2015-10-09, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag ska översätta för er som inte förstår.

"Jag har egentligen inga bevis utan ville bara spela Allan-ballan". Du är dom snubben som står och puttas på krogen men bangar när man frågar om du vill ta det utanför eftersom du bara är snack och ingen action. "

Det är ju liksom svårt att bemöta det du säger när du bara antyder.
Istället för att fåna dig så kan du väl istället argumentera för din sak? Antingen så har du bevis som du tror på eller så har du det inte. Oavsett så är din trovärdighet skjuten i sank för alla evighet. Det är god sed att den som kommer med ett påstående ska visa belägg för att det faktiskt är så.
Jag ska översätta så att ni förstår: "När mina ord tryter så hotar jag med stryk utanför. Så har jag gjort hela min uppväxt & jag tänker fan inte sluta nu". Detta är alltså sagt av moderatorn som strax innan har hävdat att denne brukar få pris för att hen är trevlig. Både jag och många med mig har förklarat för er här massor av ggr hur vi upplever att det modereras rasistiskt. Vi har förklarat att detta är möjligt eftersom reglen trams och off topic är öppen för tolkningar. Eftersom er klagoprocess är uppbyggd på ett sektliknande vis så är det nästintill omöjligt för oss att vinna. Våra klagomål ska diskuteras av moderatorn som har begått felet plus dennes kollegor & om vi inte får gehör där ska vi ta upp det med er chef. Om våra bevis då trots allt efter den processen leder till att våra inlägg återinsätts har det passerat väldigt många nya inlägg i den tråden och då har våra återinsatta inlägg tappat sin effekt. Genom att systematiskt göra såhär nöts alla icke-rasister ned för att till slut ge upp. Jag har gett upp som jag har sagt några ggr nu. Alla andra goda krafter på Flashback har gett upp eller är på väg att ge upp. Ni får ett forum som ni vill ha. Ni får ett samhälle som ni vill ha. Du är 50 snart & du slänger dig med uttryck som Allan-ballan och skrämmer mig med att min trovärdighet på Flashback är skjuten i sank för all evighet. Men kära du jag står inte & faller med Flashback. Du borde fundera på om du skulle skaffa dig en identitet utanför Flashback. Nu tackar jag för mig återigen i denna tråd. Ni får leka vidare på egen hand. Även detta får ni göra på egen hand. Hejhej.
Citera
2015-10-09, 06:53
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Jag ska översätta så att ni förstår: "När mina ord tryter så hotar jag med stryk utanför. Så har jag gjort hela min uppväxt & jag tänker fan inte sluta nu". Detta är alltså sagt av moderatorn som strax innan har hävdat att denne brukar få pris för att hen är trevlig. Både jag och många med mig har förklarat för er här massor av ggr hur vi upplever att det modereras rasistiskt. Vi har förklarat att detta är möjligt eftersom reglen trams och off topic är öppen för tolkningar. Eftersom er klagoprocess är uppbyggd på ett sektliknande vis så är det nästintill omöjligt för oss att vinna. Våra klagomål ska diskuteras av moderatorn som har begått felet plus dennes kollegor & om vi inte får gehör där ska vi ta upp det med er chef. Om våra bevis då trots allt efter den processen leder till att våra inlägg återinsätts har det passerat väldigt många nya inlägg i den tråden och då har våra återinsatta inlägg tappat sin effekt. Genom att systematiskt göra såhär nöts alla icke-rasister ned för att till slut ge upp. Jag har gett upp som jag har sagt några ggr nu. Alla andra goda krafter på Flashback har gett upp eller är på väg att ge upp. Ni får ett forum som ni vill ha. Ni får ett samhälle som ni vill ha. Du är 50 snart & du slänger dig med uttryck som Allan-ballan och skrämmer mig med att min trovärdighet på Flashback är skjuten i sank för all evighet. Men kära du jag står inte & faller med Flashback. Du borde fundera på om du skulle skaffa dig en identitet utanför Flashback. Nu tackar jag för mig återigen i denna tråd. Ni får leka vidare på egen hand. Även detta får ni göra på egen hand. Hejhej.
Om det är din tolkning av orden "Jag har egentligen inga bevis utan ville bara spela Allan-ballan" så förstår jag varför du har sådana problem med att förstå vad som sker på forumet.
Citera
2015-10-09, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Om det är din tolkning av orden "Jag har egentligen inga bevis utan ville bara spela Allan-ballan" så förstår jag varför du har sådana problem med att förstå vad som sker på forumet.
Om du tror att det var min tolkning av den meningen så är du ju precis lika dum i huvudet som moderatorerna som inte fattar. Då förstår jag varför du tillhör svansen. Nu har du blivit tillsagd att skriva här och tror att du ska få medalj eller. Sätt på ditt dataspel nu och försök inte låtsas vara något du inte är lillpojken.
Citera
2015-10-09, 08:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Tyvärr jag har gett upp här. Konstaterar att det inte är lönt. Ni vann. Grattis och lycka till med ert projekt. Tydligen förekommer ingen rasistisk moderering utan allt är bara påhitt av en massa missnöjda användare.

