2015-09-06, 19:44
Medlem
Trumpeters avatar
Welcome to me med Kristen Wiig.

http://www.imdb.com/title/tt2788716/

En kvinna med borderline som avbrutit sin medicinering vinner 87 miljoner dollar på Lotto, och väljer att starta en talk show om sig själv.

Kristen är som alltid bra, men jag hade lite högre förväntningar. Filmen är inte dålig men den kunde varit bättre.
Citera
2015-09-06, 22:11
Medlem
nihilverums avatar
Lady Snowblood (1973)

Jag har undrat ett tag vem det egentligen är som alprazolam_ har som sin avatar och när jag gjorde en bildsökning på Google fick jag svaret. När jag sedan insåg att hon dels gör huvudrollen i minst två filmer som inspirerat Kill Bill (i första hand den delen i första filmen när Kiddo är i Japan så klart) och att det dessutom är hon som sjunger i den japanska sången som spelas i slutet av första Kill Bill (och som även dyker upp i den här filmen) så blev det uppenbart att jag behöver se den här filmen och dess uppföljare.

Filmen är av allt att döma ganska lågbudget och mer i stil med Japan-scenerna i Kill Bill än Kurosawas samuraj-klassiker, men den är ändå helt klart sevärd och huvudrollsinnehavaren är ju väldigt vacker, som alla som sett alprazolam_s avatar vet.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-09-06, 22:12
Medlem
Parkours avatar
San Andreas

5/10

Coola effekter, men lite av en besivkelse.
Femma i betyg p.g.a min förkärlek till The ROCK

P.S Kan starkt rekommendera Mark Wahlbergs nya serie "BALLERS" med bl.a Dwayne Johnsson
Citera
2015-09-06, 22:17
Medlem
Elementarts avatar
San Andreas med The Rock.

Jag gillar också The Rock, tycker att han gör underhållande filmer. San Andreas har rätt bra effekter och var bättre än väntat då det är så många som har dissat den.

Betyg: 2,5/5.
Citera
2015-09-06, 22:31
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Lady Snowblood (1973)

Jag har undrat ett tag vem det egentligen är som alprazolam_ har som sin avatar och när jag gjorde en bildsökning på Google fick jag svaret. När jag sedan insåg att hon dels gör huvudrollen i minst två filmer som inspirerat Kill Bill (i första hand den delen i första filmen när Kiddo är i Japan så klart) och att det dessutom är hon som sjunger i den japanska sången som spelas i slutet av första Kill Bill (och som även dyker upp i den här filmen) så blev det uppenbart att jag behöver se den här filmen och dess uppföljare.

Filmen är av allt att döma ganska lågbudget och mer i stil med Japan-scenerna i Kill Bill än Kurosawas samuraj-klassiker, men den är ändå helt klart sevärd och huvudrollsinnehavaren är ju väldigt vacker, som alla som sett alprazolam_s avatar vet.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Bra rulle!
Citera
2015-09-06, 22:58
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tycker du om Cronenberg? Har svårt att få grepp om honom, en ojämnare regissör får man leta länge efter... men har man snudd på mästerverk som Videodrome och The Fly på sitt CV är man förlåten.

Har du sett Rabid? Hans sämsta film, av nio sedda. Tio gånger sämre än Shivers, som jag också tycker är kass. Det enda positiva är att huvudpersonen liknar Christopher Walken.

Jo han är hyfsat ojämn, men tycker ändå att de flesta filmerna ligger runt godkänt till mycket bra. Nu har jag inte sett allt av honom men såhär tycker jag om hans filmer som jag har sett:

Shivers: 3-/5
The Brood: 3/5
Videodrome: 4/5
The Dead Zone: 3/5
The Fly: 4/5
Dead Ringers: 3+/5
Naked Lunch: 3+/5
A History of Violence: 3/5

Rabid verkar vara ganska dålig, satt och valde mellan den och Shivers igår. Cosmopolis stängde jag av och Maps to the Stars har jag inte ens något intresse av att se, om man ska kommentera hans senaste filmer...

Ikväll såg jag förövrigt om Warriors (2011), en riktig kanonrulle tycker jag.
Citera
2015-09-07, 00:19
Medlem
Catapillas avatar
Death Laid an Egg

Giallo från andra halvan av 60-talet.
Öppnar svinstarkt med superskumma förvridna bilder av ägg(eller vad det nu var?) till tonerna av rätt knarkig musik som låter som en blandning av Stockhausen och Goblin. Sedan ser vi ett mord på ett hotellrum innan vi blir transporterade till en hönsfarm(!!!!)
Här någonstans är jag lika exalterad som en sexåring på julafton men tyvärr blir det aldrig intressantare än såhär, filmen utvecklar sig sedan till en ganska tamt triangeldrama på en hönsgård och det är mest löjligt snygga Ewa Aulin som håller uppe intresset innan finalen där alla frågetecken reds ut.

