2015-09-07, 15:32
Medlem
Carnage.s avatar
The Proposition var galet bra. Jag kanske är knäpp, men fick ärligt talat Ravenous-vibbar då och då.
Citera
2015-09-07, 15:43
Medlem
Bittersteels avatar
Ant-man
totalt värdelös. Orkar inte ens skriva en recension om den. Humorn funkar inte och jag orkade inte bry mig ett skit om vad som hände i filmen. Skrattade en enda gång under filmen. Satt mest med en stel utryck i ansiktet. Den ser bra ut, men den är inte kul. Som actionkomedi misslyckas den hårt. Sämsta marvelfilmen jag har sett på länge.

3/10
Citera
2015-09-07, 15:44
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
The Quiet Earth

En vetenskapsman vaknar upp efter någon form av ljusfenomen i himlen. . Bara det att han verkar va ensam kvar på jorden,utifrån det börjar filmen.

Spännande och bra scifi i långsam takt och bygger mer på atmosfär än massa action..

7 av 10.
Random! Verkar okej, tänkte se den senare faktiskt

12 monkeys (1995)... Brad pitt, bruce willis, etcetc. Sämre än vad jag kom ihåg? Konceptet kändes fåligt och uttjatat tom, så vet inte varför jag såg om den.
2/5.
Citera
2015-09-07, 17:03
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Proposition var galet bra. Jag kanske är knäpp, men fick ärligt talat Ravenous-vibbar då och då.

Har inte sett Ravenous så jag kan inte uttala mig om det, men The Proposition är riktigt bra ja. Nick Cave och och John hillcoat gör bra grejer, både ihop och på varsitt håll.
Citera
2015-09-07, 21:12
Medlem
nihilverums avatar
Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (1974)

Uppföljaren till filmen jag såg igår fortsätter berättelsen om Yuki när hon fångas av polisen och döms till döden för sin blodiga hämnd i den första filmen. När hon är på väg till sin avrättning blir hon plötsligt räddad av hemliga polisen som erbjuder henne frigivning mot att hon tar kål på några revolutionärer.

Det är ju inte en särskilt nödvändig uppföljare och man hade lika gärna kunnat göra den som en separat film utan koppling till Lady Snowblood. Den är dock ganska underhållande även som den är.

Betyget blir 6.5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-09-07, 21:40
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Pawn
Stark rollista men jag kan inte riktigt bestämma mig om manuset verkligen är lika bra som rollistan. Ray Liotta är som vanligt bra. Allt kretsar kring en "Diner" som drivs av en maffiaboss. Självklart försöker några korrupta snutar råna "Dinern". 6,5/10
http://www.imdb.com/title/tt1551630/
Citera
2015-09-07, 22:49
Medlem
Wild Tales
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt3011894/

Gillade verkligen denna, sex kortfilmer om folk som tappar behärskningen. 4/5
Citera
2015-09-07, 22:52
Bannlyst
Elysium (2013)

Sevärd Sci-Fi film med kända skådisar och ny dramaturgi och rekvisita. Handlingen är dock inte för avancerad.

3.5/5
Citera
2015-09-07, 22:57
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Wild Tales
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt3011894/

Gillade verkligen denna, sex kortfilmer om folk som tappar behärskningen. 4/5

Vilka gillade du bäst?

Ingenjören och bilolyckan var mina absoluta favoriter
Citera
2015-09-08, 01:34
Medlem
Situationss avatar
Jean Renoirs klassiker La Régle du Jeu från 1939.

Jag hade skyhöga förväntningar på filmen i och med dess status och då allt som oftast nämns som ett av filmhistoriens absolut största verk. Även om jag inte är så himla intresserad av vad "kultureliten" tycker och försöker att vara helt neutral i mitt filmtittande så har det i just detta fallet varit svårt att strunta i alla hyllningar då det trots allt är en film som känns lika upphaussad som Citizen Kane eller The Godfather.

De första fem-tio minuterna i filmen känns lite sega men ju länge filmen går desto mer intresserad blir jag. Gapskrattar åt det sanslösa kaoset som utspelar sig på herrgården, småler åt alla karaktärers märkliga småprat, njuter av det kristallklara fotot, blir förvånansvärt engagerad i händelsekedjan som eskalerar något sanslöst och helt plötsligt; är filmen slut.
Citera
2015-09-08, 02:03
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Take Shelter (2011)

Familjefadern Curtis har den senaste tiden haft mardrömmar och sett syner ingen annan tycks se. Saker pekar på att det kommer att storma ut av bara helvete snart och det enda rätta då är väl att bygga ett rejält stormskydd som står emot ett oväder av bibliska mått. Beslutsamheten att bygga sitt storm shelter och vanföreställningarna håller på att kosta Curtis exakt allt. Han förlorar jobbet, försätter sig i en ekonomisk kris och äktenskapet håller på att spricka i sömmarna. Dessutom sumpar han relationen till sin bästa vän, sumpar sin döva dotters chanser att få ett cochleaimplantat och allt mer tyder på att Curtis lider av paranoid schizofreni.

Jag har verkligen fastnat för filmer av den här sorten nu den senaste tiden. Långsamt tempo med surrealistiska vibbar. Sen skadar det ju inte att det bjuds på en hel del läckra stormscener. Michael Shannon är en ny bekantskap för mig och jävlar vad han briljerar. Fulsnygg med ett unikt uttryck och han övertygar verkligen som labil och gammaldags familjefar. Honom vill jag se mer av. Shea Whighams säregna nylle gillar jag också. Funkar förresten jämförelsen med en blandning mellan The Happening, A Serious Man och The Master?

4/5
Senast redigerad av Ghost.B.C 2015-09-08 kl. 02:07.
Citera
2015-09-08, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Vilka gillade du bäst?

Ingenjören och bilolyckan var mina absoluta favoriter

Är beredd att hålla med sen tyckte jag "Roadrage" var väldigt underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in