Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
OK, det verkar vara olika hur det behandlas. Nu har jag i alla fall sett exempel på en tråd som ligger kvar (den från igår är för ny för att jag ska uppfatta den som "bevis").
Jo, helt sant, men notera att tråden dessutom har blivit flyttad. Moderatorn kunde kastat den direkt.
Citat:
Personligen anser jag fortfarande att det är ett regelbrott.
Vad du (eller jag för den delen) anser är inte relevant. Fina gubben har ju även förklarat vad som gäller. Inlägg raderas om de stör diskussionen. Att TS råkar vara under arton stör inte själva diskussionen. Det hör ihop med att Flashback är ett diskussionsforum och inte ett supportforum. Du äger inte de trådar du har skapat. Även om TS är under arton kan tråden fortfarande ha stort läs- och diskussionsvärde för andra användare.
Citat:
Ditt exempel "För en vecka sedan blev jag avstängd i ett halvår bara för att jag ..." anser jag för övrigt helt klart bryter mot 0.06.
Jo, visserligen. Jag tänkte på 0.06, men struntade i den detaljen. Exemplet var lite dumt valt kanske, men poängen var att
inlägget inte bryter mot 1.07. Det är
användaren som gör det.
Tänk dig att det skulle finnas en tråd i LB där trådstarten är "Inlägg där vi brutit mot reglerna som moderatorerna har missat." Då skulle man kunna länka till inlägg där man brutit mot massor av regler. De inläggen man skriver i nämnda tråd är inte mot reglerna, men då du uppmärksammar moderatorerna på regelbrott du gjort kan du få varning för dem.
Det är som sagt inte emot reglerna att skriva att man är under arton, men det är att erkänna att man bryter mot en regel.