2015-04-14, 04:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Skönt som Gif-supporter att få ett poäng mot Häcken även om det var på hemmaplan, hade känts jobbigt att åka hem frusen efter en förlust, att kvitteringen skedde på tilläggstid är ju ännu mer underbart. Orättvist kan man kalla det men fotboll är inte rättvist, nöjd över Leo's inhopp(han gjorde ju mål) men han såg bättre ut spelmässigt än tidigare då han flera gånger sett bedrövlig ut så det bådar gott om han kan höja nivån till den han visade i dag. Nöjd att vi lyckades göra en "forcering" i slutet av matchen men man såg ju att det var kvalités skillnad, Eklund visar återigen att han inte kommer vinna många luftdueller i allsvenskan. 4 poäng efter att ha mött 1an och 5an från förra året på hemmaplan och en konkurrent i bottenstriden på bortaplan ser jag som fullt godkänt.
Nyförvärvet Gerson ser riktigt bra ut, trygg med boll, bra blick och ganska stark i kroppen, vi tackar Norrköping.

Att 3,2 k är på en hemmamatch när vi spelar i allsvenskan är under all kritik dock, supporta sitt lag gör man oavsett väder.
Citera
2015-04-14, 07:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Att ett officiellt twitterkonto för klubben kan twittra saker som:

* "Åh nej, Kennedy drar iväg ett chansskott som går in i bortre gaveln. 1-1, kämpa DIF."

* "Men vad i h-vete! Hammarby får ett turmål när Johan Persons skott hamnar hos Besara som turligt fumlar in bollen. Kämpa DIF!!!"

Och för att sedan sammanfatta en match där man blivit ordentligt utspelade och ska vara glad att man kom undan med 2-1 med detta:

* "Det är slut. Hammarby vinner en inte speciellt rättvis seger men de grönvita tycks ha turen på sin sida i år. Nya tag mot Kalmar."

Sorgligt men lite småkul som utomstående.
Men herregud, ett spädbarn begriper väl att det där är skrivet med glimten i ögat?
Citera
2015-04-14, 08:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Men herregud, ett spädbarn begriper väl att det där är skrivet med glimten i ögat?

Är det Wille Bäckström som skrivit det är det skrivet på dödligt allvar.
Citera
2015-04-14, 08:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Inte om det är skrivet från difs officiella twitterkonto, då måste man hålla nån sorts professionalism när man skriver, oavsett hur mycket det svider. Nu sitter ju hela Sverige och garvar åt hur pinsamt djurgårn beter sig, det är ju inte särskilt bra jobbat av ett officiellt konto (om det nu såklart inte är någon bajare som trollar med kontot, men det verkar ju inte vara så.)

Ser repris på matchen nu, och chanserna dif får i första halvlek kommer verkligen till efter att vi går bort oss fullständigt i vårt spel. Raditinacs stolpskott kommer efter att Birkir spelar ut en boll rakt i gapet på honom, samtidigt som Persson går bort sig fruktansvärt enkelt i sin press sen. Raditinac får öppen gata 20 meter, tacka fan för att det blir farligt då....Mrabtis läge kommer också till väldigt slumpartat. Var så nervös under matchen så upplevde allt dif skapade som jättefarligt, men amn ser ju nu i efterhand att de inte var så jävla bra ändå.
Citera
2015-04-14, 08:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Efter att sett derbyt igår nu så måste jag nog revidera min uppfattning om Dif, de ser ut som en nedflyttningskandidat. Hammarby däremot ser ut som ett stabilt mittenlag. Dif har mycket att jobba på...
Citera
2015-04-14, 09:20
Medlem
Vänder man på tabellen ligger ju Djurgården i topp
Citera
2015-04-14, 09:47
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Förstår inte varför folk klagar på PO. Vad ska han göra? Jag tycker fan synd om honom. Äntligen fick han lämna Gefle för att försöka sig på nånting med bättre kvalitet och högre budget. Trodde han.. Det han får är istället en klubb som konstant säljer dom 5 bästa spelarna för att dom är tvungna för att rädda ekonomin. Han hade ju bättre förutsättningar i Gefle..

Det här är vad man får när man plockar in PO och tappar spelare, han kommer återgå till det som fungerat innan. Dif kommer gneta sig till en plats liknande den i fjol möjligtvis aningen sämre men inte i närheten av degradering. Man har fått in några spelare med potential så chans för utveckling finns ju kommande säsonger men jag tror att man har en ny tränare 2017.
Citera
2015-04-14, 09:56
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Dif kommer gneta sig till en plats liknande den i fjol möjligtvis aningen sämre men inte i närheten av degradering.

