Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Nej, men eftersom du bevisligen KAN betala 7tkr/mån på dina skulder så.....
Så, även med kreditkortshög ränta så kommer du ju att betala sådana skulder på nånstans 7-10 år.
min gissning är att du kan glömma skuldsanering, men du gör såklart som du vill.
Har även en privat skuld som jag inte tog med tidigare, men som är inräknad i vad jag betalar per månad i lån.
Existensminimum är ju att leva på enligt KF 4.600kr, jag går back med 500-1000kr varje månad, och då är ingenting utöver mina räkningar inräknat. Mat och alla andra levnadskostnader.
Egentligen KAN jag ju
INTE betala några av dessa. eftersom jag
prioriterat mina räkningar före mat etc.
Skippar jag att betala några lån så har jag mat mm, men då hamnar jag även hos KF till slut.Vilket jag inte velat. Men med skuldsanering så får man ju en betalningsanmärkning oavsett.
Jag har nu pratat med KF ang skuldsanering. Och till alla er som inte vet, så kan man få skuldsanering utan att ha skulder hos KF.
Kommer att ansöka iaf.
Kan ev återkomma senare om hur det gick