2015-04-20, 16:19
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Mm, finns nog risk att de inte heller kommer att falla mig bra i smaken. Men jag ska ändå försöka se så mycket jag kan av Refn.

Ser fram emot vad du tycker om Only God Forgives. Är som bekant en film många hatar, men jag och Rakii är några som faktiskt gillar den.
Citera
2015-04-20, 16:44
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Mm, finns nog risk att de inte heller kommer att falla mig bra i smaken. Men jag ska ändå försöka se så mycket jag kan av Refn.

Drive har du la sett? So good. Fear X är också riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ser fram emot vad du tycker om Only God Forgives. Är som bekant en film många hatar, men jag och Rakii är några som faktiskt gillar den.

När jag hade sett klart den gick jag runt i mitt hus och rev ner varenda löstagbart föremål i min närhet. Kastade ner hyllor på golvet, frisbee-vuschade tallrikar i väggen. Sen, när hela huset liknade Metropolis i Man of Steel ramlade jag ner på mina knän och Wrath of Kahn-vrålade: "ONLY GOD FORGIVES!!!"

Om Refn hade gjort den innan han gjorde Drive, som det var tänkt från början, så tror jag att hans karriär vore över.
Citera
2015-04-20, 16:55
Medlem
sim-man92s avatar
Apropå Only God Forgives, så har väl Ryan Goslings regidebut Lost River kommit ut. Verkar också vara en sån där hata eller älska-film. Ska definitivt ses när jag får tid.
Citera
2015-04-20, 17:35
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso

Har hört att den ska vara en vattendelare. Ska göra vad jag kan för att närma mig den med nollställda förväntningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Drive har du la sett? So good. Fear X är också riktigt bra.

När jag hade sett klart den gick jag runt i mitt hus och rev ner varenda löstagbart föremål i min närhet. Kastade ner hyllor på golvet, frisbee-vuschade tallrikar i väggen. Sen, när hela huset liknade Metropolis i Man of Steel ramlade jag ner på mina knän och Wrath of Kahn-vrålade: "ONLY GOD FORGIVES!!!"

Om Refn hade gjort den innan han gjorde Drive, som det var tänkt från början, så tror jag att hans karriär vore över.

Haha! Besvikelse är inte starkt nog för att beskriva filmupplevelsen antar jag. Ska försöka som sagt att inte ha höga förväntningar på den filmen då.
Citera
2015-04-20, 19:14
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Apropå Only God Forgives, så har väl Ryan Goslings regidebut Lost River kommit ut. Verkar också vara en sån där hata eller älska-film. Ska definitivt ses när jag får tid.
Har suttit och hållit på den nu i några dagar, men tror definitivt att det kan vara en film som faller mig i smaken.
Citera
2015-04-20, 21:10
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Har suttit och hållit på den nu i några dagar, men tror definitivt att det kan vara en film som faller mig i smaken.
Ja för mig med om jag är på rätt humör. Inte direkt en högoddsare att Gosling influerats av Winding Refn. Smågillade Only God Forgives, även om den är åt helvete pretentiös.
Citera
2015-04-20, 21:17
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Alien³ 1992

Efter allt jag hört trodde jag att det här var totalt skräp. Långt ifrån lika bra som de två första men utgår man bara från den här filmen så tycker jag att den var ganska bra.

De praktiska specialeffekterna var grymma (som när Ripley pratar med resterna av Bishop). CGI:n har däremot åldrats väldigt dåligt och är hemsk med dagens mått. Dillon var grym och påminner om Samuel L. Jackson och Ripley verkar ju alltid vara cool. Tyvärr blir den aldrig speciellt läskig när fångarna för det mesta tar det hela med en klackspark. Gillar dock tanken på att de inte har ett enda vettigt vapen vilket gör situationen lite jobbigare.

Betyg: hiss
Senast redigerad av Ghost.B.C 2015-04-20 kl. 21:35.
Citera
2015-04-20, 21:24
Medlem
nihilverums avatar
Short Circuit (1986)

Filmen handlar om roboten Number 5 (vars röst görs av Tim Blaney), som efter att ha träffats av blixten utvecklar självmedvetande och tror sig vara en människa. Number 5 rymmer från fabriken där han tillverkats och robotens designer Newton Crosby (Steve Guttenberg) börjar leta efter Number 5 för att inte militären skall få tag på den först.

Härlig 1980-talsretrofuturism med ett matchande soundtrack. Inte så anmärkningsvärt i övrigt dock. Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-20, 21:28
Medlem
Gosifs avatar
Såg precis klart Mark of a murderer från 2002 med bl.a Robert De Niro och James Franco.

En väldigt bra film men fundersam varför orginalnamnet på filmen är City by the sea.

4/5 !
Citera
2015-04-20, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har hört att den ska vara en vattendelare. Ska göra vad jag kan för att närma mig den med nollställda förväntningar.

Minns att jag efteråt skrev en recension här på forumet där jag var lyrisk och skrev likheter mellan den och Fire Walk with Me, men jag kanske bara greppade efter halmstrån där, såg saker som kanske Refns intentioner aldrig var, men non the less så att säga...
Citera
2015-04-20, 22:19
Bannlyst
The Ring

Märklig minsann, men den var också intressant och spännande psykologiskt sett. Det är första gången jag ser The Ring. Det är en bra film helt enkelt, utan att utmärka sig. Lite svår att fatta imellanåt.
Jag vill gärna se The Ring II.

7/10
Citera
2015-04-20, 22:26
Medlem
insectqueens avatar
Såg Touchy Feely igår och tyckte mycket om den, ett lågmält drama, snyggt och välspelat.

Skulle inte rekommendera den till alla dock känner en hel drös med människor som otvivelaktigt skulle säga "tråkigt, inget hände ju" men själv tyckte jag det hände en hel del.

Jag ger den tummen upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in