2015-05-20, 22:14
Medlem
nomadics avatar
Äntligen! Darrigt och nervöst på slutet men inte så konstigt i det läge vi befinner oss. Nu ska vi fan ta Gefle av bara farten på söndag!

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Kul med att ÖSK vann. Ser ju hellre att Halmstad och Åtvid tar de två platserna..

Jag trodde du saknade oss Bornet?
Citera
2015-05-20, 22:27
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Äntligen! Darrigt och nervöst på slutet men inte så konstigt i det läge vi befinner oss. Nu ska vi fan ta Gefle av bara farten på söndag!
Tyckte ändå att vi försvarade oss bra i slutet. Åtvid skapade inte direkt några målchanser vad jag minns. Visst var det lite nervöst när inläggen kom men vi dominerade huvudspelet och ägde vår tredjedel väldigt bra. Det som oroade mig mer var att vi misslyckades med kontringsspelet och att hålla i bollen. Tappade alldeles för många enkla bollar. Det är konstigt egentligen att man är nervös mot Gefle hemma. Normalt sett är vi favoriter hemma mot dem men på söndag är det snarare 50/50. Hursomhelst, vinner vi på söndag är det inte många poäng upp till lagen i mitten.
Citera
2015-05-20, 22:32
Medlem
Ett riktigt bra tecken när man lyckas vinna skitmatcher som denna. Försvarsspelet har vuxit rejält med tiden och lär bli ännu bättre framöver. Ante gjorde allt rätt idag, vilket förmodligen inte ens behöver nämnas med tanke på att han är topp-3 spelare i allsvenskan på sin grej. Fascinerande hur Wiklander kommit tillbaka från den långa bänknötar-perioden som genomlidit. Jävligt starkt.
Löser vi hönsgården som alltid inträffar vid fasta situationer och liknande så kommer det här bli riktigt bra.

I övrigt inget bra spel högre upp i banan heller. Bajens tre centrala pjäser på mittfältet raderade i princip ut Daja och Fransson matchen igenom. Fruktansvärt stabilt spelat av framförallt Persson.

Snart är Bärkroth matchredo och i höst återkommer med största sannolikhet också Kamara. Snacka om att det ser ljust ut. Krydda detta med att det lär komma in åtminstone en spelare som går direkt in i startelvan i sommar så talar vi om en säsong i klass med den 2012 - om inte bättre.
Citera
2015-05-20, 22:36
Medlem
dabros avatar
Emir Kujovic, vilken spelare! Peking har ett bra flow nu, hoppas de kan hålla igång det bara.
Citera
2015-05-20, 23:22
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
Emir Kujovic, vilken spelare! Peking har ett bra flow nu, hoppas de kan hålla igång det bara.
Tycker han bränner lite väl många enkla chanser, chanser som t.o.m. en örebroare hade gjort mål på. Men men, storformen kommer nog framöver!

Skrämmande f.ö. att vi ännu inte lyckats göra mål hemma på den kortsida där hemmaklacken står. Vad fan?! Ge mig Bärkroth! Ge mig Kamara!
Citera
2015-05-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tycker han bränner lite väl många enkla chanser, chanser som t.o.m. en örebroare hade gjort mål på. Men men, storformen kommer nog framöver!

Skrämmande f.ö. att vi ännu inte lyckats göra mål hemma på den kortsida där hemmaklacken står. Vad fan?! Ge mig Bärkroth! Ge mig Kamara!
Kujovic spelar ofta för sig själv istället för laget. Mycket märkbart att han gärna vill bort. Snarast.
Citera
2015-05-21, 01:55
Medlem
Otroligs avatar
Bra att Örebro plockar sin första seger. Tycker verkligen de hör hemma i Allsvenskan och Axén vill man ha kvar så hoppas att formkurvan börjar peka uppåt nu. Dessutom, det är frågan om inte ÅFF och HBK redan har bokat in direktnedflyttningen, det ser verkligen inte bra ut för någon av dem.

Efter förra skitsäsongen känns det väldigt bra kring Peking nu. Vi var inte speciellt bra mot Hammarby men jag kände mig trots allt aldrig riktigt orolig - vårt försvar skötte sig bra med Mitov i spetsen.
Citera
2015-05-21, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Precis när man hämtat sig från ett cupfirande skall vi alltså återigen ha en stormatch och en väldigt viktigt sådan... Vinner vi får vi som sagts innan ett rejält försprång ner till aik och en fortsatt serieledning!

Bjärsmyr osäkert startande sägs det men mitt tips är att han spelar, annars kommer inte Hjalmar göra bort sig heller. Go feeling inför kvällen och just därför skiter det sig väl.
Citera
2015-05-21, 08:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag trodde du saknade oss Bornet?
Det enda jag saknar är Allsvenskan och öl på trevliga arenor.
Citera
2015-05-21, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis när man hämtat sig från ett cupfirande skall vi alltså återigen ha en stormatch och en väldigt viktigt sådan... Vinner vi får vi som sagts innan ett rejält försprång ner till aik och en fortsatt serieledning!

Bjärsmyr osäkert startande sägs det men mitt tips är att han spelar, annars kommer inte Hjalmar göra bort sig heller. Go feeling inför kvällen och just därför skiter det sig väl.
Känner lite samma här, minns förra årets hemmamatch mot AIK och den matchen gick ju allt annat än bra.

Hjalmar vet ju hur man gör mål på AIK (2012 på övertid) så han får gärna näta igen om han lirar.
Citera
2015-05-21, 11:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Känner lite samma här, minns förra årets hemmamatch mot AIK och den matchen gick ju allt annat än bra.

Hjalmar vet ju hur man gör mål på AIK (2012 på övertid) så han får gärna näta igen om han lirar.
Nisse vet ju hur man gör mål på Göteborg (2009, 2011, 2013, blir det 2015? )

Men ja vad finns å skriva inför? Är rätt lugn och tror starkt på det värsta, lär inte ändras inom de närmsta timmarna.

EDIT: AIK`s startelva enligt fotbollskanalen:
Citat:
Carlgren/Stam.

Hauksson-Sonko-Per Karlsson-Nisse.

Ofori-Panos-Etuhu-Blomberg.

Goitom-Brustad.
Kul att Andreas Sundberg missar å nämna målvakten.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-05-21 kl. 11:10.
Citera
2015-05-21, 11:46
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Kujovic spelar ofta för sig själv istället för laget. Mycket märkbart att han gärna vill bort. Snarast.
Hur ser hans kontraksituation ut, har för mig att det löper ut efter denna säsong? Kan hända (lite väl) mycket på anfallsfronten i sommar, Groningen har ju tydligen Nyman under uppsikt...

Fan så skönt med tre bärgade pinnar igår, efter debaclet på Olympia så var det här vår sämsta match i år. Hoppas formdippen var en tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in