2015-04-13, 23:48
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Har just haft mig en ordentlig skrattfest med DIF Fotbolls twitter samt matchrapport. Helt ofattbar Bagdad-Bob som skriver för DIF. Är det Wille Bäckström i egen hög person som sköter skrivandet?
Hett tips till alla uttråkade, helt klart. Skämdes ju när man läste vad DIF twittrat..

Edit: Djurgården har gått ut med en ursäkt nu
Senast redigerad av Losec.Mupps 2015-04-14 kl. 00:04.
Citera
2015-04-13, 23:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Har just haft mig en ordentlig skrattfest med DIF Fotbolls twitter samt matchrapport. Helt ofattbar Bagdad-Bob som skriver för DIF. Är det Wille Bäckström i egen hög person som sköter skrivandet?

Garanterat Willy Bäckström.
Citera
2015-04-13, 23:51
Medlem
asslikethats avatar
Rättvis seger enligt mig DIF med den tränaren och de laget dom har känns mer som ett superettan lag kommer räddas i år för att det finns minst 3 lag som är sämre än dom. Samtidigt finns det hopp för framtiden då de ändå finns viss talang i truppen.
Senast redigerad av asslikethat 2015-04-13 kl. 23:53.
Citera
2015-04-13, 23:57
Medlem
Bra genomförd match från Elfsborgs sida idag. Sjukt effektivt och 4 riktigt, riktigt snygga mål. 3 lagmål och en fin soloprestation av Zeneli vid sista målet. Lite trist att man inte kan ha inne Zeneli, Hedlund och Lundevall samtidigt. Synd, men ändå förståeligt, att det alltid blir Zeneli som får lida för det.

Noterbart, på tal om vår supertalang(urvattnat och överanvänt ord, men nu tycker jag det är befogat) på vänsterkanten: 3 mål på de senaste 4 allsvenska matcherna av Zeneli, om man räknar in förra säsongens sista omgång alltså. I minst tre av dessa matcher har han dessutom agerat inhoppare!

Det är roligt att vara gul-svart supporter nu.
Citera
2015-04-13, 23:59
Medlem
Citat:
Att ett officiellt twitterkonto för klubben kan twittra saker som:

* "Åh nej, Kennedy drar iväg ett chansskott som går in i bortre gaveln. 1-1, kämpa DIF."

* "Men vad i h-vete! Hammarby får ett turmål när Johan Persons skott hamnar hos Besara som turligt fumlar in bollen. Kämpa DIF!!!"

Och för att sedan sammanfatta en match där man blivit ordentligt utspelade och ska vara glad att man kom undan med 2-1 med detta:

* "Det är slut. Hammarby vinner en inte speciellt rättvis seger men de grönvita tycks ha turen på sin sida i år. Nya tag mot Kalmar."

Sorgligt men lite småkul som utomstående.
Citera
2015-04-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, fem meter utanför. Det kanske man räknar som en målchans i Djurgårdsland. Och Bergströms nick, knapp styrfart rakt på Hopf. Ni klamrar lite efter halmstrån nu.

Nu håller jag inte på Djurgården men det var ju öppet mål bakom målvakten som hamnat väldigt snett, det räknar man som en målchans i alla länder.

Djurgården har gjort en kombination av två fel, att anställa PO eller att byta ut större delen av startelvan är inte så fel isig men den kombinationen kommer göra att Djurgården hamnar väldigt nära botten.
Senast redigerad av The_dude2 2015-04-14 kl. 00:17.
Citera
2015-04-14, 00:24
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Sorgligt men lite småkul som utomstående.
Då vet du hur det är för oss som läser i supportertråden
Citera
2015-04-14, 00:26
Medlem
Jontalinens avatar
Tycker inte Bajens backlinje såg så förtroendeingivande ut. Släpper till mycket ytor som ett bättre lag hade straffat, agerandet av mittbackarna vid 1-0 är bara horribelt.
Citera
2015-04-14, 00:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Förstår inte varför folk klagar på PO. Vad ska han göra? Jag tycker fan synd om honom. Äntligen fick han lämna Gefle för att försöka sig på nånting med bättre kvalitet och högre budget. Trodde han.. Det han får är istället en klubb som konstant säljer dom 5 bästa spelarna för att dom är tvungna för att rädda ekonomin. Han hade ju bättre förutsättningar i Gefle..
Citera
2015-04-14, 00:37
Medlem
InnesIs avatar
Bajen öppnade riktigt starkt. Det tog fem minuter innan DIF kom in på vår planhalva och närmare 20 minuter innan de hade sin första småchans (med reservation för att jag missade någon situation). Men efter ett par riktigt heta chanser trycker de in en boll på kontring. Fram till dess upplevde jag att vi var bättre även på läktaren.

Sedan tar DIF över. Bitvis är jag orolig att de ska knoppa in ytterligare en boll. Blev förvånad över att vår klack dessutom tog så lång tid att återhämta sig. Det var nästan inte fören i andra halvlek vi kom igång på riktigt igen.

Men efter vilan såg mn att Hammarby verkligen var det bättre laget. DIF hade visserligen en fin period men den var ganska kort och Hammarby fick, om inte dominera, så äbdå föra spelet starkt resterande tiden. Båda målen var fantastiska klassmål.

DIF hade rök i halvtid medan vi saknade något alls. Lite förvånad blev jag. Men ganska kaxigt när jag insåg att det hade sparats en massa till efter matcher. Hade vi inte vunnit antar jg att detta hade gått helt i stöpet.
Citera
2015-04-14, 01:16
Medlem
Omar Colley var extremt jävla risig idag, tycker jag. Vet inte hur många gånger han gick bort sig. Bådar gott för framtiden (med AIK-ögon sett)!
Citera
2015-04-14, 01:27
Medlem
Vi är så jävla mycket bättre än dif.

Kommer dif topp-10 blir jag negativt överraskad.

Ens enda spelidé är spela så destruktivt som möjligt. Man förtjänar så innerligt mycket att åka ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in