Det var ju skönt. Du tjatade ju så mycket om att vi skulle lägga korten på bordet när det gällde rasism-modereringen i nån tråd om tiggeri, men när korten sedan verkligen kom på bordet och alla raderade inlägg presenterades har det lustigt nog inte kommit ett pip från dig angående detta. Det är ju såklart bra att vi kunnat visa att du hade fel avseende rasism-moderering och att du nu faktiskt insett detta.

Det är starkt att kunna medge att man har haft fel. Kudos!
Citera
2015-10-09, 08:34
Moderator
Citat:
Om du tror att det var min tolkning av den meningen så är du ju precis lika dum i huvudet som moderatorerna som inte fattar. Då förstår jag varför du tillhör svansen. Nu har du blivit tillsagd att skriva här och tror att du ska få medalj eller. Sätt på ditt dataspel nu och försök inte låtsas vara något du inte är lillpojken.
Hehe, det här inlägget är så typiskt för någon som inte tål en avvikande åsikt utan att att anta en massa helt slumpmässigt saker om personen bakom åsikten. Det var faktiskt lite därför jag skrev inlägget. För att se om du var en person man bortse ifrån utan att missa något, och det verkar du vara.

Vilken svans? Jag reagerade på en konstig tolkning av BigFatCones inlägg, inget annat.
Givetvis har ingen sagt åt mig att skriva någonting, det har du hittat på helt själv.
Dataspel ... "lillpojken" ...

Du har helt enkelt fel på alla punkter om mig, som för övrigt också är i 50-årsåldern.

Nu har jag fått ett prov på din analysförmåga med facit från egen erfarenhet och betyget är ganska uselt. Varför ska jag tro på vad du påstår om moderatorernas motiv bakom modereringen?
Citera
2015-10-09, 10:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ger du äntligen upp dina jävla inbillningar?
Det förekommer, precis som du säger, ingen rasistisk moderering och de allra flesta är intelligenta nog att förstå det. Sen återstår bara rena ärkepuckon och misslyckade aborter som du, som vägrar inse att verkligheten ser helt annorlunda ut än i era förvridna vänsterhjärnor.

Hahaha det förekommer och iranierna i tråden har bevisat det.
Blanda inte korten mannen
Citera
2015-10-09, 11:08
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Hahaha det förekommer och iranierna i tråden har bevisat det.
Blanda inte korten mannen
Länka till inläggen i tråden där de har bevisat det tack. För jag har lyckats missa det. Jag har inte läst alla 65 sidorna, så det verkar som att jag msisat just de bevisen.
Citera
2015-10-09, 11:29
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Länka till inläggen i tråden där de har bevisat det tack. För jag har lyckats missa det. Jag har inte läst alla 65 sidorna, så det verkar som att jag msisat just de bevisen.

