2015-10-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du har faktiskt rätt.

Du skulle nämligen varit A6-ad redan i juni -14, du postade med en smurf redan där under avstängning #2 før ohørsamhet, så du fick en før kort avstängning. Denna fick du påbackning på i juli när det uppdagades att du var tillbaka før tidigt.

Men du slapp samtidigt undan en ny A6 i januari -15 då det i stället blev en månad. Så du har inte blivit mer bestraffad før dina regelbrott, snarare motsatt.

Jag skyddar alla, judar såväl som icke-judar ochsåledes även dig. Bryt inte mot reglerna bara.

---

Har du fler frågor kan vi ta det i PM, ditt case har inte så mycket med tråden att gøra.

En fråga, är du joker-moderatorn? För det är intressant hur ni skiftar. Nej, du skyddar inte någon alls. Människor på nätet behöver inte dig för att skydda sig.
Du kontrollerar lite av flödet av information som läggs ut på nätet via FB. Gör du det utifrån en viss politisk riktning utan att meddela användare är detta ett brott.
Man kan alltså inte säga att man erbjuder yttrandefrihet medan flödet av antalet högerextrema inlägg "oavsett rubrik" ökar på ett sätt som talar för att forumet har en politisk riktning.
WoW gissa vad, alla i Sverige är SD eller Judar eller sionister.. Neej, så enkelt är det inte..
Ni kan heller inte reglera klimatet på ett sådant sätt så att människors inlägg raderas pga deras politiska åsikter.

Ni kan tydligt i början tala om för användaren att ni bedriver ett rasistiskt forum eller ett liberalt eller neoliberal variant av verksamhet. Då slipper ni människor som klagar.
Citera
2015-10-07, 19:48
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ni kan tydligt i början tala om för användaren att ni bedriver ett rasistiskt forum eller ett liberalt eller neoliberal variant av verksamhet. Då slipper ni människor som klagar.

Ett liberalt forum där man står ut, eller åtminstone får stå ut, med andra åsikter än sina egna. Det är medlemmarna som bedriver forumverksamhet på en given plattform som är åsiktsneutral. Motprestationen är att medlemmen håller sig inom regelverket.
Citera
2015-10-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du och ni andra får härmed bedöma om de raderade inläggen tyder på rasistisk moderering i så motto att det framför allt är icke-rasisters inlägg som raderas:

Du, förra gången gick det inte bra med det där att lägga ut inläggen så där, eller hur?
Dra inte ut på detta.. Ingen säger att rasistisk moderering sker bara för att du modererar och tar bort fler röda än blåa..
Vad folk menar är att moderatorer pendlar mellan gråzonen och regelverket och detta har sin förklaring i det otydliga regelverket.
Citera
2015-10-07, 20:00
Medlem
najass avatar
Citat:
Du, förra gången gick det inte bra med det där att lägga ut inläggen så där, eller hur?

Gick inte bra? Vad är det som ska gå bra.?Jag tar fram fakta så folk kan se hur det verkligen ligger till. Hur kan det "inte gå bra"?

Citat:
Dra inte ut på detta.. Ingen säger att rasistisk moderering sker bara för att du modererar och tar bort fler röda än blåa..

Ehh, jo, det är precis vad som sades och därför jag tog fram samtliga raderade inlägg den senaste månaden i tråden där just detta efterfrågades.

Citat:
Vad folk menar är att moderatorer pendlar mellan gråzonen och regelverket och detta har sin förklaring i det otydliga regelverket.

Du, jag vet en festlig grej vi kunde testa. Vi gör så att du uttalar dig kring vad du menar så får "folk" själva uttala sig kring vad de menar.
Citera
2015-10-07, 20:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Du pratar om en gråzon och otydligt regelverk, vilket du redan tidigare fått förklarat att det inte är otydligt för oss moderatorer som har klara riktlinjer att följa, men vad i all världen menar du att det skulle ha med trådens ämne att göra?
Citera
2015-10-07, 21:40
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Dessa har jag rapporterat idag. Nej jag klagar inte på att ni är rasistiska eller skriver rasistiska inlägg. Jag vet att det är Flashbacks affärside. Det jag och många med mig klagar på är att våra inlägg blir raderade utan att någon behöver rapportera de men däremot dessa inläggen som blivit raderade idag har blivit det för att jag har påpekat det här och rapporterat de. Det är den typen av rasistmoderering som är tradig. Var rasistisk men låt då mina inlägg få vara kvar trots att de är jobbiga & irriterande för alla rasister i tråden. Gråzonen som många har försökt att förklara för er här är alltid i rasisternas favör. Det är den regeln (Off topic & trams) som förstör mest & gör att vi fortsätter att gnälla så ni borde göra något åt den om ni vill vara för yttrandefrihet.
Ah, damned if you do, damned if you don't.

