2012-08-16, 20:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Du tror inte det påverkar användarantalet ganska markant med en sådan block?

Jo det skulle det antagligen. Dock så är det inte så sannolikt att de skulle göra det tror jag. Det brukar inte göras.
Citera
2012-08-16, 21:43
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo det skulle det antagligen. Dock så är det inte så sannolikt att de skulle göra det tror jag. Det brukar inte göras.

Nej, det är inte vanligt, men risken finns. Och hur mycket skada gör 18-årsgränsen egentligen? Den eventuella konsekvensen är enorm, så i förhållande är uppoffringen väldigt liten. Som redan diskuterats så är 18-årsgränsen tämligen tandlös så länge som du inte tydligt skriver att du är minderårig.
Citera
2012-08-17, 08:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag fattar inte varför folk tjatar om den här regeln.

För att folk är idioter helt enkelt. Det enda svar som borde räcka är "för att admin vill ha det så".
Citera
2012-08-17, 21:46
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att folk är idioter helt enkelt. Det enda svar som borde räcka är "för att admin vill ha det så".

Om "folk" under 18 år var så jävla smarta som vissa påstår så borde de fatta att det går att ljuga om ålder på ett anonymt forum...
Citera
2012-08-18, 17:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Om "folk" under 18 år var så jävla smarta som vissa påstår så borde de fatta att det går att ljuga om ålder på ett anonymt forum...

Fast det är ju inte det "folk" gör. Lite självsaneringen helt enkelt.
Citera
2012-08-18, 17:44
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Den siste idioten är ännu inte född. Det finns sannerligen tusentals minderåriga registrerade på detta forum, men alla kan ju inte ha IQ > fiskmås.
Citera
2012-08-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag har ingen koll på juridiken men grundar mitt ovanstående inlägg i vad admin skriver i: https://www.flashback.org/t246317

Skulle vara intressant att veta vilken lag Axelsson stödjer sig mot där?
Personligen så tror jag att Axelsson skiter i åldern om det nu inte är så att besöken minskar pga fjortisar, och där har du nog anledningen till åldersgränsen.
Citera
2012-08-18, 20:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Skulle vara intressant att veta vilken lag Axelsson stödjer sig mot där?
Personligen så tror jag att Axelsson skiter i åldern om det nu inte är så att besöken minskar pga fjortisar, och där har du nog anledningen till åldersgränsen.

Nu har ju inte Axelsson nånting direkt att göra med företaget som driver forumet.
Citera
2012-08-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu har ju inte Axelsson nånting direkt att göra med företaget som driver forumet.

Och hur vet du det?
Citera
2012-08-18, 20:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Och hur vet du det?
Ja du. Fundera på det ett tag.
Citera
2012-08-18, 21:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo det är möjligt men samtidigt så finns det som bekant massor med sidor som helt struntar i olika länders bestämmelser och inte verkar lida av det. Kan ingen ställas till svars så är det inte mycket någon kan göra. Att blocka flashbacks ip är inte heller någon särskilt effektiv spärr om nu svenska myndigheter skulle få för sig att göra det.
Dessutom är det väl väldigt ovanligt att man blockerar en hemsidas ip om man bortser från rena barnporrsiter. Har svårt att tänka mig att man tar till en så extrem åtgärd för att flashback slarvar med åldersgränsen. Åldersgränsen är ju dessutom omöjlig att kontrollera bortsett från dom minderåriga som "outar" sin ålder. Jag skulle nog tro att 95 % av dom minderåriga aldrig upptäcks. Dessutom är ju åldersgränsen meningslös om det gäller att hålla minderåriga borta från olämpligt material då det med några få undantag inte krävs något medlemskap att läsa på forumet.
Citera
2015-05-19, 00:05
Medlem
kinesarsles avatar
Om man på fullaste allvar tror att en högre åldersgräns skulle få folk att hålla sig borta härifrån och nämnvärt höja nivån har man ta mig fan bevisat att man ligger på under den nivå man vill att en högre åldersgräns ska åstadkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in