Tror du? Om jag försöker vara objektiv så tycker jag, som jag nämnde igår, att Dif ser riktigt, riktigt sunkiga ut. Man saknar all form av spets och är tämligen mediokra på de flesta positionerna.

Vem ska göra målen? Att Sam Johnson ska vara någon form av frälsare och bära laget är rätt naivt i min bok.
Citera
2015-04-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Förstår inte varför folk klagar på PO. Vad ska han göra? Jag tycker fan synd om honom. Äntligen fick han lämna Gefle för att försöka sig på nånting med bättre kvalitet och högre budget. Trodde han.. Det han får är istället en klubb som konstant säljer dom 5 bästa spelarna för att dom är tvungna för att rädda ekonomin. Han hade ju bättre förutsättningar i Gefle..

Det ligger en del i det du skriver.
Samtidigt är Pelle en mumlande, oklar och otydlig typ. Spelare i gemen kan inte bli inspirerade till stordåd av att lyssna till honom direkt. Till det har han en hopplös frisyr och glasögon som får honom att se otidsenlig ut.
Felet lägger jag hos klubbledningen, som anställt en sådan tränartyp till Djurgården. Om det är något min klubb behöver, så är det en klar och bestämd röst.
Citera
2015-04-14, 10:02
Medlem
En svag ledning anställer en svag chefsperson. Man kan skylla hur länge som helst på dålig ekonomi, men är man skicklig levererar man under alla förutsättningar. Det är en jävla PK-ledning som styr Djurgården och lägger stålar på samhälleliga projekt. En sådan ledning har inte rätt passion och känsla för vad som är rätt vid varje given situation. Man anpassar sig efter en utomgivande verklighet, som vi ju vet är starkt anti-Djurgården. Jag har en stor jävla frustration över den rådande situationen. Folk förenklar när man förlägger ansvaret på Pelle i första hand. Han har sina medel och sina förmågor.
Citera
2015-04-14, 10:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tror du? Om jag försöker vara objektiv så tycker jag, som jag nämnde igår, att Dif ser riktigt, riktigt sunkiga ut. Man saknar all form av spets och är tämligen mediokra på de flesta positionerna.

Vem ska göra målen? Att Sam Johnson ska vara någon form av frälsare och bära laget är rätt naivt i min bok.

Jag tror att när man väl möter lag som inte drar upp tempot och möter lag som Åtvidaberg och Falkenberg kommer det se bättre ut och man gneta sig till poängen man behöver, det kommer inte vara speciellt målrikt men det kommer räcka.

Sen håller jag med vad staffanwestberg skriver om PO, var ett jävla otydligt smått svamligt mumlande från honom igår. Känner mig otroligt nöjd med Nanne som sedan dag ett haft en klar bild av vart klubben är på väg och alla steg som tagits har varit mot detta mål.

Fick ordentligt med skit från många i dif när jag ifrågasatte värvningen av PO när den skedde, ansåg då att den tydde på att man saknade ambition, det vidhåller jag.
Citera
2015-04-14, 11:18
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag tror att när man väl möter lag som inte drar upp tempot och möter lag som Åtvidaberg och Falkenberg kommer det se bättre ut och man gneta sig till poängen man behöver, det kommer inte vara speciellt målrikt men det kommer räcka.

Sen håller jag med vad staffanwestberg skriver om PO, var ett jävla otydligt smått svamligt mumlande från honom igår. Känner mig otroligt nöjd med Nanne som sedan dag ett haft en klar bild av vart klubben är på väg och alla steg som tagits har varit mot detta mål.

Fick ordentligt med skit från många i dif när jag ifrågasatte värvningen av PO när den skedde, ansåg då att den tydde på att man saknade ambition, det vidhåller jag.

Problemet är, som du säkert sett, att Djurgården inte kan föra matcher och därför är det inte alls lätt att slå bottenlag. Ofta ser det bättre ut mot bättre lag som rullar mycket boll, eftersom laget p g a PO spelar ett väldigt avvaktande, defensivt och kontringsinriktat spel. Att ställa upp passivt mot Falkenberg blir inte särskilt spännande..

Sen säger jag inte att spelarna är några stjärnor heller; det finns ett par ljusglimtar men de flesta är medelmåttor. Dock är det inte katastrofdåligt på nån position även om jag gärna hade sett en bättre spelfördelare än Walker på mittfältet och en riktigt målfarlig anfallare. Grabbarna på topp är generellt rätt ofarliga, men jag har inte sett tillräckligt av Mushekwi för att döma ut honom.

Jag tycker inte att många av Hammarbys lirare är några storspelare men man har onekligen fått ihop ett bättre lagbygge. PO står för ett spel som mentalt sätter spelarna i en ständig underdog-situation. Nåja, det lär inte bli akut nedflyttningsstrid men inte heller någon trygg plats på mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in