2015-10-05, 21:21
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Han förstår bra.. Det är du som inte kan ditt eget språk/ alternativt försöker förvränga saker..
Att T-80U är en rasist som användare har redan bevisats. Att hans åsikter drabbar hans moderering är nu också bevisad..

Du tjänar inte på det här eftersom det finns mycket som talar mot den här moderatorn..

Såja lilla vännen. Ta ett par djupa andetag och gå och lägg dig så känns det bättre imorgon igen.
Att varken Du eller någon av dina pojkvänner trots uppmaningar från flertalet användare och mods i den här tråden FORTFARANDE inte kunnat uppvisa att en viss mod har modererat trådar med rasistiska förtecken talar bara om att du/ni är ett gäng lallare, vilket ni visat med all tydlighet i bla hangarfartygstråden. Inte 1 enda länk ännu. Istället så är det "gråzoner" i regelverket, "dolda agendor" och diverse annat dravel och allmänna konspirationsteorier.
Fjant!
Citera
2015-10-05, 21:46
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Han förstår bra.. Det är du som inte kan ditt eget språk/ alternativt försöker förvränga saker..
Att T-80U är en rasist som användare har redan bevisats. Att hans åsikter drabbar hans moderering är nu också bevisad..

Du tjänar inte på det här eftersom det finns mycket som talar mot den här moderatorn..

Var hittar du dessa egentligen? Vi saknar fortfarande länkningar till det du åsyftar - ordet du søker är før øvrigt tendensiøs moderering - och som flera efterfrågat tidigare så kanske det är dags att rapa upp dem istället før att bara posthora.

Du kan till exempel skicka datointervall før trådar som du menar är relevanta, eller inlägg omkring det som du menar har modererats tendensiøst till mig eller någon annan moderator, vi kan som sagt se alla inlägg - även de som mjukraderats - och då blir det tämligen enkelt att se om det du påstått i oerhørt många känslosamma inlägg verkligen stämmer eller om det bara är några som har svårt att førstå konceptet Off Topic och vad detta gør med trådars urspårning.

Eller så väljer du att fortsätta ditt posthoreri men då bevisar du ju snarast att du inte har något på føtterna. Up 2 U och hur mycket trovärdighet du vill ha kvar.
Citera
2015-10-06, 09:00
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Var hittar du dessa egentligen? Vi saknar fortfarande länkningar till det du åsyftar - ordet du søker är før øvrigt tendensiøs moderering - och som flera efterfrågat tidigare så kanske det är dags att rapa upp dem istället før att bara posthora.

Du kan till exempel skicka datointervall før trådar som du menar är relevanta, eller inlägg omkring det som du menar har modererats tendensiøst till mig eller någon annan moderator, vi kan som sagt se alla inlägg - även de som mjukraderats - och då blir det tämligen enkelt att se om det du påstått i oerhørt många känslosamma inlägg verkligen stämmer eller om det bara är några som har svårt att førstå konceptet Off Topic och vad detta gør med trådars urspårning.

Eller så väljer du att fortsätta ditt posthoreri men då bevisar du ju snarast att du inte har något på føtterna. Up 2 U och hur mycket trovärdighet du vill ha kvar.

Va faaan! Är du dum i huvudet eller kan du inte bemöta det på rätt sätt?
Fattar du trögt? Moderatorn har modererat efter sina åsikter som tydligt märks i hans moderatormeddelanden.
Du fattar inte va? Asså har ni ingen admin eller så är oxå han supertroll?
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Då går vi vidare från det här internationellt-vatten snacket. Det är ju självklart, bevisat och klarlagt att det finns stråk i sundet som kan jämföras med internationellt vatten, och att Iran har att förhålla sig till de vattnen därefter, för att undvika krig med andra stater.

Vi fortsätter på hangarfartygsfrågan.

/Mod
Citat:
Tråden avhandlar huruvida Iran klarar av att sænka ett amerikanskt hangarfartyg, inte kriget dær Irak førlorade mot USA 2003.

