Citat:
Ursprungligen postat av
Catapilla
Skillnaden enligt mig iaf är att dom äldre actionhjältarna t.ex Van Damme hade karisma medans Statham är ungefär lika smooth som en bulldozer.
Tycker att Statham är hur härlig som helst. Uppenbart att snubben har självdistans. Han won me over totalt med Crank-filmerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghost.B.C
Mad Max 2: The Road Warrior (1981)
Varför såg jag aldrig de här filmerna som liten? Här snackar vi post-apokalyps. Barnet inom mig spricker av glädje när det rullar upp en kortege av skruttiga mördarbilar. Stuntsen, krascherna, explosionerna i en 30 år gammal film knäcker allt motstånd. Det känns äkta och ett par gånger tänkte jag att den här filmen måste varit livsfarlig att spela in. Fan, jag vill ha mer. Hoppas att Beyond Thunderdome också är bra och ser jag verkligen fram emot det kommande Mad Max-spelet.
5/5
Vilken tycker du är bäst - The Road Warrior eller Fury Road? Jag kan verkligen inte bestämma mig, det är helt omöjligt tamefan. Och ja, hoooooppas att spelet blir bra!
On Topic: Såg
Document of the Dead, en dokumentär om Dawn of the Dead. Inte speciellt bra, men riktigt intressant att se Romero arbeta bakom kameran, både i regissörsstolen och i klipprummet. Ett geni inom filmskapande, som på senare tid har tappat greppet totalt. Dawn of the Dead är hans, och zombiefilmernas, Citizen Kane.