2015-04-19, 20:25
Medlem
Skönaste segern såhär långt den här säsongen, hyfsad start med 9 poäng även om vi inte har gjort någon bra match offensivt hittills.
Citera
2015-04-19, 20:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Finns det något som tyder på att ni ska komma igång då? Har sett matcherna mot Häcken, Malmö och andra halvlek mot Åtvidaberg, och målchanserna kommer nästan uteslutande på motståndares misstag. Det egna spelet lyser med sin frånvaro än så länge.

4:e matchen i ligan för Jörgen Lennartsson med en till 5/11 spelare ny startelva. Så ja, det finns väl en del som tyder på det.

Att vi dessutom spelade betydligt bättre i cupen mot både Häcken och Helsingborg där vi spelade ut båda lagen tyder väl på att det finns mer att hämta.

Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Dock offside i inspelet.

Roligast var ju i slutet när Lugano sattes upp som topp och det matades långbollar, och när han efter en dålig boll sträckte upp två tummar mot skyn, skrattade och skakade på huvudet och såg ut att tänka "vad fan gör jag i den här skitligan?".

Han passar rätt bra in med tanke på hur medioker han har sett ut hittills.
Citera
2015-04-19, 20:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Finns det något som tyder på att ni ska komma igång då? Har sett matcherna mot Häcken, Malmö och andra halvlek mot Åtvidaberg, och målchanserna kommer nästan uteslutande på motståndares misstag. Det egna spelet lyser med sin frånvaro än så länge.
Såg du cupmatcherna mot Helsingborg och Häcken? Tyckte de matcherna var offensivt väldigt bra. Sedan så menar jag att Blåvitt alltid ser ut så här på våren. Oerhört skönt att få vinna matcherna mot ÅFF och Häcken som lika gärna kunde varit kryss (hade det varit förra året skulle de varit det).
Citera
2015-04-19, 20:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Det man kan ta med sig från det jag hittills sett av Blåvitt är att vi ser rätt vältränade ut. Fysiskt starka och tunga att möta.

Att vi hackar betänkligt offensivt känns ju igen från tidigare vårsäsonger.
Citera
2015-04-19, 20:43
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det man kan ta med sig från det jag hittills sett av Blåvitt är att vi ser rätt vältränade ut. Fysiskt starka och tunga att möta.

Att vi hackar betänkligt offensivt känns ju igen från tidigare vårsäsonger.
Det man också kan ta med sig är att vi inte har en usel matchcoach längre...

... o ingen Robin Söder.
Citera
2015-04-19, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Såg du cupmatcherna mot Helsingborg och Häcken? Tyckte de matcherna var offensivt väldigt bra. Sedan så menar jag att Blåvitt alltid ser ut så här på våren. Oerhört skönt att få vinna matcherna mot ÅFF och Häcken som lika gärna kunde varit kryss (hade det varit förra året skulle de varit det).

Cupmatchen mot Häcken skall du nog vara försiktig med att ha som värdemätare. Den försvarsuppställningen vi hade i den matchen hade varit under hårt tryck mot valfritt div.5-lag.
Citera
2015-04-19, 20:52
Medlem
junkbords avatar
Riktig jävla skitmatch och som sagt ett monumentalt misslyckande att inte vinna mot Häcken med 3-0.
Våra danska yttrar har inte kommit igång än på långa vägar och spelar alldeles för omständigt häcken-lir där man väljer att klacka och trixa istället för att föra bollen framåt.
Vibe spelar svårt och ibland för själviskt framför mål. Nej, den här matchen var ingen av lagen värda 3p.
Citera
2015-04-19, 20:56
Medlem
zerxezs avatar
Vad sysslade mittfältaren nr 22 Samuel Gustafsson med i Häcken? Visserligen var han delaktig vid målet men bakåt var han mer än lovligt skakig och stod för ett par rejäla tavlor bla a vid andra målet :/
Citera
2015-04-19, 21:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Cupmatchen mot Häcken skall du nog vara försiktig med att ha som värdemätare. Den försvarsuppställningen vi hade i den matchen hade varit under hårt tryck mot valfritt div.5-lag.
Vad jag ser som värdemätare i den matchen är att vi kan vinna med två bollar mot (i alla fall i den matchen) sämre lag. Finns många på pappret sämre lag i AS vi måste slå.
Citera
2015-04-19, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Vad jag ser som värdemätare i den matchen är att vi kan vinna med två bollar mot (i alla fall i den matchen) sämre lag. Finns många på pappret sämre lag i AS vi måste slå.

Jag kan lova dig att det inte finns ett enda lag i allsvenskan som skulle kunna ställa upp med en lika svag backlinje som Wahlström-Zuta-Sandberg. Att ha så svaga kort och dessutom välja en 3-backslinje var det mest vansinniga beslut jag sett en tränare ta.
Citera
2015-04-19, 21:14
Medlem
Pickmylussys avatar
Så jävla sjukt.

3 straffsituationer som gått emot häcken på 4 matcher? Jävla bullshit allting. Småklubb, blir som det blir
Citera
2015-04-19, 21:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Damp-Sebastian.

Feldömd? Solklar. Sudic försöker sparka undan bollen men det enda han sparkar undan är Ankersens ben.

/feldgrau
Var verkligen benen inblandade? Jag tyckte att det såg ut som axel mot axel och att er spelare halkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in