2015-05-15, 11:18
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Mad Max: Fury Road (2015)

Actionfest utan dess like. I princip två timmars non-stop biljaktsrunk. Visst finns det ett par grejer jag gärna hade skruvat ner men jag måste ändå tokhylla filmen. Så himla skönt att slippa de värsta klyschorna, comic relief och all påtvingad story som brukar finnas med bara för att, det här är rakt på sak. Bildesignen och estetiken är top notch och stuntsen är svintunga. Bra skådespel också. Ja jävlar, årets överraskning.

5/5

Fantastiskt att höra! Såg du i 3D?
Citera
2015-05-15, 11:48
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ex Machina (2015)

Som redan sagts av många är filmen visuellt väldigt vacker, och Alicia gör ett riktigt bra jobb som AI:n Ava. Men vad gäller moderna filmer och AI så tycker jag Her (8/10) är bättre på alla sätt och vis. Jag får instämma i att det är väldigt konstigt att den togs bort från SF:s biografer. Jag kan tycka att Nathan (Isaac) är lite väl "tuff" men visst, en mångmiljardär som lever ensam i bergen är förmodligen ganska udda, så det kanske bara är jag som stör mig för lätt på det/överdriver. Sedan tycker jag att
men det kanske återigen bara är jag som överanalyserar.

Nåväl, betyg. 7/10
Angående din andra spoiler:

Jag håller med om att Her är den bättre filmen men båda är bra och sevärda samt väldigt olika i sitt utförande och vad de berör trots att båda är SF-Draman med en AI i en central roll.
Citera
2015-05-15, 12:14
Jag o min dejt såg på 2 skräckfilmer igår kväll.

The Babadook (2014) - Inte så läskig som många säger. 5/10.
Paranormal Activity 2 (2010) - Inte läskig som i monster, men många "hoppa till" scener. 6/10.

EDIT: Jag har faktiskt väntat med att se Paranormal Activity-filmerna, tills tillfälle jag inte behöver sova ensam... Men så läskig var den inte.
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-05-15 kl. 12:18.
Citera
2015-05-15, 13:17
Medlem
All the President's Men (1976) - Den här har jag av någon outgrundlig anledning inte sett innan och vilken film jag har gått miste om. Vi får följa journalisterna Woodward och Bernstein på Washington Post och deras jakt på sanningen i och med inbrottet på demokraternas högkvarter i Watergate. Trots att vi idag vet vad efterdyningarna av Watergateaffären innebar sitter jag som fastklistrad framför TVn och följer med spänning Woodwards och Bernsteins ihärdiga arbete med att hitta trovärdiga och oberoende källor i sin jakt på sanningen. Det är inte bara en studie av Watergateaffären och dess antagonister utan också en studie av journalistyrket och var gränserna går i jakten på sanningen och att avslöja makthavarna samt drömmen om den perfekta storyn.

Detta är den fjärde filmen av Alan J. Pakula som jag ser och jag måste säga att han går från klarhet till klarhet och börjar sakta men säkert klättra upp bland mina personliga favoriter.

5 slaskfonder av 5 möjliga.
Citera
2015-05-15, 13:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
All the President's Men (1976) - Den här har jag av någon outgrundlig anledning inte sett innan och vilken film jag har gått miste om.

En av mina absoluta favoritfilmer!
Citera
2015-05-15, 13:23
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
All the President's Men (1976)

Håller med! Spänning på hög nivå.

Blir två blixtomdömen i brist på tid:

The Baytown Outlaws (2012)

Southern action med hög potential men faller under filmens gång och blir ganska löjlig. Sevärd men inte särskilt bra.

4/10

The Guard (2011)

Irländsk film med Brendan Gleeson. En polisfilm med drogsmugglare. Underbar svart humor rakt igenom. Ett mästerverk!

10/10
Senast redigerad av jimmyfingers 2015-05-15 kl. 13:38.
Citera
2015-05-15, 13:34
Medlem
Fjantors avatar
Kingsman The Secret Service

Vilket mästerverk till film..
Action och underhållning från början till slut...

Jäkligt läcker Gazelle va, spelad av Sofia Buotella - http://www.imdb.com/name/nm1154749/?ref_=tt_cl_t11

4/5 i min bok..
Citera
2015-05-15, 13:37
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Fantastiskt att höra! Såg du i 3D?

Nej jag har aldrig förstått grejen med 3D. Ska du se filmen?
Citera
2015-05-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
The Guard (2011)

Irländsk film med Brendan Gleeson. En polisfilm med drogsmugglare. Underbar svart humor rakt igenom. Ett mästerverk!

10/10

Ah, en av 2010-talets bästa komedier! Den är så härligt politiskt inkorrekt.
Citera
2015-05-15, 13:49
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kingsman The Secret Service

Hur jävla bra som helst! Till och med bättre än Kick-Ass. Fick multipla våldsorgasmer under kyrkscenen.
Citera
2015-05-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ah, en av 2010-talets bästa komedier! Den är så härligt politiskt inkorrekt.

På hur vis?
Citera
2015-05-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
På hur vis?

På vilket sätt den är politiskt inkorrekt? Tänker givetvis på Brendan Gleesons karaktär och hur han ger blanka fan i diverse normer. Han är på inget sätt en trevlig människa men det gör inte karaktären mindre rolig att se och lyssna på för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in