2011-04-08, 18:53
  #109
Medlem
hej!
jag har skulder hos lite olika aktörer som gått till kfm
nu har jag via ett arv ämnat att göra mig fri.
just nu är jag totalinsolvens,skulder växer med räntor.

frågan:har någon här lyckats att pruta på skulder.?
tacksam för svar.
Citera
2011-04-11, 01:53
  #110
Medlem
Forevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
hej!
jag har skulder hos lite olika aktörer som gått till kfm
nu har jag via ett arv ämnat att göra mig fri.
just nu är jag totalinsolvens,skulder växer med räntor.

frågan:har någon här lyckats att pruta på skulder.?
tacksam för svar.

Jag brukar få brev lite då & då "Om du betalar nu så betalar du bara 50% av skulden"

Brukar skriva på baksidan att "återkom när ni kan gå ner till 25% annars kan ni få äran att skaka mig upp o ner i min grav och hoppas att det faller ut guldmynt ur min ficka".

Sjävklart köper jag ett frimärke så det ser seriöst ut och skickar tillbaka det
Citera
2011-04-14, 17:35
  #111
Bannlyst
Har ganska stora skulder hos fogden. Har jobbat innan men dom har inte tagit något än.
Nu nästa vecka kommer jag få in ca 30K och vill ogärna bli av med dom.
Så idag öppnade jag ett nytt konto på en ny bank dit jag tänkte sätta pengarna.
Har kronofogden koll direkt på att jag öppnat ett nytt konto och kan då ta dom?
Jag hade tänkt plocka ut cashen så fort dom kommer in!
Citera
2011-04-14, 17:40
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish
Har ganska stora skulder hos fogden. Har jobbat innan men dom har inte tagit något än.
Nu nästa vecka kommer jag få in ca 30K och vill ogärna bli av med dom.
Så idag öppnade jag ett nytt konto på en ny bank dit jag tänkte sätta pengarna.
Har kronofogden koll direkt på att jag öppnat ett nytt konto och kan då ta dom?
Jag hade tänkt plocka ut cashen så fort dom kommer in!

Om jag får lägga till en fråga som kan vara relevant(men kanske väldigt dum?) .. Kan en annan person vara registrerad hos en arbetsgivare.. Men en annan person som jobbar? t.ex en som har skulder och vill undkomma detta.
Citera
2011-04-14, 23:00
  #113
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish
Har ganska stora skulder hos fogden. Har jobbat innan men dom har inte tagit något än.
Nu nästa vecka kommer jag få in ca 30K och vill ogärna bli av med dom.
Så idag öppnade jag ett nytt konto på en ny bank dit jag tänkte sätta pengarna.
Har kronofogden koll direkt på att jag öppnat ett nytt konto och kan då ta dom?

Det har de inte, om de inte för tillfället utreder dina tillgångar eller någon tipsar myndigheten.
Citera
2011-04-15, 00:10
  #114
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Det har de inte, om de inte för tillfället utreder dina tillgångar eller någon tipsar myndigheten.
Tack för svaret!
Har haft skulderna ganska länge.. typ två år. Har jobbat och tjänat pengar med väldigt varierande löner.
Har för mig att jag har fått ett brev om utmätning (ett år sen) eller vad det heter men där dom sa att där inte fanns något att utmäta.
Men ditt svar är detsamma Krokofil?
Citera
2011-04-15, 18:02
  #115
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempish
Tack för svaret!
Har haft skulderna ganska länge.. typ två år. Har jobbat och tjänat pengar med väldigt varierande löner.
Har för mig att jag har fått ett brev om utmätning (ett år sen) eller vad det heter men där dom sa att där inte fanns något att utmäta.
Men ditt svar är detsamma Krokofil?

Japp.

Om det dock var ganska exakt ett år sen de senaste utredde dig så finns det en liten risk att nästa utredning påbörjas snart, men det ska vara en jäkla otur om det händer.
Citera
2011-04-15, 20:03
  #116
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Japp.

Om det dock var ganska exakt ett år sen de senaste utredde dig så finns det en liten risk att nästa utredning påbörjas snart, men det ska vara en jäkla otur om det händer.
Tack än en gång! Blir lite gambling men jag har inget annat alternativ så det är bara att hålla tummarna!
Citera
2011-04-26, 14:06
  #117
Medlem
bullet^s avatar
1: Fick sms från ett inkassobolag angående att min faktura har studsat tillbaka och därav fick jag OCR etc via mobilen.
Betalade omedelbart.

2: Det kom hem ett brev med en summa på ~190;- (ränta+något annat på 130;-) och den glömde jag helt av pga att det var rätt så hektist vid just den tidpunkten och ett par dagar framöver.

3: kommer ett nytt brev på ~800;- som jag betalar direkt nu efter påskhelgen (har varit iväg hos familj etc ) + att det stog att ärendet har skickats till kronofogden
Har mailat alla parter pga att jag ej har tillgång till en telefon just nu och kronofogden har fått mitt mail och är under behandling.

Kommer dom betalningsanmärka mig pga dom summorna och jag har ju betalat in allt.

jävla slarv!
Citera
2011-04-26, 14:45
  #118
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
1: Fick sms från ett inkassobolag angående att min faktura har studsat tillbaka och därav fick jag OCR etc via mobilen.
Betalade omedelbart.

2: Det kom hem ett brev med en summa på ~190;- (ränta+något annat på 130;-) och den glömde jag helt av pga att det var rätt så hektist vid just den tidpunkten och ett par dagar framöver.

3: kommer ett nytt brev på ~800;- som jag betalar direkt nu efter påskhelgen (har varit iväg hos familj etc ) + att det stog att ärendet har skickats till kronofogden
Har mailat alla parter pga att jag ej har tillgång till en telefon just nu och kronofogden har fått mitt mail och är under behandling.

Kommer dom betalningsanmärka mig pga dom summorna och jag har ju betalat in allt.

jävla slarv!
Det du fick var ett föreläggande & detta föreläggande har man drygt 10 dagar på sig att bestrida/betala du får ingen betalningsanmärkning då det tar ett bra tag att få detta
å skulle denna räkning inte betalas så kommer en delgivningsman att kontakta dig å efter detta så blir det en betalningsanmärkning,det tar dock någon månad innan man får detta
tror jag minns det hela rätt.
Citera
2011-04-26, 15:47
  #119
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Det du fick var ett föreläggande & detta föreläggande har man drygt 10 dagar på sig att bestrida/betala du får ingen betalningsanmärkning då det tar ett bra tag att få detta
å skulle denna räkning inte betalas så kommer en delgivningsman att kontakta dig å efter detta så blir det en betalningsanmärkning,det tar dock någon månad innan man får detta
tror jag minns det hela rätt.


Fyfan vad underbar läsning.
700 elefanter ramlade ner från mitt bröst.
Citera
2011-07-19, 18:40
  #120
Medlem
Hej! undrar om kronofogden kan dra från mitt aktivitetsstöd som jag har tillsvidare? alltså dom har gjort en löneutmätning,men jag har ingen lön utan har bara aktivitetsstödet och sociala som kompletterar upp. tacksam för snabbt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in