Ni skämmer ut er mannen.

Citat:
Va faaan! Är du dum i huvudet eller kan du inte bemöta det på rätt sätt?
Fattar du trögt? Moderatorn har modererat efter sina åsikter som tydligt märks i hans moderatormeddelanden.
Du fattar inte va? Asså har ni ingen admin eller så är oxå han supertroll?
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Mannen är helt jävla rubbad och skriver sina åsikter, skriver OT, startar avstickare och avslutar sina avstickare i sina moderatormeddelanden hahaha. Sök hjälp, allvarligt mannen, sök hjälp om du inte fattar.

Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Minns att admin5 var säker på att kollegerna skriker om fel upptäcks.
(FB) Moderatorer censurerar/varnar i allt högre grad (pga rasism eller andra egna agendor)

Skriken hörs på långt håll.Trots att de stiger ur lögnhalsar som försöker överrösta de andra i kaoset.Skrik och desperata nödrop.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
De två första och sista visar tydligt att moderatorn postar sina åsikter för att avsluta en diskussion.

Vad som åsyftas av moderatorn i det sista och som många anser vara utrett är en åtgärd som medvetet bekräftade det föregående mot mig.
Alltså, moderatorn angriper mig med OT i sin användarroll och STYR processen genom att låta andra användare angripa mig och stryper mig med /mod som namnteckning.

Det är som att en polis som inte är i tjänst skulle provocera någon för att vänta på personens reaktioner när tjänsten börjar.
Det är olagligt och medvetet..

I det andra moderatormeddelandet påstår moderatorn att internationellt vatten kan jämföras med international waterway.. Och att det är självklart att bla bla..

Nej, international waterway är ett lands territorium och vilka lagar som gäller där är inte så bestämd som moderatorn påstår då tex alla länder inte undertecknat vissa avtal eller överenskommelser..
Detta gör att han stryper diskussionen även här. Ett militärt fartyg som tex Iran skulle uppfatta som hot eller som bedriver militära aktiviteter som uppfattas som spionage, har man rätt att inte tillåta passera i dessa vattnen. Det är fortfarande irans territorium..

I det tredje meddelandet anser han att USA har vunnit kriget mot Irak och ser det som självklart att så var fallet. Visst, det kan vara så som han säger men även där finns det en del som inte alla skulle hålla med honom om.

Man kan ju se att tråden anpassas och styrs efter vissas föreställningar och påståenden, alltså pro-amerikanska/pro-israeliska.
Det visar också vart skåpet ska stå. Det är ok att vara pro-amerikansk eller en jude eller vad som helst. Men det ska vara tillåtet att inte vara det.

Som du ser har moderatorn styrt tråden efter en agenda och det framkommer tydligt i hans meddelanden och själv gått OT som moderator då han ger en legitimitet till påståenden som postats av mina meningsmotståndare.
De går så långt att dessa diskriminerar andra iranier i tråden med stämpeln IR-klaner.

Citat:
Vad jag menar är att en moderatorn skriver OT i modmeddelande. Han är själv OT och sätter punkten efter sina åsikter. Har jag fel eller?

Va fan, allvarligt tror du på det här själv? IR5 skriver exakt vad det här handlar om. Vadå miljöfrågor, det är liksom inte så att miljöfrågan blir en konsekvens av alla bilar människor kör.

Faktiskt sant. Om man sänker ett hangarfartyg så kan det leda till stora miljöproblem. Fan inlägget är helt ok.
Kolla på moderatorn istället! Varje gång jäveln själv är OT säger han att det är ok.

Det klart att han fifflar!

Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Du kanske inte tycker detta är mer OT?

Även denna tråd vinklas.

Och extra krydda om miljö av fläskläppen:

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Annat som är lite tänkvärt, och som IR5 med anhang helt verkar ha glömt bort är ju den miljömässiga biten.

