2015-10-04, 18:01
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Längst upp på samma kan du läsa att inlägg som handlar om kriget i Irak står kvar.
Manövern slaktade IR5s inlägg.

Vilka då? Jag hittade inga. Däremot kollade jag de raderade inläggen som föranledde moderatorsmeddelandet och det var en massa tjafsande om vem som van Irak-kriget utan någon som helst bäring på trådämnet.

Ser du OT som missats är det bara att RP:a. Klicka på Rapportera-knappen längst ner till vänster i inlägget och välj en orsak i rullistan.
Citera
2015-10-04, 19:11
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vilka då? Jag hittade inga. Däremot kollade jag de raderade inläggen som föranledde moderatorsmeddelandet och det var en massa tjafsande om vem som van Irak-kriget utan någon som helst bäring på trådämnet.

Ser du OT som missats är det bara att RP:a. Klicka på Rapportera-knappen längst ner till vänster i inlägget och välj en orsak i rullistan.
Inlägget längst upp på sidan 310.
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Men vad är en invasion idag? Tror du att USA inte invaderar länder utan att behöva ingripa militärt?
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Förstår inte vad detta har med mitt inlägg att göra, alltså att usa knappast med flit bombar egna trupper i Irak
Vidare:
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Visst går det att dölja om du vet vad du gör.. Nej allt går inte att se från satelliter . Vissa fasta militära installationer som USA ser är oväsentliga för Iran under i ett krig och detta är något USA vet.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, det går inte att dölja oavsett om man vet vad man gör eller inte.

Jag har aldrig påstått att allt går att se med satellithjälp. Däremot har jag påstått att det går bra att både upptäcka och följa övningar med t.ex. sjömålsrobotar, luftförsvarssystem med robot, särskilt höghöjdssystem och flygvapen/flottövningar.

Fasta militära installationer är irrelevanta oavsett vem som sitter på dem.

Delar av IR5s ursprungliga inlägg har citerats medan själva inlägget raderades.
Citera
2015-10-04, 19:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Inlägget längst upp på sidan 310.

Vidare:

Delar av IR5s ursprungliga inlägg har citerats medan själva inlägget raderades.

Det två sista är väl inom gränsen för diskussionen (tycker jag vid en snabb koll)?

Men det är ju bara att RP:a de andra två inläggen så lär de försvinna annars kolla med moderatorn om motivering till varför de ska stå kvar. Jag förstår inte varför du inte RP:ar om du stör dig på att de är regelbrott som förstör diskussionen.
Citera
2015-10-04, 19:44
Medlem
Literals avatar
Citat:
Det två sista är väl inom gränsen för diskussionen (tycker jag vid en snabb koll)?

Men det är ju bara att RP:a de andra två inläggen så lär de försvinna annars kolla med moderatorn om motivering till varför de ska stå kvar. Jag förstår inte varför du inte RP:ar om du stör dig på att de är regelbrott som förstör diskussionen.
Förstår du inte?
IR5:s inlägg är borta även hans sista inlägg i tråden och några till.
Kan du sluta försvara moderatorn för det är nog dags att han avsätts.
Citera
2015-10-04, 20:02
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:

TS:Gränsen
Citat:
Läste nyss att jänkarna skickar ytterligare ett hangarfartyg till persiska viken, vilket gör att dom har två stycken där.
Jag antar att det då rör sig om två kompletta stridsgrupper såsom USA´s hangarfartyg brukar ha dvs med ubåtar, jagare (eller vad det nu är) samt förrådsskepp, eller?

Min egentliga undran är denna: Har Iran en reell chans att sänka ett amerikanskt hangarfartyg, och i så fall på vilket sätt?

Scenario 1: Har Iran kapaciteten att skicka ett så stort antal avancerade och kraftfulla robotar så att någon troligtvis kan ta sig igenom skyddet och träffa hangarfartyget?

