logik är inte din starka sida va??

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Ja för det verkar ju jättetroligt att en familj som får sina liv förstörda av ett spöke/demon/tomtenisse, inte väljer att flytta därifrån, utan i stället tar kontakt med Det Okända.

Det märks att du inte följt programmet för då skulle du veta att ditt påstående inte stämmer. En hel del av deltagarna har flyttat men en del spöken är inte platsbundna utan kan dras till vissa personer eller har någon personlig koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Om ens liv är förstört (och flytt inget alternativ) söker man väl hjälp? Har någon spökantastad deltagare i Det okända nånsin sagt att "vi har haft flera medium hemma, exorcister, präster som läst välsignelsen etc etc? Besökt astrologer, tarottolkare och numerologer. Ingen kan hjälpa oss, vårt liv är förstört, ni är vårt sista hopp?

Jag finner det en smula märkligt att man anser sig ha så mycket andlig aktivitet hemma att "livet är förstört" men ändå kan man inte komma på annat än vända sig till en TV-show - att delta i Det okända måste rimligen ha andra syften?

I några av programmen så framkommer det ju att deltagarna har försökt få bort spökena på andra sätt men att det misslyckats. Ibland har ju medierna från Det Okända också fått komma tillbaka och göra mer utrensningar då man missat något. Sedan förekommer ju vanliga människor i alla möjliga typer av program nuförtiden så varför inte i ett spökprogram??
Citera
2015-11-04, 22:14
Medlem
Citat:
Det märks att du inte följt programmet för då skulle du veta att ditt påstående inte stämmer. En hel del av deltagarna har flyttat men en del spöken är inte platsbundna utan kan dras till vissa personer eller har någon personlig koppling.
Jaså, det säger du. Värst vad mycket kunskap du besitter om spöken. Vore ju trevligt om ett belägg för dessa verklighetsfrämmande påståendena presenterades någon gång. Men det är såklart för mycket begärt.

Är det inte lite märkligt att dessa personer som enligt dig alltså får sina liv förstörda av övernaturlig aktivitet, aldrig filmar det de utsätts för?
Jag vet inte hur andra resonerar kring detta, men själv skulle jag omedelbart montera upp kameror i hela huset om stolar och annat började flyga omkring.
Senast redigerad av Sir. 2015-11-04 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in