Har fått fast jobb med inkomst 26500,- månad. (-33 % skatt).
Har två barn 10+13 år. Ensamstående.
Utgifter varje månad:
Hyra 7000kr
El 800kr
Tankning busskort dotter 200kr
Tv avgift 183kr
Barnomsorg 300kr
Facket 300kr
A-kassa ? (inte kollat än)
Hemförsäkring 180kr´
Livsuppehälle ?kr
Barnförsäkring 150kr¨
(hade tidigare barnförsäkring till båda men har nu bara haft råd behålla den ena)
Förutom min lön så får jag barnbidrag + underhållsbidrag totalt 4796kr
+ halvt vårdbidrag för yngsta dotterns funktionsnedsättning e skatt 3700kr.
Har skulder hos kronofogden och tänker nu kontakta de med nya uppgifter på inkomster.
Hur räknar de? Vad kan jag väntas sitta igen med varje månad?
När man har ett barn med funktionshinder så läste jag att man kan få behålla viss del/kostnad men måste lägga fram intyg. Har en gammal bil 1998 som jag är ganska så beroende av pga. familjesituation med yngsta dottern. Kommer Kronofogden räkna in det som en relevant utgift?