2018-12-05, 18:48
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Ingen fara, ursäkta min bryska ton.
Av någon anledning får Flashback en att bli ett otrevligt pucko...
Det enda bryska jag uppfattade var de tre punkterna som avslutning, vilket jag förtjänade när jag var så puckad
Citera
2018-12-13, 12:44
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Idag betalar vi ingenting på skulderna, har slutat med det för några veckor sedan och inom kort kommer skulderna till Sverige.

Vi båda studerar nämligen och kfm kan inte utmäta CSN och därför kommer vi börja betala ner på skulderna när vi får jobb eller om kfm automatiskt gör en löneutmätning på oss när vi får jobb, vilket vi hoppas för då blir vi skuldfria på 3,5 år om dom drar 33k så att vi lever på ex minimum som är 7300kr ca.

Så fort nu får jobb ska ju csn skulderna också betalas, räcker det ändå med 3,5 år? På sommaruppehållen kan ni ju jobba, förhoppningsvis kan ni få ner skulderna där också. Hoppas allt går bra!
Citera
2018-12-13, 18:31
Medlem
Hamnar nog Kronofogden innan månaden är över, ca 15k. Bor hemma och fyller snart 24 - och det betyder i så fall att jag inte kan få ett hyreskontrakt tidigast när jag är 27. Inte heller har jag någonsin haft varesig flickvän eller KK (och inte så många vänner), och kommer väl förmodligen inte heller få så länge man bor hemma. Tär på en fan. Självmord som gäller nu tror jag.
Citera
2018-12-13, 18:37
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreck-It-Ralph
Hamnar nog Kronofogden innan månaden är över, ca 15k. Bor hemma och fyller snart 24 - och det betyder i så fall att jag inte kan få ett hyreskontrakt tidigast när jag är 27. Inte heller har jag någonsin haft varesig flickvän eller KK (och inte så många vänner), och kommer väl förmodligen inte heller få så länge man bor hemma. Tär på en fan. Självmord som gäller nu tror jag.

Nja nu ska vi lugna ner oss lite. Fick själv kontrakt trots att jag hade löneutmätning. Beror helt på hur noga värden kollar så jag skulle inte ta livet av mig än om jag vore du. Dessutom kan man väl få pricken dold om man bara har en skuld och har betalat av den?
Citera
2018-12-15, 17:47
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Så fort nu får jobb ska ju csn skulderna också betalas, räcker det ändå med 3,5 år? På sommaruppehållen kan ni ju jobba, förhoppningsvis kan ni få ner skulderna där också. Hoppas allt går bra!

CSN kommer vi att fortsätta betala när kfm skulderna är borta på ca 800k. CSN skulderna ligger på en 1100-1200kr/mån på oss två så det är inte hela världen.
Citera
2019-01-12, 13:05
Medlem
Undrar hur man skall tolka texten "Ingenting i utredningen har framkommit som tyder på att tillgångar av utmätningsbart finns varpå förrättning inte är motiverat."
Betyder det att Kronfogden inte kommer göra utmätning hos gäldenären?
Citera
2019-01-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frabror-Frej
Undrar hur man skall tolka texten "Ingenting i utredningen har framkommit som tyder på att tillgångar av utmätningsbart finns varpå förrättning inte är motiverat."
Betyder det att Kronfogden inte kommer göra utmätning hos gäldenären?

Stämmer bra
Citera
2019-01-31, 03:44
Medlem
heropsychodreamers avatar
Verkar som att jag kommer slippa betala min totala skuld på ca 195 000. Kommer med stor sannolikhet få skuldsanering utan att behöva betala ett öre. Anledningen är att min man trots att han har det bra ställt, nolltaxerar. KFM har bedömt att hans inkomst är noll. Jag är då den enda som har inkomst enligt dem och "försörjer" alltså honom. Hyra betalas av bostadstillägg och efter det har jag runt 7000 kvar, mindre än KFMs förbehållsbelopp för två vuxna. De finns inga pengar för dem att ta. Enligt handläggare kommer skuldsanering sannolikt gå igenom.

Kommer garva snabblån och inkassoföretag så jävla hårt rakt i ansiktet.
Citera
2019-02-01, 09:21
Medlem
Mittpunkts avatar
Min fru och jag ska ansöka om skuldsanering när våra skulder på 800k kommer från Norge snart. Jag mailade kfm igår och fick svar att man kan ansöka om skuldsanering när skulderna har kommit in till kfm.

Vår nuvarande situation är att min fru studerar till förskollärare och är färdig i Januari 2021 och jag studerar en logistikutb och är färdig om 1.5 år.
Citera
2019-02-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Min fru och jag ska ansöka om skuldsanering när våra skulder på 800k kommer från Norge snart. Jag mailade kfm igår och fick svar att man kan ansöka om skuldsanering när skulderna har kommit in till kfm.

Vår nuvarande situation är att min fru studerar till förskollärare och är färdig i Januari 2021 och jag studerar en logistikutb och är färdig om 1.5 år.

Du ger inte så mycket information, och man förstår inte din fråga.
Citera
2019-02-01, 19:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Du ger inte så mycket information, och man förstår inte din fråga.

800k i skulder i Norge som kommer till Sverige.

Vi har CSN nu. Person A har CSN till Juni 2020 och person B CSN till Januari 2022.

Har varit i kontakt med kfm själv och ska boka möte med de då det handlar om ganska mycket pengar och att vi inte kommer kunna börja betala förrän sommaren/hösten 2020 och skulderna kommer till kfm våren 2019.
Citera
2019-02-03, 20:31
Medlem
Citat:
800k i skulder i Norge som kommer till Sverige.

Vi har CSN nu. Person A har CSN till Juni 2020 och person B CSN till Januari 2022.

Har varit i kontakt med kfm själv och ska boka möte med de då det handlar om ganska mycket pengar och att vi inte kommer kunna börja betala förrän sommaren/hösten 2020 och skulderna kommer till kfm våren 2019.

Har du någon fråga eller berättar du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in