Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Jag tror att när man väl möter lag som inte drar upp tempot och möter lag som Åtvidaberg och Falkenberg kommer det se bättre ut och man gneta sig till poängen man behöver, det kommer inte vara speciellt målrikt men det kommer räcka.
Sen håller jag med vad staffanwestberg skriver om PO, var ett jävla otydligt smått svamligt mumlande från honom igår. Känner mig otroligt nöjd med Nanne som sedan dag ett haft en klar bild av vart klubben är på väg och alla steg som tagits har varit mot detta mål.
Fick ordentligt med skit från många i dif när jag ifrågasatte värvningen av PO när den skedde, ansåg då att den tydde på att man saknade ambition, det vidhåller jag.
Problemet är, som du säkert sett, att Djurgården inte kan föra matcher och därför är det inte alls lätt att slå bottenlag. Ofta ser det bättre ut mot bättre lag som rullar mycket boll, eftersom laget p g a PO spelar ett väldigt avvaktande, defensivt och kontringsinriktat spel. Att ställa upp passivt mot Falkenberg blir inte särskilt spännande..
Sen säger jag inte att spelarna är några stjärnor heller; det finns ett par ljusglimtar men de flesta är medelmåttor. Dock är det inte katastrofdåligt på nån position även om jag gärna hade sett en bättre spelfördelare än Walker på mittfältet och en riktigt målfarlig anfallare. Grabbarna på topp är generellt rätt ofarliga, men jag har inte sett tillräckligt av Mushekwi för att döma ut honom.
Jag tycker inte att många av Hammarbys lirare är några storspelare men man har onekligen fått ihop ett bättre lagbygge. PO står för ett spel som mentalt sätter spelarna i en ständig underdog-situation. Nåja, det lär inte bli akut nedflyttningsstrid men inte heller någon trygg plats på mitten.