2015-09-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
En fråga.

Hur ofta/sällan kan man käka 7.5 mg imovane utan att bli torsk?

Med torsk menar jag att man sover sämre än man gjorde innan man började med imovane.

Anledningen till att jag frågar är att jag vill kunna ta en, då och då, som ren avkoppling på kvällen, när jag INTE har sömnproblem.

Det är väl rätt kort halveringstid, så två gånger i veckan borde väl vara safe, om man bortser från ev. psykiskt beroende?

Inga andra droger inblandat skall nämnas.
Två gånger i veckan är inga problem,personligen så skulle jag ta tre gånger i veckan.
Citera
2015-09-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Två gånger i veckan är inga problem,personligen så skulle jag ta tre gånger i veckan.
Du har säkert rätt, men jag vill vara lite extra försiktig så att jag slipper ta 15 mg när jag faktiskt inte kan sova.
Citera
2015-09-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Du har säkert rätt, men jag vill vara lite extra försiktig så att jag slipper ta 15 mg när jag faktiskt inte kan sova.
Lita inte fullt på mig,min relation med Imovane är konstig
Citera
2015-09-23, 21:00
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Stilnoct har slått så jävla annorlunda för mig. Ioförsig blandade jag med Imovane den gången men fick feta hallisar då väggar och tavlor började flyta. En annan gång tog jag endast 10mg på kvällen före maten, och den slog fint men fy helvete vad illamående jag vart. Spyfärdig tills kvällen därpå seriöst(och jag kan aldrig äta köttsoppa igen, tänker direkt på den där spykänslan då). Sen har de slått alldeles utmärkt andra gånger och gett ett behagligt rus.

Jag har alltid gillat Imovane mer(smaken tycker jag bara är en indikation på ruset) men Stilnoct kan bli ett alternativ längre fram då jag verkar blivit permanent immun mot Imovane-ruset, eller iaf fått permanent tolerans. Haft uppehåll i många månader, inte ens får jag en skön rus. De funkar i princip bara när jag mår extremt dåligt och då sitter det bara i några minuter. Riktigt skumt. Förut kunde jag flumma runt i 1-2 timmar och sen lägga mig. Har haft olika teorier som att jag gått upp i vikt, korstolerans med Xanor osv men har ju läst om fler här på FB som fått permanent tolerans mot just Imovane. Ska iaf sluta med Benzo och börja käka SSRI mot depression/ångest, det slutar alltid bara med att jag använder Xanor som antidepressiv.

Har varit med om illamående på Stilnoct några gånger, riktigt vidrigt. Dock är det sällsynt och inträffar endast när jag tagit x antal. Har också testat att blanda för övrigt och varje gång har jag däckat med världens minnesförlust, även på få i antalet. Antar att det inte är så bra att göra det

Håller med om smaken där faktiskt. När man känner den vet man att dom har kickat... men samtidigt håller sig ofta smaken kvar dagen efter och då är den inte lika välkommen Lustigt det där med permanent resistans för övrigt. Jag har hört talas om det men personligen har jag inte drabbats trots att jag ätit både Stilnoct och Imovane kontinuerligt under lång tid. Visst, det är ju inte som i början men helt klart funkar det fortfarande. Kan dock i ditt fall ha med Xanoren att göra... skulle till och med tro det. Dom kvällar jag äter benzo känner jag inte av om jag tar nån z-analog vilket gör det meningslöst. Därför är det antingen eller för mig.
Citera
2015-09-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Har varit med om illamående på Stilnoct några gånger, riktigt vidrigt. Dock är det sällsynt och inträffar endast när jag tagit x antal. Har också testat att blanda för övrigt och varje gång har jag däckat med världens minnesförlust, även på få i antalet. Antar att det inte är så bra att göra det