Tillbaka till æmnet.

/Mod

Citat:
Du får naturligtvis se det på vilket sätt du vill. Faktum kvarstår dock, vad gäller felaktigheterna i IR5s påståenden, hans fjantiga och världsfrånvända övertro på en militär bananrepublik som Iran är tragisk att beskåda, och fyller uppenbarligen mindre militärt bildade individer med en hel massa faktoida felaktigheter.

Vad gäller mitt påstående att IR5 sprider iransk propaganda istället för att debattera på vettigt sätt behöver jag knappast försvara eller förklara. Dels för att den gode doktorn hann före ovan, och dels för att jag inte giter förklara det för någon som (får man förmoda) läst IR5s övriga inlägg och fascinerats av hans klarsynthet.

Nedan skriver jag som mod:

Då detta var, förvisso en avstickare, men ändå en del av en pågående diskussion så tillät jag vår OT här. Vill däremot du, SvenEriksson, föra vidare resonemang om detta är du välkommen att kontakta mig på PM.

Diskussionen bör omgående återgå till Irans militära förmåga gentemot USA i allmänhet, och förmåga att sänka ett amerikanskt hangarfartyg i synnerhet.

/Mod

Mannen är helt jävla rubbad och skriver sina åsikter, skriver OT, startar avstickare och avslutar sina avstickare i sina moderatormeddelanden hahaha. Sök hjälp, allvarligt mannen, sök hjälp om du inte fattar.
Citera
2015-10-06, 09:49
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Fattar du trögt? Moderatorn har modererat efter sina åsikter som tydligt märks i hans moderatormeddelanden.
(FB) Kan Iransänka amerikanskt hangarfartyg?

Mannen är helt jävla rubbad och skriver sina åsikter, skriver OT, startar avstickare och avslutar sina avstickare i sina moderatormeddelanden hahaha. Sök hjälp, allvarligt mannen, sök hjälp om du inte fattar.

Minns att admin5 var säker på att kollegerna skriker om fel upptäcks.
(FB) Moderatorer censurerar/varnar i allt högre grad (pga rasism eller andra egna agendor)
Citat:
Ge oss någon garanti för att ni då har en befogenhet att "gallskrika"..

Citat:
Ursprungligen postat av Admin5
Moderatorerna har inte bara befogenhet att - de*SKA*"gallskrika" om de ser att någon kollega modererar felaktigt. Det är precis så det också ser ut i verkligheten
Skriken hörs på långt håll.Trots att de stiger ur lögnhalsar som försöker överrösta de andra i kaoset.Skrik och desperata nödrop.
Citera
2015-10-06, 12:45
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Såja lilla vännen. Ta ett par djupa andetag och gå och lägg dig så känns det bättre imorgon igen.
Att varken Du eller någon av dina pojkvänner trots uppmaningar från flertalet användare och mods i den här tråden FORTFARANDE inte kunnat uppvisa att en viss mod har modererat trådar med rasistiska förtecken talar bara om att du/ni är ett gäng lallare, vilket ni visat med all tydlighet i bla hangarfartygstråden. Inte 1 enda länk ännu. Istället så är det "gråzoner" i regelverket, "dolda agendor" och diverse annat dravel och allmänna konspirationsteorier.
Fjant!

Han förklarade och det är sant.

Citat:
Nej, det har ingenting med saken att göra..
Men att vinkla tråden i en viss riktning som moderator där varje moderatormeddelande riktas mot ena sidan och dessutom i meddelandet markera sina åsikter skapar en vinkling. Dessutom ger modratorn olika signaler om vad som gäller..ena minuten är det parallella diskussioner medan han i rätt läge agerar efter sin agenda.

Ja, moderatorn har missbrukat sin makt i en viss riktning där iranier fått problem med sina inlägg.

