Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Jo jag har hört att frun fått fnatt om hon druckit alkohol och sen tar Zopiklon.
Själv har jag inte märkt av det. Om jag dricker något mindre än säg 2 flaskor vin eller kanske 8 stora öl så kommer jag inte kunna sova, så det har ju hänt att jag druckit runt den mängden alkohol och märkt att jag inte kan somna och sen tagit en zopiklon, men allt som har hänt (mig veterligen) är att jag somnat gott och sovit som en stock.
Var glad för att du bara har slocknat.
Personligen är jag livrädd för Z analoger och har bett om att få dem spärrade i min journal då jag hittade på väldigt mycket dumheter i sömnen på endast standardoser.
Känner många som liksom mig har gjort riktigt sjuka saker utan att minnas ett skit. Oftast har det då varit frågan om överdosering eller alkohol inblandat men som i mitt fall så kan precis vad fan som helst hända även på 7.5 mg med lite otur.
Det värsta exemplet ur bekantskapskretsen var en tjej som vaknade upp liggandes på golvet i köket med en kökskniv inkörd i magen efter intag av Zopiklon.
Personligen löste farbror doktorn mitt problem med Nitrazepam (renodlad sömnbenzodiazepin) i den nattliga medicinmixen och när den försvann ifrån den svenska apoteksmarknaden så fick jag Xanor v.b istället till natten.