Så dina inlägg blir raderade, utan att någon rapporterar dem.
Hur vet du det? Du får inte något meddelande om att ditt inlägg blivit rapporterat.
Och uppenbarligen fungerar det åt andra hållet, om du rapporterar inlägg så blir de raderade.

Så vad är det egentligen du klagar på? Att rasistiska inlägg som inte rapporteras inte åtgärdas? Eller att inlägg som rapporteras blir åtgärdade men av någon konstig och oförståelig anledning så är mods rasister när de raderar dina inlägg även om de samtidigt raderar rasisternas inlägg?

Det verkar mest som att du är arg för att även du får dina inlägg raderade om de inte håller sig till reglerna.
Jag vet att "anti-rasister" är vana vid att rasisterna ska censureras medans ni ska få tala fritt, men på FB så viktas inte inläggen efter vilken politisk åsikt som framförs, utan endast om de håller sig till de regler som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
De driver ju forumet så vem annars tycker du ska behandla din klagomål? Ja, det är helt uppenbart att moderatorer försvarar varandra.
Kritik finns inbyggd i yttrandefriheten och därför finns en grund för att utöva den i dialog.
Kan du hitta den dialogen mellan moderatorer, admin och användarna?
Du menar förutom hela den här tråden?
Där du och andra användare säger saker till mods och admins och de skriver tillbaka?
Är inte det definitionen av en dialog?

Vad tycker du att hela den här tråden egentligen är? En monolog från mods där användare inte tillåts svara?
Citera
2015-10-08, 07:24
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Du menar förutom hela den här tråden?
Där du och andra användare säger saker till mods och admins och de skriver tillbaka?
Är inte det definitionen av en dialog?

Vad tycker du att hela den här tråden egentligen är? En monolog från mods där användare inte tillåts svara?
Nej det förs ingen särskild dialog mellan admin, moderatorer och användarna. (Om inte definitionen för dialog är att trötta och nöta ut användarna.)

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du pratar om en gråzon och otydligt regelverk, vilket du redan tidigare fått förklarat att det inte är otydligt för oss moderatorer som har klara riktlinjer att följa, men vad i all världen menar du att det skulle ha med trådens ämne att göra?
Användaren ansåg att gråzonen ger moderatorn möjligheten att moderera partiskt. Invändningen grundades på regelverkets otydliga eller mångtydiga formuleringar. Användarna har också bevisat att moderatorn agerat partiskt med hänvisning till moderatorns egenhändiga inlägg undertecknat //mod.
Det finns ingenting mer att säga om den saken.
Citera
2015-10-08, 21:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Pallar inte med din ton och bemötande. Vad fan har du med det att göra. Du är väl fan inte inte moderator? Du och svansen kring moderatorerna, va fan är det för fel på er. Vi diskuterar med moderatorerna. Stick och förpesta andra trådar med dig din jävla idiot. Om jag har bevis så frågar jag moderatorerna om jag får lägga fram de. Du har inget med detta och göra så stick.
Men kära du. Vi har bett dig komma med dina bevis. Vi väntar fortfarande.

Detta är dessutom en allmän tråd som alla på all hela forumet har all rätt i världen att skriva i. Fram med bevisen nu. Jag moderator och jag ber dig om det.

Jag vet även att du inte kan komma med att folk är rädda för mig eller något. Jag är en av dom mest profilerade moderatorerna och och dyker ständigt upp i listor som bästa/trevligaste/osv/ moderatorn. Givetvis finns det folk som tycker illa om mig, annars är jag ju en tråkig människa men överlag så är jag omtyckt och respekterad.

Se så nu, fram med bevisen.
Citera
2015-10-09, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men kära du. Vi har bett dig komma med dina bevis. Vi väntar fortfarande.

