2015-04-12, 21:54
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
1-1 hade varit ett rimligt resultat. Är min bild efter x antal öl, partisk samt från ståplatsen på kortsidan.
1-1 var ju ett het tips på förhand. Frågan är om inte 2-0 till Malmö redan i första varit rimligare än 1-1 i slutresultat.
Citera
2015-04-12, 21:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
1-1 var ju ett het tips på förhand. Frågan är om inte 2-0 till Malmö redan i första varit rimligare än 1-1 i slutresultat.

Så mycket skapade väl inte MFF. Men visst, 2-0 var nog nära i första. Men jag tycker inte det var dominans från MFF som förra året. Men snäpper vassare var de ju bevisligen då de vann.

Men surt hursomhelst.
Citera
2015-04-12, 22:00
Medlem
Förstår inte hur blåvita supportrar kan tycka att de förtjänade oavgjort, de var ju inte ens nära? Kändes som Malmö hade extremt bra koll på matchen i stort sätt hela tiden, och i synnerhet efter ledningsmålet. Var länge sedan jag var så lite nervös under en match.
Citera
2015-04-12, 22:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Förstår inte hur blåvita supportrar kan tycka att de förtjänade oavgjort, de var ju inte ens nära? Kändes som Malmö hade extremt bra koll på matchen i stort sätt hela tiden, och i synnerhet efter ledningsmålet. Var länge sedan jag var så lite nervös under en match.

Jag drack många öl innan matchen.

Var det så illa?

Tyckte andra halvlek kändes okej spelmässigt från vår sida men svårt att få en uppfattning.
Citera
2015-04-12, 22:04
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Så mycket skapade väl inte MFF. Men visst, 2-0 var nog nära i första. Men jag tycker inte det var dominans från MFF som förra året. Men snäpper vassare var de ju bevisligen då de vann.

Men surt hursomhelst.
Dominans eller inte kan man diskutera. Saken är att Malmö var extremt säkra och trygga. Offensivt överlägsna i större delen av första och defensivt överlägsna i andra. Vi har ett bättre lag (och tränare!) nu än förra matchen mot Malmö hemma, därför ingen dominans. Blåvitt lär gå bra i år, men gud vad vi saknar mr. X
Citera
2015-04-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Finns det andra lag? Arber Zeneli har jag inte sett en sekund av. Jag har faktiskt kollat MFF:s 2 senaste matcher. Jag tycker MFF inte verkar så vassa. De är svåra att göra mål på, defensiven är tät. Idag försökte jag verkligen se storheten i Eikrem men ännu förstår jag inte vad hypen består i? Aik imponerade på mig. Tror Bangura kommer dominera så småningom. Göteborg... jag gillar engvall: borde göra lite fler mål dock. Kollade Hammarby eftersom Kennedy är en spelare som alla borde älska oavsett vilket lag man håller på. Var tvungen kolla vilken frisyr han skulle ha i premiären Hammarby spelade småtrevligt.

Vad jag menade var att Göteborg skriker efter offensiva mittfältare men när man tar in spelare med kvalité så vågarman inte spela med dessa & de ledsnar helt enkelt. Kanske blir bättre med ny tränare, det får framtiden utvisa.

Så du vräker alltså ur dig saker som "Sveriges mest tekniska talang" trots att du inte har speciellt bra koll på serien i övrigt?
Citera
2015-04-12, 22:21
Medlem
Citat:
Jag drack många öl innan matchen.

Var det så illa?

Tyckte andra halvlek kändes okej spelmässigt från vår sida men svårt att få en uppfattning.

spelmässigt var ni bra i andra, men för att få mål måste man ju skapa målchanser
Citera
2015-04-12, 22:49
Bannlyst
Citat:

Men surt hursomhelst.

Anledningen till varför MFF vann och VARFÖR de är bäst är 3 saker.

1. bredden. 2. Komplett lag 3. Åge Hareide

Man kan alltså ställa upp 3 mittbackar av hög klass och offensiva ytterbackar som likväl kunde vara mittfältare, alltså laget har material för flera olika formationer.

Idag valde Hareide att låta ett kontringsstarkt lag vara spelförande.
Backes analys i halvtid var klockren, hur MFF utnyttjade Göteborg som inte skapade en chans.

Det var en taktiskt triumf.
Många kanske förväntade sig att MFF skulle försöka pressa högt och dominera varenda match nu med nyförvärven å CL pengarna.

Men detta är fotboll, och så överlägsna är vi inte.
Vi har de bästa laget men, det är framförallt bredden och taktiken som möjjligör en sådan här busenkel vinst.
För det var den, även om malmö inte såg dominanta ut så var det här en walk in the park
Citera
2015-04-12, 22:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik4558
Anledningen till varför MFF vann och VARFÖR de är bäst är 3 saker.

1. bredden. 2. Komplett lag 3. Åge Hareide

Man kan alltså ställa upp 3 mittbackar av hög klass och offensiva ytterbackar som likväl kunde vara mittfältare, alltså laget har material för flera olika formationer.

Idag valde Hareide att låta ett kontringsstarkt lag vara spelförande.
Backes analys i halvtid var klockren, hur MFF utnyttjade Göteborg som inte skapade en chans.

Det var en taktiskt triumf.
Många kanske förväntade sig att MFF skulle försöka pressa högt och dominera varenda match nu med nyförvärven å CL pengarna.

Men detta är fotboll, och så överlägsna är vi inte.
Vi har de bästa laget men, det är framförallt bredden och taktiken som möjjligör en sådan här busenkel vinst.
För det var den, även om malmö inte såg dominanta ut så var det här en walk in the park

Happ.

Fan ta dig.
Citera
2015-04-12, 23:11
Medlem
BestCoast.s avatar
Fantastiskt 2-0 mål av J.Vall i Falkenberg-Örebro matchen. Kandidat till årets mål redan kanske?
Citera
2015-04-12, 23:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Lagen bäst i en halvlek var. MFF betydligt i första. Gör mål på ett drömskott av den där Youtube.

Blåvitt bättre i andra havlek, men har fruktansvärt svårt att skapa bra lägen. Har ett par halvchanser, en solklar straff samt en nick i 93:e som ska vara mål.

1-1 hade varit ett rimligt resultat. Är min bild efter x antal öl, partisk samt från ståplatsen på kortsidan.

Kändes ju jämnare än senast MFF var på besök. Då var det bara utklassning.
Tackar för det

Kolla precis igenom höjdpunkter och ja, Mikkelsens nick där på slutet ska resultera i nånting bättre. Rosenbergs läge är ingen jättemiss och slutligen: Vilken jävla träff Yotun fick där! Inte ens Alvbåges erfarna fingertoppar kunde stoppa skottet
Citera
2015-04-12, 23:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Sett till antalet chanser så var inte resultatet orättvist, vill minnas att jag räknade till 2 hyfsade Blåvita chanser och 3 eller 4 bra chanser för MFF. Samtidigt så missar domaren en klar straff som Blåvitt skulle haft. och möjligen tar domarna också en tveksam offsideavblåsning på Vibe när han hade slitit sig fri men det är mer osäkert såg aldrig någon bra reprisbild. Så, nä sett till spelet går det inte att hävda att vi förtjänade oavgjort, därtill skapades åt helvete för lite framåt trots bollinnehavet i andra. Anfallsspelet gick alldeles för långsamt, var inte tillräckligt kreativt och kunde inte vända på de ytor som trots allt stundtals blev i MFF försvar. Samtidigt är MFF mål en jävla träff, en "once in a lifetime" träff som peruanen får till, kändes det som...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in