Inte nog med att man alltså ska sänka ett atomdrivet hangarfartyg i viken, och då potentiellt få en nukleär katastrof i storlek med Tjernobyl på halsen från fartygets reaktorer, man ska också sänka hela dess eskort med bunkringsfartyg fyllda med tjockolja och annat trevligt. Bara här får man en miljökatastrof längs stora delar av den iranska kusten som får Exxon Valdez att mest likna en obetydlig parentes.

Utöver detta så ska man alltså också ge sig till att sänka oljetankers i parti och minut, och därmed lägga till ytterligare miljontals kubik råolja till den redan enorma miljökatastrofen.

Så... samtidigt som man förgiftar sina egna vatten med stora mängder radioaktivitet, brännolja och råolja, så ska man också få all infrastruktur i sitt land bombad tillbaka till Hedenhös. Det låter som ett lyckat grepp, och IR5 med polare kan väl sitta där i en oljepöl med tre döda fåglar och tappa håret av radioaktiviteten medan han tröstar sig med att man iaf sänkte ett hangarfartyg. Kanske kan han tom kosta på sig att le lite, trots att han redan tappat alla tänder.

Nej... Vi ska nog vara glada för alla normala iraniers skull att det är rena fantasier.

Fläskläppen t-80u blev dominerad av användaren och fick honom avstängd. Samma sak har hänt mig flera gånger i PU.

Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Nej det förs ingen särskild dialog mellan admin, moderatorer och användarna. (Om inte definitionen för dialog är att trötta och nöta ut användarna.)

Användaren ansåg att gråzonen ger moderatorn möjligheten att moderera partiskt. Invändningen grundades på regelverkets otydliga eller mångtydiga formuleringar. Användarna har också bevisat att moderatorn agerat partiskt med hänvisning till moderatorns egenhändiga inlägg undertecknat //mod.
Det finns ingenting mer att säga om den saken.

Vill du säga något?
Senast redigerad av Bahram 2015-10-09 kl. 11:31.
Citera
2015-10-09, 11:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Ni skämmer ut er mannen.

Vill du säga något?

Ja, vad fanken har det med rasism att göra? Jag håller helt med att moderingsmeddelanden ska vara så sakliga som möjligt, men det diskuteras i en annan tråd (FB) Moderatormeddelande, maktspråk eller moderering?

I denna tråden diskuteras om moderatorer modererar rasistiskt, och inte fasen blir man rasist bara för att man inte tror att Iran kan sänka ett hangarfartyg eller att USA vann Irak-kriget.

Dra huvudet ur röven och försök att inse att det inte automatiskt blir rasism så fort någon inte håller med dig och du råkar tillhöra en vis ras.
Citera
2015-10-09, 12:08
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, vad fanken har det med rasism att göra? Jag håller helt med att moderingsmeddelanden ska vara så sakliga som möjligt, men det diskuteras i en annan tråd (FB) Moderatormeddelande, maktspråk eller moderering?

I denna tråden diskuteras om moderatorer modererar rasistiskt, och inte fasen blir man rasist bara för att man inte tror att Iran kan sänka ett hangarfartyg eller att USA vann Irak-kriget.

Dra huvudet ur röven och försök att inse att det inte automatiskt blir rasism så fort någon inte håller med dig och du råkar tillhöra en vis ras.

Låt mig hjälpa dig!
http://www.umo.se/Vald--krankningar/Rasism/
Citat:
Vad är rasism?

Rasism är när någon tror att människor är väldigt olika, beroende på hur de ser ut eller var de kommer ifrån. Rasism kan göra så att vissa behandlas bättre och andra sämre.

Det är rasism att behandla människor olika i en tråd genom att ta bort deras inlägg.

Citat:
Ordet rasism kommer från ordet ras. Förr trodde många att människor tillhörde olika raser, som hade olika egenskaper och var olika mycket värda.

Människor kan se olika ut och till exempel ha olika färg på huden. Den sortens skillnader gäller bara utsidan. Två personer med olika hudfärg kan vara mer lika varandra än två personer med samma hudfärg.

