2015-05-18, 22:50
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Dock undrar jag ifall man ska låta bli svara på trådar där någon är under 18 år alltså de nämns skriftligen och har viss relevans i topic? Eller ska man låta bli svara överhuvudtaget på trådar där t.s är under 18, eller andra trådar som borde gå i papperskorgen?

Det du ska göra är att inte kommentera åldern i tråden. Skicka RP avseende 2.03 och skräpa inte ned tråden med ålderstjafs.

admin5
Citera
2015-05-18, 23:14
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det du ska göra är att inte kommentera åldern i tråden. Skicka RP avseende 2.03 och skräpa inte ned tråden med ålderstjafs.

admin5
Du kanske kan svara på min ovanstående fråga:

Däremot är jag lite fundersam på varför sådana trådar antingen försvinner eller papperskorgas. Såvitt jag vet bryter ju inte själva inlägget mot någon regel bara för att man säger att man är under arton.
Citera
2015-05-18, 23:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle

Däremot är jag lite fundersam på varför sådana trådar antingen försvinner eller papperskorgas. Såvitt jag vet bryter ju inte själva inlägget mot någon regel bara för att man säger att man är under arton.
Uttrycker någon att den är under 18 bryter det ju mot 2.03. Åldersgränsen är ju 18 år.
Citera
2015-05-18, 23:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Ifall tråden handlar om att en person är 17 år och undrar hur de är att ha en äldre kvinna (19 år) blir de inte ganska relevant säga att de är fel typ av forum och kan ge hänvisning till ett annat forum?
Nej, det har ju inget med ämnet att göra. Både OT och påpekande om ålder.
Citera
2015-05-18, 23:24
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Uttrycker någon att den är under 18 bryter det ju mot 2.03. Åldersgränsen är ju 18 år.
Det finns inget som förbjuder dig att säga att du är under arton. Regeln säger att du måste vara arton för att få skriva här. Inläggen borde alltså vara kvar, men användaren bli avstängd.
Citera
2015-05-18, 23:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det finns inget som förbjuder dig att säga att du är under arton. Regeln säger att du måste vara arton för att få skriva här.
Det där är precis samma sak som jag ser det.
Citera
2015-05-19, 00:15
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:

Trådar ska inte raderas eller papperskorgas bara för att användaren är underårig. Vid 2.03 är det kontot som bryter mot en regel inte själva tråden, tråden ska alltså inte röras men kontot ska stängas av.

Jag hamnade i en liten konflikt förut när vissa inte förstod att det är kontot som bryter mot reglerna (läs framåt härifrån): (FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden
Citera
2015-05-19, 00:27
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Varför? Det finns åtskilliga trådar startade av avstängda användare. Ska de trådarna försvinna?
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Trådar ska inte raderas eller papperskorgas bara för att användaren är underårig. Vid 2.03 är det kontot som bryter mot en regel inte själva tråden, tråden ska alltså inte röras men kontot ska stängas av.

Jag hamnade i en liten konflikt förut när vissa inte förstod att det är kontot som bryter mot reglerna (läs framåt härifrån): (FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden
Tackar. Jag försökte hitta något liknande själv.
Citera
2015-05-19, 03:21
Medlem
wh0res avatar
Citat:

Citat:
Varför? Det finns åtskilliga trådar startade av avstängda användare. Ska de trådarna försvinna?

Det är dock en avsevärd skillnad rent praktiskt.
Vi raderar regelbrott som stör forumet. Det är enda anledningen till att vi faktiskt raderar inlägg egentligen, och att de i vissa fall bryter mot svensk lag. Vi har inget behov av att radera inlägg som inte stör diskussioner eller bryter mot svensk lag dock.
Att någon är under 18 är självklart inget som stör diskussioner, och det bryter verkligen inte mot svensk lag, i själva verket finns det många intressanta trådar skapade av folk under 18 i exempelvis juridik som berör straffmätning osv osv. Trådarna som sådana har utan tvekan ofta diskussionsunderlag och skall därför inte raderas även om användarna som skapat dem åker ut. Vilket jag kan tycka är beklagligt i fall då folk kan bete sig och de inte kan fortsätta diskutera.
Men samtidigt vill jag självklart inte öppna upp mina forum för fjortonåringar...
Citera
2015-05-19, 06:55
Medlem
tempeZZts avatar
Jag vill poängtera att jag endast avser just de inläggen där användaren själv anger att han är under 18 år. Det är de som bryter mot 2.03 som jag ser det. Jag har inte heller sett någon sådant inlägg få stå kvar.

Självklart kan andra inlägg från samma användare vara hur bra som helst och finnas kvar i forumet. Det ser man ju enklast på att en avstängt minderårig i stort sett aldrig står på noll inlägg.
Citera
2015-05-19, 13:46
Medlem
ischs avatar
Trådens frågeställning berör regel 0.06 och inte hanteringen av åldersbannar etc utan det får ta i annan tråd.

isch, mod
Citera
2015-05-19, 15:23
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag kan inte se att du på något sätt diskuterar själva moderatorsåtgärden. Du nämner att du tror att ditt inlägg ev. har blivit raderat, som en förklaring till varför du skriver en mer kompakt version istället för det längre mer detaljerade du skrev innan och som du inte hittar längre. Tycker att varningen är felaktig.

Hade det hänt mig så hade jag bara skakat på axlarna och skrivit om inlägget utan den frasen och noterat att även moderatorer kan ha dåliga dagar.

Citat:
Absolut. Jag själv skrev ett långt inlägg, som tycks ha raderats, om just det. Jag är helt med på att vi fortfarande skulle ha gruppvåldtäkter, slumområden, rån, gäng, systematisk rasism mot svenskar, mord och åldringsvåldtäkter även om zigenarna åkte ut. Mångkulturen är den stora fienden och zigenarna är långt ner på prioriteringslistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in