2017-06-15, 23:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
SSF: Possession (1981) | 🌑🌑🌑🌓🌕 |
Mycket bra recension! Och fan vad sugen jag blev att se den! Eller kanske inte...
Citera
2017-06-16, 00:09
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Men utöver det så är det en tam skolfilm som i stort sätt bara predikar om att droger är dåligt.

Snarare att missbruk och beroenden är dåligt - oavsett om det är knark eller något annat.
Citera
2017-06-16, 00:22
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
SSF: Possession (1981) | 🌑🌑🌑🌓🌕 |

Jag kommer inte ihåg exakt allt men jag har för mig att jag tolkade filmen så här när jag såg den.

Men nu är jag osäker på om jag ens ska läsa nåt svar på detta eftersom jag som sagt bara kommer ihåg filmen lite vagt i stora drag och några enstaka scener varav gångtunneln är en.
Citera
2017-06-16, 01:03
Såg Jerry Maguire med tom cruise 1996 om en sport agent som efter en natt han trodde var ett genialt drag då han skrev en utdrag. Visade sig vara ett stort misstag och en efter en lämnar alla hans klienter förutom en. Visst har filmen de "ikoniska" meningarna " show me the money" och " you had me at hello". Men var en väldigt förutsägbar film. En onödig romans tycker jag också. Var som man förväntade sig.

5/10

av ren nyfikenhet eftersom det finns många filmnördar här på detta ställe. Hur många filmer har ni sett totalt under hela ert liv?

Har själv sett runt 1700-1800 stycken, det är på senare tid (2-3 åren) jag verkligen kollar in många nya filmen. Förr höll jag mig mycket till en bunt filmer. Kanske såg 40-50 nya per år max. Nu blir det ungefär 200-300 nya filmer per år. Går ju i perioder i filmtittandet. Är mellan 25-30 år.
Senast redigerad av Captinhero 2017-06-16 kl. 01:59.
Citera
2017-06-16, 01:48
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att hålla sig vaken genom hela filmen, Conan, är en prestation i sig självt.
Tredje gången gillt nu, börjar i tid den här gången iallafall!

OnT

Kollade på The Wrong Ferrari igår natt. Det är en riktig favorit. Konstig film, massa osammanhängande nonsens dialog, lagom mycket knark och nakenhet. Inte för känsliga tittare, fast de flesta scener är inte så extrema.

FIlmen finns på youtube 5av5 stjärnor. Ett måste om man gillar Adam Green eller Ketamin, eller båda...
Citera
2017-06-16, 07:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

5/10

av ren nyfikenhet eftersom det finns många filmnördar här på detta ställe. Hur många filmer har ni sett totalt under hela ert liv?

Har själv sett runt 1700-1800 stycken, det är på senare tid (2-3 åren) jag verkligen kollar in många nya filmen. Förr höll jag mig mycket till en bunt filmer. Kanske såg 40-50 nya per år max. Nu blir det ungefär 200-300 nya filmer per år. Går ju i perioder i filmtittandet. Är mellan 25-30 år.

Det är ju helt omöjligt att räkna ut. Jag ser ut två-tre filmer i veckan, även om jag oftast börjar titta på fler men ger upp för att det är för dåligt. Vissa av dem ser jag ju om (ibland en tredje gång dessutom även om det är ovanligt). Och jag tänker inte räkna ut vad det blir på en livstid, för då förstår ni ju hur gammal jag måste vara! :-)
Citera
2017-06-16, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju helt omöjligt att räkna ut. Jag ser ut två-tre filmer i veckan, även om jag oftast börjar titta på fler men ger upp för att det är för dåligt. Vissa av dem ser jag ju om (ibland en tredje gång dessutom även om det är ovanligt). Och jag tänker inte räkna ut vad det blir på en livstid, för då förstår ni ju hur gammal jag måste vara! :-)

Kanske exakta antalet är omöjligt. Men är man medlem vid någon filmsida där man kan sätta betyg så får man ändå ett hum om hur många man har sett. Brukar själv bedöma på imdb:s sida. Så kan själv se där hur många man har betygsatt.

man ska ju ej räkna omsedda gånger utan antal unika filmer
Citera
2017-06-16, 08:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:

Jättesvårt att svara på.
Filmsidan där jag slog in vad jag mindes mig ha sett, är nedlagd.
Men då hade jag, om jag minns rätt, tyckt en massa om 2200 filmer.

Därtill finns en räcka filmer jag inte vet vad de heter, och/eller som inte finns med bland filmsidans filmer.
Ska vi gissa på 3000 filmer +/- 500.
Citera
2017-06-16, 09:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kanske exakta antalet är omöjligt. Men är man medlem vid någon filmsida där man kan sätta betyg så får man ändå ett hum om hur många man har sett. Brukar själv bedöma på imdb:s sida. Så kan själv se där hur många man har betygsatt.

man ska ju ej räkna omsedda gånger utan antal unika filmer

Jo, där kan man ju se hur många man betygsatt sedan man blev medlem. Men sedan tillkommer ju alla filmer som man sett tidigare i livet också, före IMDB!
Citera
2017-06-16, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, där kan man ju se hur många man betygsatt sedan man blev medlem. Men sedan tillkommer ju alla filmer som man sett tidigare i livet också, före IMDB!

Du kan ju fortfarande bedöma filmer du har sett för flera år sen.

Bara att göra en uppskattning och de har ju nästintill alla filmer som någonsin har gjorts där
Citera
2017-06-16, 11:13
Medlem
Geomeisters avatar
The Walk | Årgång: 2015
http://www.imdb.com/title/tt3488710/?ref_=nm_flmg_act_7

Någon biografi om någon som gillar att gå på "linor" likt en cirkusartist? BORING!

Lyckligtvis är det här något helt annat. Tankarna går mot Forrest Gump och Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg. En absurd historia fylld med fart och fläkt. Även visuellt härlig precis så som en av "dagens" filmer borde göras och som dagens filmskapare är bra på.

Joseph Gordon-Levitt är huvudpersonen och hans röst är löjlig. Något som jag tror kan få folk att misstro filmen, men då filmen inte är menad att vara realistisk fungerar det bättre än vad jag först trott.

För mig var ungefär halva filmen riktigt underhållande, men en bit in i filmen försvann mycket av charmen och kändes mest som en halvseg dussin-film. Lyckligtvis tar sig filmen tillbaka mot slutet. Så 3/4 är sevärt eller mer än så, 1/4 är medioker enligt mig.

Det kanske bästa med filmen är att få återse tvilligarna och filmen hyllning till dessa. Härligt att få se dom tillbaka på vita duken måste jag skriva. Just den sega delen hade dom kunnat göra kortare. Filmen är på drygt 2 timmar. 1,45 hade räckt.

Betyg? 3 + eller 3,5 / 5
Citera
2017-06-16, 16:26
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Såg Jerry Maguire med tom cruise 1996 om en sport agent som efter en natt han trodde var ett genialt drag då han skrev en utdrag. Visade sig vara ett stort misstag och en efter en lämnar alla hans klienter förutom en. Visst har filmen de "ikoniska" meningarna " show me the money" och " you had me at hello". Men var en väldigt förutsägbar film. En onödig romans tycker jag också. Var som man förväntade sig.

5/10

Ca 1550 på filmtipset, fyllt i det jag kommer ihåg att jag har sett. Tog tag i filmintresset för ca 1 år sedan o har kollat otroligt mycket film sedan dess! 25-30 år gammal här med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in