2012-08-30, 16:20
Medlem
Hej, jag är 16 år och någon gång i början av förra sommarlovet så började jag prata och umgås mycket med en tjej från min klass. Vi kunde sitta i skype och spela något spel eller titta någon serie från klockan 4 på dagen till klockan 07:00 på morgonen. (15 timmar) Varje dag så pratade vi skype i minst 8 timmar iallafall. Vi hade det jättekul och vi skrattade med varandra och pratade om lite mer privata grejer angående vår familj etc. Under denna sommaren blev jag väldigt förälskad i denna tjejen. Vad jag än gjorde så tänkte jag på henne. "Var är hon nu? Har hon roligt just nu?" osv.

När sommarlovet var slut så skulle både jag och hon börja på samma skola i samma klass. Hon var den enda jag kände bra i klassen och jag var den enda hon kände bra i klassen. Första dagen sa vi hej och kastade lite blickar till varandra under lektionen eftersom vi inte satt nära nog varandra för att kunna prata med varandra. När vi skulle ut ur klassrummet så gick hon så att hon rörde sin arm med min arm och vi pratade om hur klassen/lärarna var. Sen när dagen var slut och vi skulle cykla hemåt så stannade hon kanske 5 minuter vid min cykel och snackade, hon verkade väldigt nervös, tittade ner i marken och tog sig på armen men vi sa inte mycket mer än hur skolan hade varit. Sen cyklade vi åt olika håll. När vi kom hem så ringde hon mig på skype och vi snackade i några timmar fram tills att hon skulle lägga sig. Nästa morgon så satte vi oss bredvid varandra på lektionerna och hon verkade gilla mig eftersom hon tittade mig i ögonen och skrattade lite nervöst när jag vi pratade.

När hon pratar med andra killar så blir jag så sjukt svartsjuk, jag gör ingenting utan jag bara håller inne svartsjukan men det är så jobbigt att se andra killar försöka impa på den tjejen jag har känt i 3-4 år nu. Det känns som jag har förtur liksom vilket jag såklart vet att jag inte har men det känns ändå så.

Idag så satte vi oss på en rast med några killar från vår klass, då kom plötsligt en kille från 2:an som hon hade berättat att hon börjat snacka med på facebook fram. (Hon känner inte honom sen innan) Han går fram och sträcker ut armarna, tjejen som jag är förälskad i gör samma sak och kramar honom. Efter det så står de och pratar kanske 5 meter bort från oss i ungefär 5 minuter. Jag försöker bara låtsas som jag inte ser de för jag är så arg/ledsen. Efter deras snack tar hon hennes laptop och går iväg med den "okände killen" utan att säga ETT enda ord till mig eller någon annan. Hon tittar inte ens på mig. Efter ett tag så flyttar jag och min kompis upp en våning och då ser jag henne sitta och prata med den där jäveln. Jag kände bara för att ge upp.

Jag har bestämt mig för att inte alls snacka med henne eller spela något med henne eftersom det kommer bara gör mig mer ledsen när det visar sig att hon inte gillar mig. Jag försöker att prata så lite som det går med henne i skolan. Inte för att jag är arg på henne utan för att jag kommer bli helt förstörd när jag ser hennes relationship på facebook ändras från "Single" till "In a relationship".

Jag känner mig väldigt nere just nu men det var skönt att skriva av mig.

Jag skulle gärna vilja ha era åsikter om vem som gjorde fel eller tips om vad jag skulle kunna göra.
Fråga gärna om ni inte förstår något.

Om du läser detta (tjejen jag älskar) så vet du hur jag känner mig.
Citera
2012-08-30, 16:25
Medlem
Geblods avatar
Även om du är för ung för att vara här egentligen så ska jag försöka hjälpa..

Har du sagt eller visat på något vis att du är intresserad av henne?
För har du inte gjort det, och samtidigt uppvisat att du är där som enbart en vän (genom att inte våga satsa på det andra) så är det rätt givet att hon sätter dig i vänfacket.

Ta kommandot, visa att du är mannen och visa vad du vill och att du står för det.
Handla nu, innan det är försent.

Du kan även ha ett litet underläge med tanke på att du är yngre än din antagonist (andre killen). Då unga tjejer finner det spännande med äldre killar, även om 1 år inte är så mycket för resten av världen känns det så som ung.

Kort och gott, ta kommandot över situationen.
Citera
2012-08-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geblod
Även om du är för ung för att vara här egentligen så ska jag försöka hjälpa..