Moderatormeddelanden kommer alltid när iranier har övertaget och nästan aldrig när iranier kallas för apor. Sen passar han på att ta bort relevanta inlägg i kaoset när han får tillfället. Bevisades på förra sida.

Sen kan du kolla hur många gränsdragningar av samma topic han presenterar.
Varför? Jo, för varje gång mannen själv är OT så skriver det här för att det ska vara godkänd. Han är OT och skriver ibland sina åsikter i Mod-meddelanden för att sätta punkten och inte låta nån säga nåt.
Varför? Jo, för att diskriminera iranier och tvinga på sina sjuka slutsatser till fördel av deras motståndare.
Inte konstigt att iranier känner sig diskriminerade, svårt att fatta?
Citera
2015-10-06, 12:49
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Låt mig se ifall jag förstår dig rätt:

7 raderade inlägg, postat av 4 användare varav en är din meningsfrände och de tre andra är dina meningsmotståndare, visar att din meningsfrände får sina inlägg rasistiskt censurerade?

För att sedan ytterligare styrka vad du säger så länkar du till ett inlägg postat 3 månader tidigare där det tydligt framgår att din meningsfrändes inlägg ligger oraderad i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Låt mig se ifall jag förstår dig rätt:

Flera inlägg där mod dikterar villkoren har presenterats och det med all önskvärd tydlighet syns att han är partisk och använder sin modstatus för att styra diskussionen, inte moderera utan styra.

Dessutom tas raderade inlägg upp som inte är offtopic. Men du förstår ändå inte?
Nej, du förstår inte mig rätt alls.
jag ställde två frågor som du inte besvarade, i stället hittar du på en massa...
Svara på frågorna i stället om du vill bli förstådd.

Citat:
Va fan KiaW!
Kolla, alla fattar ju men läs inläggen på förra sidan. 2 har raderats, 2 inlägg som är relevanta.
Va fan Bahram

Jag såg de två du tycker är relevanta, men jag såg de båda i sitt sammanhang också.
Det första är ett av flera som tjafsar om vem som vet bättre, det andra hänvisar visserligen till MC2002 (vilket redan tagits upp mer utförligt bara några inlägg innan av samma användare), men vill sen diskutera miljöfrågor i stället för millitärfrågor...

Båda inläggen ingår i samma tjafsdiskussion som de övriga som blev raderade, och eftersom det var tre andra som tillhör "andra sidan" som också fick sina inlägg raderade så blir det svårt att se att radering i det här fallet skulle vara ett tecken att det raderats av rasistiska skäl snarare än en helt vanlig uppstyrning av tråden.

Citat:

Jag ser tre moderatorsmeddelanden, varav det sista innehåller eget inlägg i debatten som användare samt ett moderatorsmeddelande.
Det sista är inte så bra då det kan bli otydligt för användarna, men det var för 3 år sedan och är utrett sedan dess.

Vad visar de två första moderatorsmeddelandena menar du?
Citera
2015-10-06, 13:32
Medlem
Citat:
Jag ser tre moderatorsmeddelanden, varav det sista innehåller eget inlägg i debatten som användare samt ett moderatorsmeddelande.
Det sista är inte så bra då det kan bli otydligt för användarna, men det var för 3 år sedan och är utrett sedan dess.

De två första och sista visar tydligt att moderatorn postar sina åsikter för att avsluta en diskussion.

Vad som åsyftas av moderatorn i det sista och som många anser vara utrett är en åtgärd som medvetet bekräftade det föregående mot mig.
Alltså, moderatorn angriper mig med OT i sin användarroll och STYR processen genom att låta andra användare angripa mig och stryper mig med /mod som namnteckning.

Det är som att en polis som inte är i tjänst skulle provocera någon för att vänta på personens reaktioner när tjänsten börjar.
Det är olagligt och medvetet..

I det andra moderatormeddelandet påstår moderatorn att internationellt vatten kan jämföras med international waterway.. Och att det är självklart att bla bla..