Håller med om smaken där faktiskt. När man känner den vet man att dom har kickat... men samtidigt håller sig ofta smaken kvar dagen efter och då är den inte lika välkommen Lustigt det där med permanent resistans för övrigt. Jag har hört talas om det men personligen har jag inte drabbats trots att jag ätit både Stilnoct och Imovane kontinuerligt under lång tid. Visst, det är ju inte som i början men helt klart funkar det fortfarande. Kan dock i ditt fall ha med Xanoren att göra... skulle till och med tro det. Dom kvällar jag äter benzo känner jag inte av om jag tar nån z-analog vilket gör det meningslöst. Därför är det antingen eller för mig.
Jag bytte från Imovane till Stilnoct från läkaren och hade då lite Imovane kvar, och ja de verkar inte vara till för att blanda. Tog då Imovane ett par timmar innan jag skulle gå och lägga mig, sen Stilnoct nån timme innan, dubbelt rus varför inte tänkte jag. Minns inte riktigt om det vart dubbelt rus eller noll rus av Stilnoct, däremot att jag fick extremt mycket hallisar haha. Blev så borta. Första gången jag provade denna blandning, satt jag framför datorn. Och hallisarna blev så starka att jag blev HELT borta i huvudet under en stund då jag satt och kollade in i skärmen och följde några GIF-bilder/ads som rörde sig i flera minuter. Var alltså knappt vid medvetande. Gångerna efter vart det mer att tavlorna började röra sig. Hade massa affischer på ansikten som jag upplevde röra sig. Som sagt just Stilnoct verkar slå extremt random för mig.
Senast redigerad av No6 2015-09-25 kl. 21:31.
Citera
2015-09-25, 21:34
Medlem
Har druckit några pilsner idag iaf tänkte unna mig 7,5mg Imovane(det är under baksmällan de funkar som bäst) efter en hård vecka med i början en CT av 2mg xanor + 15mg imovane till en liten "nedtrappning" till 1mg och 7,5mg.

Har iaf ett skönt alkoholrus nu, 7,5mg Imovane kommer sitta fint i natt när alkoholen börjar gå ur, vill jag tro.
Citera
2015-09-27, 12:58
Bannlyst
Dessa hallisar är fantastiska.. Fraktalerna, skuggorna som kommer till liv, samt att hela rummet konstant ändrar färger. De feta är att du även ser (och känner) hur alla objekt "andas"

Låg i sängen igår natt med ljuset släkt, det blev en helt annan känsla än med ljuset på-

Tänk er en disko kula som man har i taket som ändrar färger, fast hallisar.

Planen var att jag skulle ta 1. Fast minnesluckor, samt 5st gick åt..
Senast redigerad av owlish 2015-09-27 kl. 13:09.
Citera
2015-09-28, 00:15
Bannlyst
De 10mgs Imovane jag äter är jämnare och man känner ett längre skönt välmående på dem, men de apoteksImovanen på 7,5mg är mer en rush som avtar efter nån timme..

Fast tja båda tabletterna är enormt underbara, Imovane är en extremt bra medecin!

//Erase
Citera
2015-09-28, 05:13
Medlem
tänkte fråga ifall någon vet hur det är när man får stilnoct utskrivet, drogtestar läkaren personen som ska få medicinen utskriven innan eller gäller det bara typ Ritalin/Concerta?
Citera
2015-09-28, 11:49
Medlem
Ja fan va man blir bakis på imovane. Tog 7.5 mg igår kväll, segheten dagen efter har jag inga problem med, men man blir lite låg/deprimerad också.

Kanske är bra, då tar jag dom inte i onödan, preparat utan baksidor är svåra att avstå ifrån.
Citera
2015-09-28, 13:13
Medlem
Tablettaskens avatar
Ska till läkaren denna veckan, har tidigare fått Imovane för sömnproblem. Dock skulle jag vilja ha nått för att bara somna som typ Stilnoct räcker de med o säga att man enbart vill ha nått för insomnandet istället för nått så långverkande som Imovane ?
Citera
2015-09-28, 17:38
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Ska till läkaren denna veckan, har tidigare fått Imovane för sömnproblem. Dock skulle jag vilja ha nått för att bara somna som typ Stilnoct räcker de med o säga att man enbart vill ha nått för insomnandet istället för nått så långverkande som Imovane ?

Jag har fått byta mellan imovane stilnoct o nitrazepam hur mycket jag vill. Säg att du tror stilnocten e bättre för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in