Filmen är helt ok, jag har sett en duktig mängd Giallos som är sämre än denna men kan inte skaka av känslan av missad potential.

5+ eller 6- av 10
Citera
2015-09-07, 03:01
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Death Laid an Egg

Giallo från andra halvan av 60-talet.
Öppnar svinstarkt med superskumma förvridna bilder av ägg(eller vad det nu var?) till tonerna av rätt knarkig musik som låter som en blandning av Stockhausen och Goblin. Sedan ser vi ett mord på ett hotellrum innan vi blir transporterade till en hönsfarm(!!!!)
Här någonstans är jag lika exalterad som en sexåring på julafton men tyvärr blir det aldrig intressantare än såhär, filmen utvecklar sig sedan till en ganska tamt triangeldrama på en hönsgård och det är mest löjligt snygga Ewa Aulin som håller uppe intresset innan finalen där alla frågetecken reds ut.

Filmen är helt ok, jag har sett en duktig mängd Giallos som är sämre än denna men kan inte skaka av känslan av missad potential.

5+ eller 6- av 10
Haha! Trodde jag var ensam i sverige om att ha sett den filmen . Dessutom bästa giallo-titeln någonsin!

"Om Jean-Luc Godard skulle göra en giallo efter manus av en mentalpatient så skulle den kanske sett ut så här"

Hehe aa om han gick på konstant svamp eller LSD under regi också så, kanske. Man måste ju bara älska handlingsbeskrivningarna på giallo-filmer.
I vilket fall gillar jag den ganska mycket med. Den har ett fint färgspel, väldigt knarkig stämning och är allmänt oförståelig fast på ett mer psykedeliskt intellektuellt vis.
Senast redigerad av JoeL431 2015-09-07 kl. 03:03.
Citera
2015-09-07, 03:12
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Only God Forgives (2013)

Bangkok. Thaiboxning, horor, knark, karaoke, en mordhistoria och hämnd.

Nicolas Winding Refn använder Ryan Gosling en gång till. Det finns många likheter med Drive men förvänta dig inte en kopia. Det här skulle jag nog kalla för en blandning mellan Old Boy, Drive och Kill Bill istället. Oerhört udda, minimalistisk och blodigare än det mesta. Lite löjlig ibland (jag hade otroligt svårt för mamman) men allt sånt vägs upp av helt jävla magiskt foto. Experimentellt och sexigt. Bra musik också lite längre in i filmen. Jag förstår att det här inte är en film för alla men kan verkligen inte fatta varför den blivit så sågad som den blivit.

4/5
Citera
2015-09-07, 13:05
Medlem
jonesy.s avatar
The Quiet Earth

En vetenskapsman vaknar upp efter någon form av ljusfenomen i himlen. . Bara det att han verkar va ensam kvar på jorden,utifrån det börjar filmen.

Spännande och bra scifi i långsam takt och bygger mer på atmosfär än massa action..

7 av 10.
Citera
2015-09-07, 13:10
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Haha! Trodde jag var ensam i sverige om att ha sett den filmen . Dessutom bästa giallo-titeln någonsin!

"Om Jean-Luc Godard skulle göra en giallo efter manus av en mentalpatient så skulle den kanske sett ut så här"

Hehe aa om han gick på konstant svamp eller LSD under regi också så, kanske. Man måste ju bara älska handlingsbeskrivningarna på giallo-filmer.
I vilket fall gillar jag den ganska mycket med. Den har ett fint färgspel, väldigt knarkig stämning och är allmänt oförståelig fast på ett mer psykedeliskt intellektuellt vis.

Det är konstigt att den är så obskyr som den är, har det något med tillgänglihet på DVD att göra?
Absolut värd att kolla in för alla som gillar Giallo men redan sett alla klassiker.
Senast redigerad av Catapilla 2015-09-07 kl. 13:15.
Citera
2015-09-07, 14:44
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det är konstigt att den är så obskyr som den är, har det något med tillgänglihet på DVD att göra?
Absolut värd att kolla in för alla som gillar Giallo men redan sett alla klassiker.
Ja delvis är det nog så, men samtidigt tror jag inte dagens giallo-entusiaster enbart köper vad man vill se. Det skulle helt enkelt bli för smalt utbud.
Kolla exempelvis på The Psychic eller Perfume of the Lady in Black som båda är etablera inom scenen men är utgivna på enstaka DVD, sistnämna bara i Italien tror jag.

Det gjorde 100-tals giallo och kombinationen av åtkomlighet och att många titlar bara hamnar i någon form av limbo och fallit undan från grundpelarna i genren.
Tacka vet jag Cinemageddon, blir förvånad den dagen jag inte vad jag letar efter just där. Allt som släppts på VHS, DVD, BD eller på någon obskyr tv-kanal kan typ återfinnas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in