Scenario 2: Har Iran kapaciteten att med sitt flygvapen anfalla och troligtvis få in åtminstone en träff på hangarfartyget?

Scenario 3: Har Iran kapaciteten att med sjöstridskrafter anfalla och troligtvis få in åtminstone en träff? Med sjöstridskrafter menar jag allt på samt under vatten dvs allt från krigskepp och "speedboats" med torpeder till ubåtar.

TILL MOD: Jag undrar om du kan vara så snäll och låta denna tråden existera själv? Jag tycker att vi borde kunna få diskutera olika specifika militära frågeställningar i separata trådar, utan att alla trådar om Iran slås ihop med: (FB) USA skickar trupp till Israel - snart krig mot Iran? (/mod)
Det kan faktiskt finnas intresse av att enbart diskutera olika militära scenarior/frågor som inte har att göra med ovan nämda tråd som mer handlar om huruvida ett krig eller anfall är på väg och vad som då händer.
Jämförelsen med Irak var inget nytt!
Citera
2015-10-04, 20:44
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Förstår du inte?
IR5:s inlägg är borta även hans sista inlägg i tråden och några till.
Kan du sluta försvara moderatorn för det är nog dags att han avsätts.

Alltså, den här tråden handlar om huruvida Moderatorer är rasister och TS i tråden om Amerikanska Hangarfartyg används som exempel. Du menar att ett av hans inlägg är borta och såvitt jag förstår att detta är ett exempel på denna rasism.

Jag har kollat tråden från det ni länkade (moderatorsmeddelandet med USA-Irak-kriget) och två sidor bakåt (40 inlägg per sida + de raderade) och då är statistiken vad gäller raderade inlägg som följer

Sammanlagt är 34 inlägg raderade från 17 olika FB:are på dessa 2.5 sidor.

Av dessa har TS (IR5) fått 2 inlägg raderade, där för övrigt det aktuella inlägget inte raderats av T-80U utan en annan moderator.

Fördelningen är:

FB1 = 5
FB2= 5
FB3 = 3
FB4 = 3
FB5 = 2 (IR5)
FB6 = 2
FB7 = 2
FB8 = 2
FB9 = 2
FB10 = 1
FB11 = 1
FB12 = 1
FB13 = 1
FB14 = 1
FB15 = 1
FB16 = 1
FB17 = 1

Det tycker jag inte tyder på att just IR5 skulle vara förfördelad pga rasistisk moderering. Eller menar ni att alla som fått inlägg raderade tillhör någon ras moderatorerna diskriminerar. IR5 har 478 inlägg i tråden så han verkar ju inte precis vara belagd med munkavle.

När jag kollade tråden framåt 2-3 sidor hittade jag inga inlägg av IR5 som raderats.

Citat:
TS:Gränsen

Jämförelsen med Irak var inget nytt!

Nej, jag såg att det på de 2-4 sidor jag kollade fanns minst tre moderatorsmeddelande om att gå tillbaka till ämnet, så att folk virrar OT verkar vara legio i den tråden.
Senast redigerad av najas 2015-10-04 kl. 20:56.
Citera
2015-10-04, 23:41
Medlem
Citat:
Härligt! Hur många har du med dig?

De är några som sysselsätter sig med barnsligheter.. De tror sig bedriva ett krig online, men liknande beteenden visar bara tecken på svaghet. Rasistiska verksamheter är inte passande i ett forum som flaggar med yttrandefrihet.
Citera
2015-10-05, 10:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Jag har kollat tråden från det ni länkade (moderatorsmeddelandet med USA-Irak-kriget) och två sidor bakåt (40 inlägg per sida + de raderade) och då är statistiken vad gäller raderade inlägg som följer

Sammanlagt är 34 inlägg raderade från 17 olika FB:are på dessa 2.5 sidor.