Nej, international waterway är ett lands territorium och vilka lagar som gäller där är inte så bestämd som moderatorn påstår då tex alla länder inte undertecknat vissa avtal eller överenskommelser..
Detta gör att han stryper diskussionen även här. Ett militärt fartyg som tex Iran skulle uppfatta som hot eller som bedriver militära aktiviteter som uppfattas som spionage, har man rätt att inte tillåta passera i dessa vattnen. Det är fortfarande irans territorium..

I det tredje meddelandet anser han att USA har vunnit kriget mot Irak och ser det som självklart att så var fallet. Visst, det kan vara så som han säger men även där finns det en del som inte alla skulle hålla med honom om.

Man kan ju se att tråden anpassas och styrs efter vissas föreställningar och påståenden, alltså pro-amerikanska/pro-israeliska.
Det visar också vart skåpet ska stå. Det är ok att vara pro-amerikansk eller en jude eller vad som helst. Men det ska vara tillåtet att inte vara det.

Som du ser har moderatorn styrt tråden efter en agenda och det framkommer tydligt i hans meddelanden och själv gått OT som moderator då han ger en legitimitet till påståenden som postats av mina meningsmotståndare.
De går så långt att dessa diskriminerar andra iranier i tråden med stämpeln IR-klaner.
Senast redigerad av IR5 2015-10-06 kl. 13:40.
Citera
2015-10-06, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Dessvärre kan jag tyvärr meddela dig att moderatorns agenda är avslöjad med bevis som länge många av er inte kunnat se (ni som ser allt).
Det är just ditt sätt att bemöta en användare som väcker misstankar.
Citera
2015-10-06, 14:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Va fan Bahram

Jag såg de två du tycker är relevanta, men jag såg de båda i sitt sammanhang också.
Det första är ett av flera som tjafsar om vem som vet bättre, det andra hänvisar visserligen till MC2002 (vilket redan tagits upp mer utförligt bara några inlägg innan av samma användare), men vill sen diskutera miljöfrågor i stället för millitärfrågor...

Båda inläggen ingår i samma tjafsdiskussion som de övriga som blev raderade, och eftersom det var tre andra som tillhör "andra sidan" som också fick sina inlägg raderade så blir det svårt att se att radering i det här fallet skulle vara ett tecken att det raderats av rasistiska skäl snarare än en helt vanlig uppstyrning av tråden.

Vad jag menar är att en moderatorn skriver OT i modmeddelande. Han är själv OT och sätter punkten efter sina åsikter. Har jag fel eller?

Va fan, allvarligt tror du på det här själv? IR5 skriver exakt vad det här handlar om. Vadå miljöfrågor, det är liksom inte så att miljöfrågan blir en konsekvens av alla bilar människor kör.
Citat:

Läs på om Millenium Challenge 2002. I den kom man fram till att Iran kan sänka vartenda amerikanskt skepp i persiska viken.

Det är ingen militär fråga utan en miljöfråga. Vad för miljöproblem orsakar ett hangarfartyg på havets botten?

Faktiskt sant. Om man sänker ett hangarfartyg så kan det leda till stora miljöproblem. Fan inlägget är helt ok.
Kolla på moderatorn istället! Varje gång jäveln själv är OT säger han att det är ok.
Citat:
Vi är OT med denna diskussion nu. En viss slapphet kan tillåtas, så att man kan föra resonemang även sidledes, men nu är vi för långt OT.

Det klart att han fifflar!
Citera
2015-10-06, 15:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Vad jag menar är att en moderatorn skriver OT i modmeddelande. Han är själv OT och sätter punkten efter sina åsikter. Har jag fel eller?

Va fan, allvarligt tror du på det här själv? IR5 skriver exakt vad det här handlar om. Vadå miljöfrågor, det är liksom inte så att miljöfrågan blir en konsekvens av alla bilar människor kör.

Faktiskt sant. Om man sänker ett hangarfartyg så kan det leda till stora miljöproblem. Fan inlägget är helt ok.
Kolla på moderatorn istället! Varje gång jäveln själv är OT säger han att det är ok.

