2015-05-21, 19:52
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
TA minst 5-10 mg.
Okey, tack!
Citera
2015-05-22, 16:49
Medlem
Funderat på det här hur alla får minnes luckor på endast zolpidem?

Fick ett packet 10mg utskrivet och har väl ätit 2st på kvällen sön-tis och sen onsdag/torsdag har jag petat i mig resten ihop med ritalin (nasalt) under timmarna som gått och somnade först i natt. Men har inte haft några luckor, är det intag av större mängd samtidigt om gäller för att göra bort sig och inte minnas det?

Har ju druckit på det ett par gånger under åren och det vet vi ju alla vad som händer.
Citera
2015-05-22, 17:17
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specielljapp
Funderat på det här hur alla får minnes luckor på endast zolpidem?

Fick ett packet 10mg utskrivet och har väl ätit 2st på kvällen sön-tis och sen onsdag/torsdag har jag petat i mig resten ihop med ritalin (nasalt) under timmarna som gått och somnade först i natt. Men har inte haft några luckor, är det intag av större mängd samtidigt om gäller för att göra bort sig och inte minnas det?

Har ju druckit på det ett par gånger under åren och det vet vi ju alla vad som händer.

För att du missbrukar dosen och fått en kraftig tolerans. 10mg Zolpidem brukar slå ut mig helt, att blanda med alkohol finns inte med på kartan för min del.

Högsta dosen ligger på 10mg, du kör dubbla.
Citera
2015-05-22, 21:08
Medlem
Har inte tagit Imovane sen i torsdags tror jag,cannabis och min andra medicin har gjort att jag däckat,vilket känns riktigt skönt
Citera
2015-05-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Högsta dosen ligger på 10mg, du kör dubbla.

Bara en liten parentes men läkaren kan göra en individuell bedömning, jag har 20 mg på recept.
Citera
2015-05-23, 17:08
Bannlyst
Har 10mg zopiklon jag tar på kvällen för att kunna somna allt har fungerat bra tills apodos har gett mej andra zopiklon som är mini små fast det står att det är 5mg i påsen. Nu till saken nu har dom slutat fungera sen över en vecka sen känner inte av någon ting alls inte ens att man blir trött. Jag har haft ett beroende av dom för ett bra tag sedan å började ta fler vad jag skulle men har fått ordning på allt sen ett bra tag sedan vad kan detta bero på?
Citera
2015-05-23, 19:37
Bannlyst
nu är jag besviken :-( dom som har hand om apodoserna har bytt zopiklon så den jag har fått nu funkar inte ett skit blir inte ens trött av dom.. Tror ni man kan ringa dit å be dom ändra tbx till dom tabletterna man hade innan eller hur funkar det?
Citera
2015-05-23, 19:47
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
nu är jag besviken :-( dom som har hand om apodoserna har bytt zopiklon så den jag har fått nu funkar inte ett skit blir inte ens trött av dom.. Tror ni man kan ringa dit å be dom ändra tbx till dom tabletterna man hade innan eller hur funkar det?

Apodos? Vad för medicin har du nu?
Citera
2015-05-23, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Apodos? Vad för medicin har du nu?

Ja jag har mediciner i en rulle å där är zopiklon fick någon annan billig form av zopiklon å jag kan inte somna å sova typ alls det borde väll gå att få tbx den man hade innan eller?
Citera
2015-05-23, 20:04
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ja jag har mediciner i en rulle å där är zopiklon fick någon annan billig form av zopiklon å jag kan inte somna å sova typ alls det borde väll gå att få tbx den man hade innan eller?

Nitrazepam? Oavsett så kan du säga att dem inte fungerar på ett väl utförligt sett och fråga i samma veva vad skillnaden är. Det är du som ska stoppa i dig dem så var inte rädd för att säga till om det inte funkar. Imovane blir man väldigt tolerant på så går inte att äta det för länge. Har du testat stilnoct?
Citera
2015-05-23, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Nitrazepam? Oavsett så kan du säga att dem inte fungerar på ett väl utförligt sett och fråga i samma veva vad skillnaden är. Det är du som ska stoppa i dig dem så var inte rädd för att säga till om det inte funkar. Imovane blir man väldigt tolerant på så går inte att äta det för länge. Har du testat stilnoct?

Jag har zopiklon å allt funkade innan dom ändrade till någon billig form av zopiklon . Har fått jätte svårt att somna å sova på natten sen dom ändrade.
Citera
2015-05-23, 20:25
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Jag har zopiklon å allt funkade innan dom ändrade till någon billig form av zopiklon . Har fått jätte svårt att somna å sova på natten sen dom ändrade.

Säg det till dem så ska ni kunna komma överens om en mer lämplig medicin. Man ska banne mig kunna sova om kvällarna tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in