Av dessa har TS (IR5) fått 2 inlägg raderade, där för övrigt det aktuella inlägget inte raderats av T-80U utan en annan moderator..
Hörru, du säger att du kollat upp två sidor och fått en statistik.
Va fan, det har ju ingenting med saken att göra. Inte så jävla konstigt att modsen tar bort 34 inlägg när tråden svärmas av troll. Fatta mannen, din statistik bevisar ingenting om rasism. Om moderatorn är rasist så kan du ju för fan inte se det genom statistiken på raderade inlägg.
100 inlägg kan bli raderade för OT när 1 raderas för att modsen har seriösa problem.

Asså, det går ju inte. Nånstans får du acceptera att moderatorn går överstyr.
Citera
2015-10-05, 10:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Va fan, det har ju ingenting med saken att göra. Inte så jävla konstigt att modsen tar bort 34 inlägg när tråden svärmas av troll. Fatta mannen, din statistik bevisar ingenting om rasism. Om moderatorn är rasist så kan du ju för fan inte se det genom statistiken på raderade inlägg.
100 inlägg kan bli raderade för OT när 1 raderas för att modsen har seriösa problem.

Det går runt i samma cirkel. Allmänna anklagelser. Krav på att dessa konkretiseras. Någon gör ett försök. Detta bemöts. Återgång till allmänna anklagelser.
Citera
2015-10-05, 11:05
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Anklagelsen var vad jag förstod att T-80U "går överstyr" (som du själv skriver) och raderar IR5 inlägg pga av rasism, exemplifierat av inläggen som föranledde moderatorsmeddelandet.

Jag kollade detta och såg då att IR5 har fått ett (1) inlägg raderat av T-80U i samband med det moderatorsmeddelandet, och att totalt 34 inlägg från 17 FB:are fått inlägg raderade av olika moderatorer i delforumet i samband med moderatormeddelandet.

Med andra ord, mitt syfte var inte att bevisa något om rasism utan att visa att era påstående om just rasism sannolikt är fel i detta fallet. Det är ni som påstår att det är rasism som styr modereringen (och specifikt från T-80U) och i detta fallet verkar det i alla fall inte vara så vad jag kan se.

Om ni lyfter exempel som ni anser bevisa rasism bör det ju inte komma som en överraskning om vi kollar upp detta. Det är ju hela vitsen med tråden och hela detta delforumet.
Citera
2015-10-05, 11:07
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det går runt i samma cirkel. Allmänna anklagelser. Krav på att dessa konkretiseras. Någon gör ett försök. Detta bemöts. Återgång till allmänna anklagelser.
Naturligtvis är 'anklagelserna' befogade på alla sätt.Bahram är på rätt spår eftersom kvantitativa undersökningar inte förklarar en dold agenda.
Detta när moderatorn själv skriver sina åsikter i OT-sammanhang och samtidigt fördömer OT.
Begriper inte hur svårt det kan vara att se hans dolda agenda när detta bevisats i två inlägg.
Citera
2015-10-05, 11:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Naturligtvis är 'anklagelserna' befogade på alla sätt.Bahram är på rätt spår eftersom kvantitativa undersökningar inte förklarar en dold agenda.
Detta när moderatorn själv skriver sina åsikter i OT-sammanhang och samtidigt fördömer OT.
Begriper inte hur svårt det kan vara att se hans dolda agenda när detta bevisats i två inlägg.

Kolla den här
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Då går vi vidare från det här internationellt-vatten snacket.Det är ju självklart, bevisat och klarlagt att det finns stråk i sundet som kan jämföras med internationellt vatten, och att Iran har att förhålla sig till de vattnen därefter, för att undvika krig med andra stater.

Vi fortsätter på hangarfartygsfrågan.

/Mod[/b]
Vi går vidare, fast jag har förmånen att inte gå vidare.
Asså snacka om
IR5 krossade gänget, T-80U lägger in stoppet
Senast redigerad av Bahram 2015-10-05 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in