Citat:
Ursprungligen postat av
KiaW
Jag ser tre moderatorsmeddelanden, varav det sista innehåller eget inlägg i debatten som användare samt ett moderatorsmeddelande.
Det sista är inte så bra då det kan bli otydligt för användarna, men det var för 3 år sedan och är utrett sedan dess.
Vad visar de två första moderatorsmeddelandena menar du?
De två första och sista visar tydligt att moderatorn postar sina åsikter för att avsluta en diskussion.
Vad som åsyftas av moderatorn i det sista och som många anser vara utrett är en åtgärd som medvetet bekräftade det föregående mot mig.
Alltså, moderatorn angriper mig med OT i sin användarroll och STYR processen genom att låta andra användare angripa mig och stryper mig med /mod som namnteckning.
Det är som att en polis som inte är i tjänst skulle provocera någon för att vänta på personens reaktioner när tjänsten börjar.
Det är olagligt och medvetet..
I det andra moderatormeddelandet påstår moderatorn att internationellt vatten kan jämföras med international waterway.. Och att det är självklart att bla bla..
Nej, international waterway är ett lands territorium och vilka lagar som gäller där är inte så bestämd som moderatorn påstår då tex alla länder inte undertecknat vissa avtal eller överenskommelser..
Detta gör att han stryper diskussionen även här. Ett militärt fartyg som tex Iran skulle uppfatta som hot eller som bedriver militära aktiviteter som uppfattas som spionage, har man rätt att inte tillåta passera i dessa vattnen. Det är fortfarande irans territorium..
I det tredje meddelandet anser han att USA har vunnit kriget mot Irak och ser det som självklart att så var fallet. Visst, det kan vara så som han säger men även där finns det en del som inte alla skulle hålla med honom om.
Man kan ju se att tråden anpassas och styrs efter vissas föreställningar och påståenden, alltså pro-amerikanska/pro-israeliska.
Det visar också vart skåpet ska stå. Det är ok att vara pro-amerikansk eller en jude eller vad som helst. Men det ska vara tillåtet att inte vara det.
Som du ser har moderatorn styrt tråden efter en agenda och det framkommer tydligt i hans meddelanden och själv gått OT som moderator då han ger en legitimitet till påståenden som postats av mina meningsmotståndare.
De går så långt att dessa diskriminerar andra iranier i tråden med stämpeln IR-klaner.