2015-04-05, 22:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Jo, det är ju såklart ett problem. Att antalet fotbollsplaner i Stockholm minskar. Det bidrar till minskad talangutveckling och även sämre förutsättningar för proffslagen.

Tele2 används knappt som träningsplan, det är konstgräs för att underlaget ska kunna bytas från en dag till en annan och sedan tillbaka igen, tror inget gräs tillåter det just nu. Om du inte vet varför frågar du inte först och sedan dömer istället för omvänt?
Citera
2015-04-05, 23:08
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Rätt bra match mot Örebro men vi borde verkligen ha gjort något mer mål i första halvlek då vi var som bäst.
Ja, Kujovic borde ha gjort hattrick på sina lägen. Men, men... Tycker inte man kan vara annat än nöjd som Peking-supporter idag. Fan sånt jävla gäng vi ha på gång! Sex hemmasöner i dagens startelva, när Hadenius frisknar till så är det sju. Helt jävla sjukt!

Framåt kamrater, framåt!
Citera
2015-04-05, 23:12
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja, Kujovic borde ha gjort hattrick på sina lägen. Men, men... Tycker inte man kan vara annat än nöjd som Peking-supporter idag. Fan sånt jävla gäng vi ha på gång! Sex hemmasöner i dagens startelva, när Hadenius frisknar till så är det sju. Helt jävla sjukt!

Framåt kamrater, framåt!
Ja, verkligen. Men man får trösta sig med att han åtminstone tar sig till lägena och han lär komma igång snart. I själva spelet var han för övrigt skitbra idag.

Det är väl eventuellt Fransson Hadenius får peta isåfall eftersom Sjölund var majestätisk på innermittfältet. Har varit lite skeptisk under försäsongen men idag visade han att vi har värvat 200+ allsvenska matcher.
Citera
2015-04-06, 00:58
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Riktigt svag första halvlek av oss idag samtidigt som Peking gör det rätt bra. Något bättre i andra, men tycker inte att ÖSK för igång det fina kombinationsspel man stundtals visat upp under cupen. Vi får vara nöjda med 1-1 till slut, vilket sett över hela matchen får ses som ett relativt resultat. Tyvärr saknas Crespo väldigt mycket och vi får hoppas på ett snabbt tillfrisknande, och att nye Jamaikanske landslagsmannen kan fylla luckan så länge. Pode kommer inte till sin rätt utan en djupledslöpande anfallspartner, han behöver löpningar som skapar ytor framför backlinjen. Lite underbetyg åt våra offensiva spelare när det är en mittback som har de två hetaste chanserna förutom målet.

1-1 rättvist, båda lagen hade chanser att sätta ytterligare något mål. Inte så mycket skönspel och en del kamp. En rätt typisk premiärmatch.
Citera
2015-04-06, 01:04
Medlem
Pickmylussys avatar
Inte alls optimisktisk inför morgondagen... ingen lust att sova alls <.<'

Jävla antiklimax om vi inte ens kan slå jävla håbekå hemma.
Citera
2015-04-06, 01:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
1-1 rättvist, båda lagen hade chanser att sätta ytterligare något mål.
Vi är nog helt överens om att Kamara saknades
Citera
2015-04-06, 08:28
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Köp matchen via Csports. En hundring är småpengar och tv avtalen betalar allsvenskan trots allt.
Sänds inte alla matcher på Viaplays standardpaket? Jag har iaf tittat på tre matcher där denna säsong, 200 pix eller så i månaden.
Citera
2015-04-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Sänds inte alla matcher på Viaplays standardpaket? Jag har iaf tittat på tre matcher där denna säsong, 200 pix eller så i månaden.

nej, t.ex. i veckans kommande omgång är det endast elfsborg - hammarby och MFF - AIK som man kan se med viaplays standardpaket. antar det har att göra med hur utspridd varje omgång är, det verkar som att de endast får/vill visa en match samtidigt för standardpakets-abonnenter.
Citera
2015-04-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Köp matchen via Csports. En hundring är småpengar och tv avtalen betalar allsvenskan trots allt.

Det blir nog så men det fungerar inte alltid så bra tycker jag

Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nej, t.ex. i veckans kommande omgång är det endast elfsborg - hammarby och MFF - AIK som man kan se med viaplays standardpaket. antar det har att göra med hur utspridd varje omgång är, det verkar som att de endast får/vill visa en match samtidigt för standardpakets-abonnenter.

Jag har kollat runt på detta. Om man vill ha allsvenskan får man punga upp 299kr/månad för Cmore och då får man bara allsvenskan som är intressant. Viaplay är lite bättre med 279kr/månad + 129kr/mån så får man allsvenskan med. Viaplay har mycket bättre utbud med BPL, film, serier, Champions league och golf. Men som student känner jag inte att det är värt Att lägga ut dessa pengarna nu. Blir nog att köpa en match denna gången så får vi se hur det blir framöver Heja HBK!
Citera
2015-04-06, 09:14
Moderator
vfs avatar
Raderat ett gäng inlägg pga (FB) Gällande Streaming /Mod
Citera
2015-04-06, 09:35
Medlem
kostymnisses avatar
Skönt med en trea, solen sken, magiskt vackert tifo och vi höll nollan.

Det räcker så. Av de matcher (fyra stycken) jag sett i premiärrundan har det verkligen varit sanna premiärmatcher...

Nåväl, bara att ladda om inför onsdag och för en gång skull se laget på tv det är inte min grej det men vad göra...
Citera
2015-04-06, 10:17
Medlem
InnesIs avatar
Härligt att säsongen dragit igång på riktigt nu. Och att vi fick vinna mot Häcken i den Allsvenska comebacken var givetvis precis så bra som jag hade hoppats inleda.

Jag ska inte sticka under stol med att jag var orolig. 0 poäng efter de första fyra omgångarna var verkligen ingen omöjlighet. Men det såg bra ut mot Häcken. Var nog aldrig riktigt orolig efter 1-0 på straff. Häcken kom sällan till några riktigt farliga lägen, förutom lite ping pong i vårt målområde, medan vi kanske inte var superfarliga men ändå skapade en del (två frilägen bla). Skönt att en domare kan döma straff utan att någon förstärker eller filmar i en situation. Linus blev fasthållen men kämpade på och domaren vågade blåsa ändå.

Jag brukar oftast inte se så många andra matcher än våra men eftersom det är premiär tog jag mig tid att se delar av Göteborg vs Åtvidaberg och Djurgården vs Elfsborg. Göteborg såg sömnigt ut med massor av felpass. Men Åtvid var inte direkt farliga heller även om de hade fin organisation bakåt. Elfsborg såg inte riktigt lika bra ut som mot oss men kom bitvis upp i hyfsad form. Tyckte ändå Djurgården var bättre än jag förväntat mig (jag hade faktiskt räknat med total kollaps från dem). Det verkar som vi utifrån blev lite positivt överraskade av deras insats medan Gårdarna själva var väldigt missnöjda.

Läktarkampen är svår att avgöra eftersom jag var på plats för att se Hammarby, och det var fantastiskt såklart, medan jag såg de andra matcherna på tv. Djurgården lyckas återigen inte sälja ut Nya Söderstadion men innan match och kanske 20 minuter framåt hade de väldigt bra tryck. Sedan blev det lite mummelramsor och sämre stämning. Inte ens "Kämpa Djurgården" ramsan tog verklig fart (vilket är den ramsa ni kör jag tycker skapar bäst tryck med oftast). Göteborgs publik var magisk - innan match. Sedan tappade man nästan allt som det verkade. Övriga lag behöver inte kommenteras - det fanns ingen stämning att tala om hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in