2014-10-14, 23:17
Medlem
Kiss74 hånade/ förnedrade mig för MITT betyg på 3,66 av FEM kolla NOLL av en viss film som en person aldrig har sett. Du verkar också har dålig koll på verkligheten. Fy fan!
Citera
2014-10-14, 23:19
Medlem
Adikatpws avatar
Efter att ha sett alla Scream filmer så tänkte jag skriva lite kort om vad jag tyckte om dom.

Jag börjar väl med den första. Den är helt klart den bästa i trilogin och jag är nästan säker på att jag har sett den förut, kände igen lite så jag tror att jag har sett den för många år sen. Den är bra gjord och jag gilla huvudpersonen Cindy som spelas av Neve Campbell, hon passar verkligen som henne. Jag ger den en 5/5 i betyg.

Den andra filmen var bra även den, dock så får den inte högsta betyg utan endast en 4a i betyg.

Den tredje filmen var helt okej, dock känner man redan där att filmerna börjar sjunka i betyg som vanligt när det tillverkas alldeles för många av en serie. Den får en 3,5a av 5.

Den fjärde och sista filmen gillade jag inte. Det kändes som att det hade räckt med tre filmer och tagit slut där istället för att spela in en fjärde. Den enda som egentligen gjorde att jag orkade fortsätta kolla var att det var samma skådespelare som i dom tre första filmerna och det är jag glad över, annars brukar dom byta ut dom i vanliga fall efter så lång tid. Annars kändes filmen alldeles för förutsägbar och det blir bara tråkigt i längden, man vet så att säga vad som ska hända hela tiden. Den får endast en 2a av 5 från mig.
Citera
2014-10-14, 23:25
Medlem
timoshenko: Skicka röksignaler till kiss74 att MITT betyg enligt IMDB är och förblir 7,26/10,00 på vederbörande film. Dubbelt Fy fan!
Citera
2014-10-14, 23:30
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
timoshenko: Skicka röksignaler till kiss74 att MITT betyg enligt IMDB är och förblir 7,26/10,00 på vederbörande film. Dubbelt Fy fan!
Haha, ta inte i så du gör i brallan! Han påpekade endast att filmen hade betyget 6,6, inte ditt betyg.
Citera
2014-10-14, 23:30
Medlem
Citat:
Kiss74 hånade/ förnedrade mig för MITT betyg på 3,66 av FEM kolla NOLL av en viss film som en person aldrig har sett. Du verkar också har dålig koll på verkligheten. Fy fan!
Vad svamlar du om? Jag tyckte det var coolt att den hade 6,6 i betyg och handlade om 666 portar (eller vad det var) . Därav min "djävulssmiley" efter inlägget. Fy fan,säger jag själv!
Citera
2014-10-14, 23:33
Medlem
Det är absolut sista gången jag kommer använda denna tråd. Tack för ingenting!
Citera
2014-10-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha, ta inte i så du gör i brallan! Han påpekade endast att filmen hade betyget 6,6, inte ditt betyg.

Vakna ! Om Du visar tecken på IQ, så notera att jag länkade självmant från IMDB. Trippelsuck!

Over and out forever. Det är inget hot, det är ETT löfte!
Citera
2014-10-15, 00:09
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Vakna ! Om Du visar tecken på IQ, så notera att jag länkade självmant från IMDB. Trippelsuck!

Over and out forever. Det är inget hot, det är ETT löfte!
Haha!

Ha det så kult på restaurangen, hej då
Citera
2014-10-15, 00:30
Bannlyst
Frank, inte vad jag hade förväntat mig så blev lite besviken.
Helt ok film men kommer inte att se den igen.
Citera
2014-10-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha!

Ha det så kult på restaurangen, hej då

Ja hellre det, en ensam i biomörkret med DIG. Du verkar vara totalt osympatisk. Gillar Du film överhuvudtaget? Skaffa Dig ett bättre liv. ( Obs ironi )

ps. Jag tog en radhusbiff.
Citera
2014-10-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den förtjänar verkligen ett högre betyg än 6, men känns som att IMDB och jänkarna inte förstår sig på japansk genrefilmskultur.

Vill inte vara petig (men är det ändå):

US users: 6.8
Non-US users: 6.5
Citera
2014-10-15, 04:37
Medlem
sim-man92s avatar
Rudderless (2014) http://www.imdb.com/title/tt1798243/?ref_=nv_sr_1
En av årets hittills bästa filmer, som bjuder på ett soundtrack av guld (om än lite för polerat), och en helgjuten prestation av Billy Crudup som här har många strängar på sin lyra (kunde inte hjälpas).
William H Macy har verkligen gjort ett solitt jobb här, och efter timman spelad tror man nått sånär var filmen ska ta vägen. Men där någonstans skiftar den riktning, och levererar ett par slående vändningar som sätter skrattet i halsen och leendet känns inte längre lika påtagligt resten av filmen.
Ändå är den lite av en feelgood-film, som kanske kunnat innehålla en nypa till svärta för att jag ska vara helt såld. Men när allt kommer omkring så spelar det ingen nämnvärd roll, för jag är nog trots allt tillräckligt såld.
4 av 5

Fan lovande månad det här, tre 4or och en 5a hittills.
Senast redigerad av sim-man92 2014-10-15 kl. 04:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in