The Walk | Årgång: 2015
http://www.imdb.com/title/tt3488710/?ref_=nm_flmg_act_7
Någon biografi om någon som gillar att gå på "linor" likt en cirkusartist? BORING!
Lyckligtvis är det här något helt annat. Tankarna går mot Forrest Gump och Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg. En absurd historia fylld med fart och fläkt. Även visuellt härlig precis så som en av "dagens" filmer borde göras och som dagens filmskapare är bra på.
Joseph Gordon-Levitt är huvudpersonen och hans röst är löjlig. Något som jag tror kan få folk att misstro filmen, men då filmen inte är menad att vara realistisk fungerar det bättre än vad jag först trott.
För mig var ungefär halva filmen riktigt underhållande, men en bit in i filmen försvann mycket av charmen och kändes mest som en halvseg dussin-film. Lyckligtvis tar sig filmen tillbaka mot slutet. Så 3/4 är sevärt eller mer än så, 1/4 är medioker enligt mig.
Det kanske bästa med filmen är att få återse tvilligarna och filmen hyllning till dessa. Härligt att få se dom tillbaka på vita duken måste jag skriva. Just den sega delen hade dom kunnat göra kortare. Filmen är på drygt 2 timmar. 1,45 hade räckt.
Betyg?
3 + eller
3,5 / 5