2015-06-11, 13:27
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej då, inget ont om Statham nu, man vet ju vad man får då man rattar på en film med honom i huvudrollen, 100% underhållning! Men sen beror det väl på hur man vill ha sin action eller om man växte upp på 80/90-talet med alla actionfilmer som kom då, Statham är den moderna motsvarigheten till Van Damme eller Dolphan.

Skillnaden enligt mig iaf är att dom äldre actionhjältarna t.ex Van Damme hade karisma medans Statham är ungefär lika smooth som en bulldozer.
Citera
2015-06-11, 13:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
medans Statham är ungefär lika smooth som en bulldozer.

Han är både bra och rolig i nya Spy iaf.
Citera
2015-06-11, 13:30
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

Varför såg jag aldrig de här filmerna som liten? Här snackar vi post-apokalyps. Barnet inom mig spricker av glädje när det rullar upp en kortege av skruttiga mördarbilar. Stuntsen, krascherna, explosionerna i en 30 år gammal film knäcker allt motstånd. Det känns äkta och ett par gånger tänkte jag att den här filmen måste varit livsfarlig att spela in. Fan, jag vill ha mer. Hoppas att Beyond Thunderdome också är bra och ser jag verkligen fram emot det kommande Mad Max-spelet.

5/5
Citera
2015-06-11, 13:37
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han är både bra och rolig i nya Spy iaf.

Kan inte uttala mig där då jag inte sett den men i det jag sett med honom är han alltid introvert hardass med ett par witty lines här och där.

Jag tycker han är motsatsen till JCVD, den som inte vill vara JCVDs bro är antagligen eremit.
Citera
2015-06-11, 14:22
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Skillnaden enligt mig iaf är att dom äldre actionhjältarna t.ex Van Damme hade karisma medans Statham är ungefär lika smooth som en bulldozer.

Tycker att Statham är hur härlig som helst. Uppenbart att snubben har självdistans. Han won me over totalt med Crank-filmerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

Varför såg jag aldrig de här filmerna som liten? Här snackar vi post-apokalyps. Barnet inom mig spricker av glädje när det rullar upp en kortege av skruttiga mördarbilar. Stuntsen, krascherna, explosionerna i en 30 år gammal film knäcker allt motstånd. Det känns äkta och ett par gånger tänkte jag att den här filmen måste varit livsfarlig att spela in. Fan, jag vill ha mer. Hoppas att Beyond Thunderdome också är bra och ser jag verkligen fram emot det kommande Mad Max-spelet.

5/5

Vilken tycker du är bäst - The Road Warrior eller Fury Road? Jag kan verkligen inte bestämma mig, det är helt omöjligt tamefan. Och ja, hoooooppas att spelet blir bra!

On Topic: Såg Document of the Dead, en dokumentär om Dawn of the Dead. Inte speciellt bra, men riktigt intressant att se Romero arbeta bakom kameran, både i regissörsstolen och i klipprummet. Ett geni inom filmskapande, som på senare tid har tappat greppet totalt. Dawn of the Dead är hans, och zombiefilmernas, Citizen Kane.
Senast redigerad av Carnage. 2015-06-11 kl. 14:28.
Citera
2015-06-11, 17:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Tycker att Statham är hur härlig som helst. Uppenbart att snubben har självdistans. Han won me over totalt med Crank-filmerna.Vilken tycker du är bäst - The Road Warrior eller Fury Road? Jag kan verkligen inte bestämma mig, det är helt omöjligt tamefan. Och ja, hoooooppas att spelet blir bra!

On Topic: Såg Document of the Dead, en dokumentär om Dawn of the Dead. Inte speciellt bra, men riktigt intressant att se Romero arbeta bakom kameran, både i regissörsstolen och i klipprummet. Ett geni inom filmskapande, som på senare tid har tappat greppet totalt. Dawn of the Dead är hans, och zombiefilmernas, Citizen Kane.

De två första Mad Max filmerna är milsvida bättre än Fury Road i min bok.

Håller dock med om att dokumentären du nämner är intressant och Romero har ofta intressanta vinklar på sitt arbete. Hans kommentatorspår är också alltid bra.

Annars tycker jag att flertalet Italienska filmer är bättre i genren om vi avser Dawn of The Dead som jag finner något överskattad.
Citera
2015-06-11, 21:07
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
De två första Mad Max filmerna är milsvida bättre än Fury Road i min bok.

Håller dock med om att dokumentären du nämner är intressant och Romero har ofta intressanta vinklar på sitt arbete. Hans kommentatorspår är också alltid bra.

Annars tycker jag att flertalet Italienska filmer är bättre i genren om vi avser Dawn of The Dead som jag finner något överskattad.
Som vilka?
Citera
2015-06-11, 22:15
Medlem
nihilverums avatar
America's Most Haunted (2013)

Filmen handlar om en TV-serie med spökjägare som efter lång serie avslöjade bluffar kommer till ett hus som verkligen är hemsökt. Den är (som väntat) gjord i fejkdokumentärstil, som exempelvis The Blair Witch Project, men bortsett från detta är det i övrigt i stor utsträckning en komedi i stil med Ghostbusters.

Mediokra skådespelarinsatser och lågbudgeteffekter.

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-06-11, 22:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Lyckan kommer (1942)

Varför lär jag mig inte.
Ett gift överklasspar ska hitta kärleken igen och leva som vanliga människor.

1/5
Citera
2015-06-12, 00:09
Medlem
Såg precis Un bianco vestito per Marialé (Spirits of Death) från 1972 regisserad av Romano Scavolini med Ivan Rassimov m.fl. i rolllistan och lämnar ett par rader om filmen då Punkliv bad om ett litet omdöme.

Atmosfärisk film med mardömslika inslag. Är lite Bava (den äldre) över den bitvis och jag tycker mig, utöver främst giallo, se spår av slasherfilm likväl som renodlad skräck sett till miljöer och stämning. Klart bra och mycket sevärd får bli mina slutord.

4/5
Citera
2015-06-12, 02:46
Bannlyst
Byeon-ho-in (The Attorney) En jurist får den briljanta idén att börja ägna sig åt mäkleri och går senare vidare till att ägna sig åt jobb som skattejurist. Alla dessa jobb hjälper honom att bli framgångsrik och tjäna storkovan. Hans viktigaste juristjobb blir dock att försvara en ung grabb, och dennes kompisar, mot falska anklagelser från den Sydkoreanska militärjuntan under 80-talet.

Denna film har vissa likheter med andra filmer (mestadels amerikanska) som handlar om rättsfall. Men den är ändå värd ett gott betyg, mestadels för huvudrollsinnehavarens prestation.

7/10
Senast redigerad av pethom 2015-06-12 kl. 02:48.
Citera
2015-06-12, 17:29
Medlem
Bittersteels avatar
Streets of Fire

Another time, another place öppnar iflmen med, och det känns som det. Blanda 50-talet med 80-talet, och du får Streets of fire. En sångare (Diane Lane) blir kidnappad av motorcycklegänget the bombers, som leddes av Raven (Willem Dafoe). Hennes mangers och pojkvän hyr in hårdningen Tom Cody ( Michael Paré) för att rädda henne.
Walter Hill har beskrivet filmen som en "rock and roll fable" och jag håller med honom på det. Filmen är så extrem löljigt att man inte kan hata den. Dialogerna i den är så extrem skumma också. Filmen öppnas med den här låten för bövelen: https://www.youtube.com/watch?v=Yub3-Ow7tBs Den sätter tonen för filmen. När vi snackar Kultfilm, då snackar vi filmer som den här.

7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in