Detta är dessutom en allmän tråd som alla på all hela forumet har all rätt i världen att skriva i. Fram med bevisen nu. Jag moderator och jag ber dig om det.

Jag vet även att du inte kan komma med att folk är rädda för mig eller något. Jag är en av dom mest profilerade moderatorerna och och dyker ständigt upp i listor som bästa/trevligaste/osv/ moderatorn. Givetvis finns det folk som tycker illa om mig, annars är jag ju en tråkig människa men överlag så är jag omtyckt och respekterad.

Se så nu, fram med bevisen.
Tyvärr jag har gett upp här. Konstaterar att det inte är lönt. Ni vann. Grattis och lycka till med ert projekt. Tydligen förekommer ingen rasistisk moderering utan allt är bara påhitt av en massa missnöjda användare.
Citera
2015-10-09, 00:35
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Tyvärr jag har gett upp här. Konstaterar att det inte är lönt. Ni vann. Grattis och lycka till med ert projekt. Tydligen förekommer ingen rasistisk moderering utan allt är bara påhitt av en massa missnöjda användare.

Ger du äntligen upp dina jävla inbillningar?
Det förekommer, precis som du säger, ingen rasistisk moderering och de allra flesta är intelligenta nog att förstå det. Sen återstår bara rena ärkepuckon och misslyckade aborter som du, som vägrar inse att verkligheten ser helt annorlunda ut än i era förvridna vänsterhjärnor.

Kan du inte visa upp det flertalet användare som påstår det förekommer rasistisk moderering här? Jag har bara sett ett fåtal, varav du har varit en av de allra värsta idioterna att komma med såna anklagelser, helt utan någon som helst saklig grund.

Dina resonemang är så typiska en rödingidiot. Lyder någon inte dina tyglar så drar du fram rasistkortet direkt! Det spelar ingen roll hur många gånger du blir motbevisad och krävd på bevis. Du fortsätter på din inslagna och felaktiga bana och kräver motbevis av de som försvarar sin åsikt istället. Helt felaktig logik.
Citera
2015-10-09, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ger du äntligen upp dina jävla inbillningar?
Det förekommer, precis som du säger, ingen rasistisk moderering och de allra flesta är intelligenta nog att förstå det. Sen återstår bara rena ärkepuckon och misslyckade aborter som du, som vägrar inse att verkligheten ser helt annorlunda ut än i era förvridna vänsterhjärnor.

Kan du inte visa upp det flertalet användare som påstår det förekommer rasistisk moderering här? Jag har bara sett ett fåtal, varav du har varit en av de allra värsta idioterna att komma med såna anklagelser, helt utan någon som helst saklig grund.

Dina resonemang är så typiska en rödingidiot. Lyder någon inte dina tyglar så drar du fram rasistkortet direkt! Det spelar ingen roll hur många gånger du blir motbevisad och krävd på bevis. Du fortsätter på din inslagna och felaktiga bana och kräver motbevis av de som försvarar sin åsikt istället. Helt felaktig logik.
Som jag nyss sa: Det pågår ingen rasistisk moderering här på Flashback utan det är bara massa påhitt av missnöjda besökare. Inte heller är merparten av besökarna på Flashback rasister utan de är allihop bara vanligt hårt arbetande svenskar som vill landet väl. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Förstår inte hur vi i vår vildaste fantasi har kunnat tro att moderatorerna som gör sitt jobb för att de älskar yttrandefrihet skulle ha en rasistisk agenda. Hejhej.
Citera
2015-10-09, 01:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag ska översätta för er som inte förstår.

"Jag har egentligen inga bevis utan ville bara spela Allan-ballan". Du är dom snubben som står och puttas på krogen men bangar när man frågar om du vill ta det utanför eftersom du bara är snack och ingen action. "

Det är ju liksom svårt att bemöta det du säger när du bara antyder.
Istället för att fåna dig så kan du väl istället argumentera för din sak? Antingen så har du bevis som du tror på eller så har du det inte. Oavsett så är din trovärdighet skjuten i sank för alla evighet. Det är god sed att den som kommer med ett påstående ska visa belägg för att det faktiskt är så.
Senast redigerad av BigFatCone 2015-10-09 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in