Nu för tiden innebär ordet rasism att någon behandlas på ett särskilt sätt på grund av
•sin hudfärg
•sin kultur
•det land man kommer från
•att man tillhör en viss folkgrupp.

Fattar du inte? Bevisen talar för att alla iranier i tråden har blivit orättvis behandlade för att moderatorn är en fifflare. Han har oxå vinklat tråden genom att uttrycka sina åsikter i modmeddelanden, lägga ut OT som användare och radera inlägg som blir en följd av hans egna OT.

Vad tror du rasism är mannen? Han har modererat på ett sätt så att användare av en annan åsikt än vad fifflaren själv känt sig diskriminerade. Med tanke på idiotens rasistiska åsikter i andra trådar och hans fula attityd mot iranier kan du ge dig fan på att ni åker dit på denna.
Förnekar ni, då skämmer ni ut er själva.
Citera
2015-10-09, 13:16
Medlem
najass avatar
Citat:
Låt mig hjälpa dig!
http://www.umo.se/Vald--krankningar/Rasism/

Det är rasism att behandla människor olika i en tråd genom att ta bort deras inlägg.

Fattar du inte? Bevisen talar för att alla iranier i tråden har blivit orättvis behandlade för att moderatorn är en fifflare. Han har oxå vinklat tråden genom att uttrycka sina åsikter i modmeddelanden, lägga ut OT som användare och radera inlägg som blir en följd av hans egna OT.

Vad tror du rasism är mannen? Han har modererat på ett sätt så att användare av en annan åsikt än vad fifflaren själv känt sig diskriminerade. Med tanke på idiotens rasistiska åsikter i andra trådar och hans fula attityd mot iranier kan du ge dig fan på att ni åker dit på denna.
Förnekar ni, då skämmer ni ut er själva.

Nej, återigen, det är inte rasism att argumentera mot att Iran kan sänka ett hangarfartyg bara för att en drös Iranier tycker det. Att folk känner sig diskriminerade är inte heller ett bevis på rasism.

Det har ju påståtts vid flera tillfällen här i tråden att det rasistmodereras, och till exempel bara raderar icke-rasisters inlägg, men när jag kollar upp det och presenterar inläggen så visar det sig ju att det är rasisters åsikt som modererats bort till 95 %.

Ni erkänner alltså också själva att det bara är Iranier som skulle få för sig att Iran kan sänka ett hangarfartyg. För annars så skulle det ju inte kunna vara rasism överhuvudtaget eftersom det är ett anonymt forum. Helt kallt antar ni att all verksamhet som på minsta sätt kan vara negativ för just er åsikt (att Iran kan sänka ett hangarfartyg) är rasism. Det har inte slagit er att andra kanske inte är så benägna som ni att dela in åsikter efter folks ursprung, utan argumenterar utifrån sakfrågan?
Citera
2015-10-09, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det var ju skönt. Du tjatade ju så mycket om att vi skulle lägga korten på bordet när det gällde rasism-modereringen i nån tråd om tiggeri, men när korten sedan verkligen kom på bordet och alla raderade inlägg presenterades har det lustigt nog inte kommit ett pip från dig angående detta. Det är ju såklart bra att vi kunnat visa att du hade fel avseende rasism-moderering och att du nu faktiskt insett detta.

Det är starkt att kunna medge att man har haft fel. Kudos!
Orkade inte bemöta de eftersom du la upp inlägg från några dagar bakåt men för mig handlade det om inlägg några månader bakåt. Något ni inte förstår är att vi inte alltid bara talar för vår egen sak utan för alla andra som vi ser eller får höra bli drabbade av rasistmodereringen. Hur som helst som jag har sagt typ 5 ggr nu så lägger jag ner mitt tjafsande i denna tråden eftersom det inte leder någon vart. Ge fan i att komma med korkade kommentarer med detta inlägget citerat så slipper ni mig. Jag skiter fullständigt i om det pågår rasistmoderering eller inte. Lycka till nu med ert projekt som sagt var. Hejhej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in