Det klart att han fifflar!
Fast nog kan vi väl vara väldigt överens om att det är OT att diskutera miljöfrågor i aktuell tråd, även om det är sant?
Användaren hade precis innan redan postat ett inlägg om MC2002, mer utförligt och oraderat: (FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Visst kan jag titta på moderatorn om du beskriver tydligt hur det du hänvisar till är rasistisk moderering.
Det inlägg du länkar till visar snarare på en viss slapphet i modereringen med tanke på att användaren som besvaras faktiskt åkt ut på KFK - något som är relativt ovanligt och ligger helt utom moderatorernas kontroll.
Citera
2015-10-06, 15:28
Bannlyst
Citat:
Fast nog kan vi väl vara väldigt överens om att det är OT att diskutera miljöfrågor i aktuell tråd, även om det är sant?
Användaren hade precis innan redan postat ett inlägg om MC2002, mer utförligt och oraderat: (FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Visst kan jag titta på moderatorn om du beskriver tydligt hur det du hänvisar till är rasistisk moderering.
Det inlägg du länkar till visar snarare på en viss slapphet i modereringen med tanke på att användaren som besvaras faktiskt åkt ut på KFK - något som är relativt ovanligt och ligger helt utom moderatorernas kontroll.

Du kanske inte tycker detta är mer OT?

Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Du förstår verkligen inte, va? Är det kunskaperna i svenska som inte är tillräckliga eller är du bara nån stackare som inte ens klarade särskolan?
Hursomhelst, jag ger upp på dig. Någon med större tålamod får försöka förklara det hela för dig

Även denna tråd vinklas.

Och extra krydda om miljö av fläskläppen:

Citat:
Annat som är lite tänkvärt, och som IR5 med anhang helt verkar ha glömt bort är ju den miljömässiga biten.

Inte nog med att man alltså ska sänka ett atomdrivet hangarfartyg i viken, och då potentiellt få en nukleär katastrof i storlek med Tjernobyl på halsen från fartygets reaktorer, man ska också sänka hela dess eskort med bunkringsfartyg fyllda med tjockolja och annat trevligt. Bara här får man en miljökatastrof längs stora delar av den iranska kusten som får Exxon Valdez att mest likna en obetydlig parentes.

Utöver detta så ska man alltså också ge sig till att sänka oljetankers i parti och minut, och därmed lägga till ytterligare miljontals kubik råolja till den redan enorma miljökatastrofen.

Så... samtidigt som man förgiftar sina egna vatten med stora mängder radioaktivitet, brännolja och råolja, så ska man också få all infrastruktur i sitt land bombad tillbaka till Hedenhös. Det låter som ett lyckat grepp, och IR5 med polare kan väl sitta där i en oljepöl med tre döda fåglar och tappa håret av radioaktiviteten medan han tröstar sig med att man iaf sänkte ett hangarfartyg. Kanske kan han tom kosta på sig att le lite, trots att han redan tappat alla tänder.

Nej... Vi ska nog vara glada för alla normala iraniers skull att det är rena fantasier.

Fläskläppen t-80u blev dominerad av användaren och fick honom avstängd. Samma sak har hänt mig flera gånger i PU.
Senast redigerad av joghd 2015-10-06 kl. 15:41.
Citera
2015-10-06, 17:33
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Du kanske inte tycker detta är mer OT?

Även denna tråd vinklas.

Och extra krydda om miljö av fläskläppen:

Fläskläppen t-80u blev dominerad av användaren och fick honom avstängd. Samma sak har hänt mig flera gånger i PU.
Systematiska informationsangrepp!
Det var lite det IR5 var inne på tidigare. Beror mycket på vilken sida som har övertaget vid en bestämd tidpunkt. Arbetet med OT och smutskastningar sker parallellt med nya gränsändringar kring vad som får eller inte får diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in