Citat:
Ursprungligen postat av
Gallacher
Minns att det var någon som frågade oss MFFare hur det känns inför säsongen i år. Om vi tog Allsvenskan med ett litet ''meh'' och kände oss generellt otaggade nu när vi åstadkommit så pass mycket under fjolåret. Ni kan gå bak några sidor och läsa själv.
Fick bara upp tanken i skallen nyss: Hur känns det för er andra nu när vi har ett lag (som ni själv inte stöttar) som vunnit Allsvenskan två år i rad, sprängt barriären med CL-avancemanget och håller på att bygga upp Allsvenskans i särklass bästa trupp i detta nu. Är ni bittra? Eller ser man det som en inspirerande utmaning att möta oss? Det känns ju onekligen som att mötet med MFF kommer bli allas hetaste match, efter diverse derbyn som en del lag har såklart. Det kommer också betyda att MFF aldrig kommer att kunna slappna av i någon match under hela säsongen. Alla kommer vilja slå oss.
Jag kan själv på ett sätt sätta mig in i situationen om IFK eller AIK skulle vara det vi är idag, för det är väll egentligen bara dessa två som skulle ha någon sorts chans att göra dem bedrifterna vi genomfört. Jag skulle nog vara ganska bitter och allmänt lack att se ett annat lag dominera och ha första-ching på dem hetaste potentiella nyförvärven.
Nåja, hur tänker ni? Vore intressant med något sorts utvecklande svar om någon känner sig manad.
Jag tycker att det är kul för svensk fotboll (är aikare). Mer pengar i malmö betyder mer pengar i allsvenskan och relativt sett är det mycket pengar (vad är tvavtalen värda?). Visst kommer ni bli en attraktivare klubb för många spelare men:
1. Omsättning på årsbasis avgör kvaliteten på truppen generellt. Inte engångsinkomster.
2. Den gamla slitna klyschan att bollen är rund.
Soton ligger tex 5a i PL, den där bonnaklubben tog hem ligue öh nåt år sen och det är lite det som är vackert med fotboll, alla har innan säsongsstart en realistisk chans på guldet.
Jag har svårt att förstå charmen i att vara supporter till tex celtic i dagsläget där man prenumererar på titeln. Var är charmen och spänningen i det?
Visst är det gött att ta guld, men det vore ännu göttigare att göra det framför snoken på ett uppbröstat lag som mff.
Att ni har allsvenskans i särklass bästa trupp är snickesnack. Den är bäst, men flera ligger inte långt bakom.