Har du sagt eller visat på något vis att du är intresserad av henne?
För har du inte gjort det, och samtidigt uppvisat att du är där som enbart en vän (genom att inte våga satsa på det andra) så är det rätt givet att hon sätter dig i vänfacket.

Ta kommandot, visa att du är mannen och visa vad du vill och att du står för det.
Handla nu, innan det är försent.

Du kan även ha ett litet underläge med tanke på att du är yngre än din antagonist (andre killen). Då unga tjejer finner det spännande med äldre killar, även om 1 år inte är så mycket för resten av världen känns det så som ung.

Kort och gott, ta kommandot över situationen.

Tack för du svarade, ska samla mod och säga till henne vad jag känner.
Citera
2012-08-30, 16:32
Medlem
Benkkes avatar
Du min unge man hamnade i kompisfacket när du inte tog chansen vid cyklarna, du hade lätt kunnat öppna munnen och bett henne följa med och hitta på något istället för att bara dra åt varsitt håll. Nu har hon uppenbarligen fått upp ögonen för en annan och då får du sitta vid sidan av, du hade din chans och sumpa det så bara glöm det där och gå vidare!

Leta reda på något nytt, du går ju liksom fortfarande i skolan och det lär vara smockat av brudar där right? Snacka med nån brud, dra på fest, hångla mest drick som en hest så blir du bäst!

Citat:
Ursprungligen postat av jp89
och där slutade jag läsa

Citat:
Ursprungligen postat av reaziek
+1

Dom tuffa pojkarna har sagt sitt nu, jävla nötter klart man kan hjälpa han ändå trots att han försa sig.. Fast nää jag ska påpeka att han är 16 och inte värdig min tid
Citera
2012-08-30, 16:33
Medlem
här är mina råd innan du blir avstängd! säg som du verkligen tycker att du gillar den henne,
Citera
2012-08-30, 16:34
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majskolven11
Tack för du svarade, ska samla mod och säga till henne vad jag känner.

Bra. Gör det! Lycka till! Så ses vi om 2 år!
Och gör det inte så mesigt att hon sätter sig över dig. DU ska vara överst. Du ska inte toffla. Kom ihåg, du tar kommandot och behåller det.
Citera
2012-08-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Leta reda på något nytt, du går ju liksom fortfarande i skolan och det lär vara smockat av brudar där right? Snacka med nån brud, dra på fest, hångla mest drick som en hest så blir du bäst!

Det går bara 2 tjejer i min klass, jag är screwed
Citera
2012-08-30, 16:42
Medlem
ImAFlirts avatar
Haha tonårskärlek..

Hon gillar väl flera killar eller så tycker hon att den andra killen är coolare. Det är så det fungerar i din ålder.
Citera
Medlem
Jokerswes avatar
Ja, antagligen så väntade hon på att du skulle ta steget, vilket du inte gjorde. Jag menar, vad förlorar du på att säga vad du känner? Det värsta du kan få är ett nej och det är inte hela världen.
Jag tror hon tycker att hon själv blev friendzonad. Tjejer är mysterium när man är i din ålder ( det händer väl ibland för oss också), man vet inte ofta vad de tänker och vad de vill.

Så Imorgon är det fredag, slå på charmen och snacka lite med henne, va bara självsäker och le mot henne, berätta hur du känner och fråga om hon vill komma hem till dig imorgon kväll. Det är ett första steg.
Citera
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majskolven11
Det går bara 2 tjejer i min klass, jag är screwed

Och det är ett problem? Dessa 2 damer har säkert ett antal vänner som dom kan hooka dig med

Sen som personen ovanför sa! Imorgon är det fredag, kör hårt och blir det inget då så skiter du i't och söker dig något nytt!
Citera
2012-08-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Så Imorgon är det fredag, slå på charmen och snacka lite med henne, va bara självsäker och le mot henne, berätta hur du känner och fråga om hon vill komma hem till dig imorgon kväll. Det är ett första steg.

Du får det att låta så lätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Och det är ett problem? Dessa 2 damer har säkert ett antal vänner som dom kan hooka dig med !

Saken är att jag vill inte ha någon annan tjej, den här tjejen är den jag skulle kunna tänka mig leva med i flera år, hon är perfekt.
Citera
2012-08-30, 16:50
Medlem
LawrenceCianas avatar
så som jag ser det har du inget val, du måste berätta för henne annars kommer ditt liv suga pung dem närmaste månaderna. För det tar några månader att komma över sådana där brudar som man verkligen gillar. Och kom ihåg att ha självförtroendet jag hoppas det inte är för intet du kallar di "majskolven"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in